Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dank je wel! Ik wou iets anders proberen dan de standaard CF pijpjes etc. jammer dat mijn mobo DOA was; ik had hem niet getest, dus hij ligt weer helemaal uitelkaar....
Voor de liefhebbers de specs:
Loop one:
Asus Maximus IV Extreme met 2600k i7 onder een Koolance 370.
5970 onder een EK nikkel blok & 5850 onder een nikkelblok in CF.
Perc 6/i onder een EK blok (Raid kaart)
4x140 Rad. Koolance res met swiftechpomp erin.
Loop Two:
Twee keer Aquadrive x4 met 8x 1tb samsung 7200rpm.
Liang pomp
1x140 rad
Ik baal dat ik geen badges meer heb... Kan ze nu ook niet bestellen omdat al mijn geld achter blijft ...
Wat mij wel verbaasd trouwens is dat er niets met photoshop gedaan mag worden. Moeten de foto's dus direct uit de kamera op HF geplaatst worden? Klein beetje kleuren aanpassen, vignet toepassen, stempeltje erop etc. in Adobe Lightroom is toch wel toegestaan? Alleen verbeteren van de foto dus.
Zoals in de regels vermeldt staat mag er niet aan de foto "gepimpt" worden.
We hebben al verschillende contests gehouden, waarin we dezelfde regel(s) hebben toegepast.
Ook zonder bewerkingsprogramma's kan je super mooie foto's maken, dat is al te zien aan de huidige foto's die gepost zijn.
Wordt niet alleen gekeken naar de kwaliteit van de foto, maar ook aan de originaliteit
Maar hoe letterlijk moet je "gepimpt" nemen, dat geldt dus alleen voor fotobewerkingsprogramma's (damn wat een lang woord) die men toepast na het maken van een foto?
Voor die foto van mij heb ik een breed-hoek lens gebruikt en een instelling in de camera zelf die het accent op rood zet waardoor alles wat niet rood is al zwart/wit weergegeven wordt?
Zolang het voor iedereen duidelijk is en dezelfde regels gelden, lijkt me dat geen probleem.
Maar dat betekent dat verscherpen, spiegelen, croppen, in zwartwit over zetten, helderder maken, etc allemaal niet mag toch?
Zolang het voor iedereen duidelijk is en dezelfde regels gelden, lijkt me dat geen probleem.
Maar dat betekent dat verscherpen, spiegelen, croppen, in zwartwit over zetten, helderder maken, etc allemaal niet mag toch?
Ik vraag mij af hoelang dit nog doorgaat over zo'n simpel regeltje; en sta je het wel toe dan zit iedereen op de kast, hij is beter in PS dan ik dat ben. Zo blijf je bezig. Simpele feit is geen geknutsel in PS, gewoon een foto. Accept it, deal with it, make a picture and upload it.
Denk je dat je dat niet kan, dat anderen veel beter zijn en veeeeeel betere apparatuur hebben en veel meer foto talent....tja, then you already LOST!!! Kom op gasten, foto's maken, this is supposed to be fun! Nu stoppen met mieren en rap een foto gaan maken, het is allemaal digitaal, dus schiet er gewoon 85, knappe jongen wanneer je die allemaal weet te verkloten....
Inderdaad, effecten met je camera lijkt mij gewoon toegestaan, zie niet in waarom niet.
Maar het verschil in zwart/wit met een camera en photoshop lijkt mij nihil?
Komt er dan eigenlijk op neer dat iemand met een camera van €5000,- "legaal" mag editen en iemand met een budget camera maar pech heeft?
Dat lijkt mij persoonlijk ook niet reëel.
Kunnen we dan niet beter een compromis sluiten?
Het editen van foto's met fotobewerkingsprogramma's(Leuke scrabble woord!) niet toestaan, maar de basis opties die een high-end camera kan, wel toestaan.
Volgens mij kunnen budget camera's dit toch ook wel? (zwart/wit etc.)
Idee?
En nogmaals: men maakt zich erg druk om editing programma's, maar zo moeilijk kan een foto maken toch niet zijn? Originaliteit is ook belangrijk...