Ondertussen hebben we een leuk bordje gevonden:
Dus er gisteren maar aan begonnen
Plan was om vrijdag het 'verkennende werk' te doen en dan 's avond verswarming af en deze morgen raam open en lekker OC'en... dat was het plan, maar helaas raak je snel verslingerd aan dat OC'en en zodoende is alles gisteren dus gebeurd, lekker op kamertemperatuur
(niet echt in de spirit van de compo, maar bon).
Nu we eindelijk voltages konden regelen ging het direct een heel stuk sneller omhoog, alleen kwam er al snel duidelijk dat er iets voor problemen ging zorgen:
8,8V op de 12V rail? Sounds like sweex to me :013:
Toch hebben we er nog alles uit geperst wat mogelijk was, alle voltages nog wat de hoogte in gejaagd (maar ze konden niet meer geleverd worden, je vroeg 1.7Vcore en je kreeg 1.6Vcore
) en dan wat prutsen met de services en dan bekomen we volgend resultaat:
Tegen de tijd dat ik die score behaalde was mijn voeding aan 't whinen dat het geen naam had (kwam boven het geluid van de gentle typhoons uit :|), en effectief, na een poging om een Hz meer te doen kreeg ik hem zelf niet meer opgestart opgestart op bovenstaande settings. Dan maar alles terug stock gezet en de screenshots veilig gezet, maar de whine blijft, dus voeding gaat zo bij 't oud ijzer.
Meer dan dit zal er voor mij dit jaar niet inzitten, met het overkopen van de eerste setup, de mega koeler en dit nieuwe bordje zit is het OC-budget voor dit jaar bereikt, maar volgende jaar hebben we terug nieuw budget en weer nieuwe mogelijkheden
Ik wacht dus maar lekker af waar jullie nog mee komen, dit weekend lijkt me best geschikt (temperaturen rond de nul in belgie, geen idee hoe het in NL zit), dus kom maar op
PS: als er mensen op zoek zijn naar S775 om op de pijnbank te leggen, ik heb nog 3 P4's die gratis weg mogen (waren backups voor moest de pentium D het begeven). stuur maar een DM als er interesse is.