• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HighFlow OC team topic

Ik denk dat het sharen van hardware niet zo handig is.. niet alleen wat Chris al aangeeft dat het niet toegestaan is kan het ook voor een hoop gezeur zorgen...

stel dat je een X980 voor pak hem beet1000 euro samen koopt met 5 man.. bij de tweede gaat er wat fout en fikt de cpu op.. dan zou ik niet blij zijn als ik ook mee betaald had en dat ding niet eens te zien kreeg...

Het klinkt heel handig maar ik denk dat er heel wat haken en ogen aan zitten..

lees ook even de hardware sharing regels door van Hwbot.. ;)
Als freddy de rechtmatige eigenaar is mag hij de 2d score's uploaden en niemand anders..
voor 3d mag die shared worden.. alleen de gpu's weer niet daarvan mag de rechtmatige eigenaar alleen uploaden..

Dus is gewoon vals spelen jongens als jullie alles gaan sharen..:evil:
Als jullie dat leuk vinden moeten jullie dat gewoon doen.. Komen ze snel genoeg achter..
Chip heeft een max en die zal bij jullie allemaal gelijk liggen zo'n beetje...Dan komen er al snel twijfels

Ik wist niet dat het niet mocht om zo hardware te sharen , dan houdt het waarschijnlijk op.Het was ook maar idee, maar geen goed idee dus.

Hoe zit het dan met 2ehandse hardware, rechtmatige eigenaar ben je niet omdat ie niet op je naam staat?

Ik denk dat het sharen van hardware niet zo handig is.. niet alleen wat Chris al aangeeft dat het niet toegestaan is kan het ook voor een hoop gezeur zorgen...

stel dat je een X980 voor pak hem beet1000 euro samen koopt met 5 man.. bij de tweede gaat er wat fout en fikt de cpu op.. dan zou ik niet blij zijn als ik ook mee betaald had en dat ding niet eens te zien kreeg...

Het klinkt heel handig maar ik denk dat er heel wat haken en ogen aan zitten..

Dan een paar weekjes langer wachten ivm rma. cpu fikken heb ik zelf nog niet meegemaakt. Ik begrijp het wel, maar zulke dingen moeten dan vooraf besproken worden. Maar goed, jammer dat het niet zo mag volgens de regels hwbot.

Het is sowieso een beetje een kromme regel in mijn ogen.
De grote mannen in de scene kopen zaken massaal in, benchen ze voor een week, en weer verkopen.
Dat vind ik niet echt eerlijk eigenaarschap, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dan kan ik ook met iemand afspreken dat ik hem 10 euro voor iets geef, en een week later weer terugverkoop voor 10 euro, dan is het geen 'lenen'...
Maargoed :D

Haha de grote mannen bulken ook in het geld klopt.

Daarbij kunnen die mannen ookal hebben oneindig geld ook niet aan de juiste sample's komen de gasten die echt oneerlijk bezig zijn de mensen die bijv bij gigabyte werken beetje chips cherry picken die niet van hun zijn en dan zogenaamd van het bedrijf hebben gekocht/Geleend.. Zo gaan de meeste 980x nog geen eens door 3dmark 06 op 5800 als je hem in de winkel koop alleen draait hicookie er op 6600Mhz doorheen.. en draait bijna super pi op de 7Ghz

En geloof me als die mannen een goede cpu hebben en weer een betere hebben gevonden.. dan wordt die 980x ook niet voor 1000 euro verkocht maar voor 1500/2000 euro minimaal..Denk je nou echt dat ze liever hun plekje afstaan door iemand de beste cpu te verkopen?Zo was er een NL OCer die kon zijn E8600 ruilen tegen een GTX295+i7 975 tegen een goede OCer..
En dat verkopen voor 10 euro dat is gewoon verkapte hardware sharing wie hou je dan voor de gek?

En btw de gulftown+clarkdale branden heel snel door..iets te hoge voltage en ze zijn instant kapot..Zijn al OCers die er 3/4 stuk hebben..

zo.. vandaag een 8800GT binnen gekregen.. doet het leuk... heb de core nu op 800Mhz en hij zal wss nog wel hoger gaan, want op 800 gaf bij Vantage geen krimp...

en screenshot van de tot nu toe hoogste Vantage..toch weer goed voor 11.6 punten
4qfl76.jpg

mooie punten weer kerensky :)
daar kan nog wel wat meer uit (maarja je hebt hem ook nog geen dag :p )

dat geheugen moet sneller kunnen, en desnoods de shader en core appart aanpassen om de max te vinden??

Dat gaat idd allemaal nog gebeuren... dit waren de eerste testjes om te kijken of de kaart wel goed was..

Het eerste wat ik aan de kaart gemerkt heb is dat de temp sensor wss kapot is ofzo.. in geen enkel progje kan ik de temp zien..

Op de kaart zit een Thermalright HR-03GT koeler met 92mm fan.. deze fan heb ik vervangen door een San ace fan.. maakt een belachelijk lawaai maar de heatsink voelt niet eens warm aan nu hij 2 uurtjes aanstaat...

Hwbot rev 4...

Wat houdt dat in voor ons team?
Om even kort samen te vatten wat er zou veranderen als dit plan wordt doorgevoerd, zijn hier een paar dingen die veranderen.

Ten eerst houdt het in voor het team dat alleen degene met de beste score van een bepaalde benchmark punten voor het team verzameld.
Stel je hebt een score van 20k in 3Dmark Vantage en een ander teamlid haald 23k, krijgt die met 23k de punten en gaan de punten van die met 20k weg. Daarom heeft het dan ook geen nut meer om hardware te sharen.

Door deze maatregel moet je dus veel meer je best doen om punten te krijgen en is het gebruik van ln2 bijna een noodzaak.

Als enige voordeel heeft deze maatregel wel dat je niet meer tegen mensen hoeft te strijden die al hun hardware van fabrikanten als Asus of MSI krijgen. Deze 2 groepen worden gescheiden en is het dus fabrikant tegen fabrikant en dit geldt ook voor de hobbyisten.

Laat ons en Hwbot weten wat je hiervan vindt en hoe ze het eventueel beter kunnen doen.

Nee omdat er super veel hardware wordt geshared...

Dus als user1 de dikste setup heeft en user2 van het team wil wat posten en dat is hoger dan vervalt de score van het team voor user1... Ja zo werkt het eenmaal.. de eerste hwbot was het leukste..Sinds dat fabrikanten zich ermee bemoeien was het voor mij al geen uitdaging meer..

Voorbeeldtje.. Ik kocht als eerste een QX9650 ik haalde dezelfde dag een een 6de positie wereldwijd 3dmark06.
Nu zou het niet meer kunnen omdat gasten al maanden voor de release zitten te benchen terwijl het voor de gemiddelde OCer niet te doen is de de dag van de release kan je eigenlijk nooit meer in de top50 komen toen was de lol er voor mij al af... Oneerlijk voordeel voor de andere..

mmnn... Ik ben hier niet zo blij mee.. zit ik net allemaal videokaarten overal te kopen om wat punten bij elkaar te sprokkellen krijg je dit weer..

Ben wel vandaag voor het eerst door de 200 punten gegaan... maar dat zal nu wel voor niks geweest zijn...

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Team Thermaltake VS Team HIGHFLOW! VOD Gaming 1
Freddy Team HighFlow wishes you a Merry Christmas and a Happy New Year 2012! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy Team HighFlow wishes you a Merry Christmas and a Happy New Year! HighFlow Computer Cooling Shop 19
Freddy HighFlow OC Team + moderator OC subforum Overclocking 65
Wouter De HighFlow Forum Team lijst HighFlow Computer Cooling Shop 2
damunk HighFlow WCG Folding Team Hardware & Software 47
Johnny [Team HighFlow] GTA IV? [PC] Gaming 35
HighFlow HighFlow eventjes tussenuit van 15 juli tot en met 24 juli HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 1
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan