• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

highend watercooling build

robbyvw

New member
beste iedereen,

ik heb inmiddels al het e.e.a. gemaakt, maar wil nu eigenlijk wat uit gaan breiden.

wat ik nu heb:
Asus maximus formula V
I7 3700K op 4,4 mhz
Corsair Obedia 800d
2x XFX HD7970 dd in crossfire
360 rad bovenzijde met push ventilatoren
alleen cpu en mb gekoeld op waterkoeling

de voornaamste punten waar ik me aan stoor zijn:
1. bf3 kan ik nu spelen op circa 30 fps (alles op ultra met 3x monitor eyefinity)
2. GPU kaarten maken behoorlijk wat lawaai
watertemp nu is rond de 35 graden bij lang spelen
cpu komt nu niet hoger van 70grad full load
gpu's komen tot de 90graden (!) bij gebruik

wat ik wil gaan toevoegen aan de setup is het volgende:
1 extra kaart XFX HD7970 + gpus waterkoelen
1 rad onderzijde van de kast 240
1 rad achterzijde van de kast 140 (aan de buitenzijde van de kast en de ventilator aan de binnenzijde)

de loop zal dan als volgt zijn:
pomp-3xhd7970-rad140-mb-proc-rad360-res-rad140-pomp
dat er voor de pomp een radiator zit ipv een reservoir baart me eigenlijk niet zoveel zorgen..

wat ik me nu afvraag is het volgende:
1. met het aantal radiatoren, ga ik het dan redden om de temps flink te laten zakken, zeker gelet op de 3x gpu's? wil overigens de fullcover van Swiftech (komodo) plaatsen op de gpu.
2. ga ik het redden met een pomp? of moet ik dan naar een dual setup toe? heb nu een swiftech MP655 pomp

alvast bedankt!

fotootje erbij van de huidige situatie:
2012-09-01 09.42.50.jpg
 
Met het aantal radiatoren dat je van plan bent te gebruiken redt je het makkelijk.
Sowieso gaat het beter koelen dan stock luchtcooling (simpele vergelijking met koeloppervlak stock coolers en totaal van je radiatoren).

Je hebt wel veel componenten in je loop dus veel restrictie.
Ik denk dat 1 MCP655 pomp het wel kan redden, maar een tweede in serie is wel aan te raden.
 
Dit res is eigenlijk bedoelt voor 2 loops, je kan het voor 1 loop gebruiken door de out en in van de 2 ressen op elkaar te koppelen.

Met 1 pomp beide ressen gebruiken is zoals ikk het zie niet mogenlijk.
 
Wat ik ook zeker zou overwegen is een dual top voor de Mcp655 of de DDC serie pompen deze zijn goed en sterk.
De dual bay reservoirs met pompen intern zijn vaak een kriem om te vullen en ontluchten bovendien vind ik een tube res bovenop een dual top nog steeds heel mooi:D

Maar je zou ook een bay reservoir kunnen nemen als je die mooi vind en dan de exit van je bay res naar je dual top.

Voordeel van dual mcp655 is dat deze meer als sterk genoeg zijn en je ze dus op standje 2 of 3 kunt zetten dit is bij de andere pompen alleen mogelijk dmv een externe controller.
Bovendien ziet de MCP655 serie met BP modkit er imho gewoon gruwelijk vet uit:D
34e7sc0.jpg


Maar welke optie je neemt kan ook sterk afhankelijk zijn van je case en de ruimte die je hebt, als ik zo naar die foto kijk en er een 3e graka bij denk zul je pompen met dual top in je kelder kwijt moeten gok ik.
 
nou, ben eruit!
4,4 ghz op de proc is inderdaad nog niet echt watercooling voor nodig, ware het niet dat ik in de toekomst wel wat hoger wil gaan! ik had hem eerst op 4,6 staan, maar daarmee liep bf3 vast.. dus even stapje terug totdat ik er meer tijd in ga stoppen en waarschijnlijk ook hoger met de waarden ga komen..

niettemin heb ik gisteren toch een leuke 2e hands aankoop gedaan, namelijk een extra Swiftech MCP35x pomp en een RP-402X2 Dual 5.25in Reservoir for 1-2 PMP-400 Pumps (Refurb) !
daarmee moet het gaan zeker gaan lukken, aangezien ik de ruimte in de kast hard nodig ga hebben met 3x gpu.. kunnen de pompen mooi voorin en kan ik ook mooi de rads kwijt!
dan heb ik 2 pompen die in single loop serieel lopen met een gekoppeld reservoir.

en ow ja, 3x HD7970 zal wel een beetje overkill zijn, maar draai nu met 2x bf3 op 5760*1080 en "maar" 30 fps.. mag wel ietsje meer zijn dus! + dat de xfx nog aardig op te fokken is, maar nu vastloopt door de temperaturen.. dus met een extra kaart en 3x OC moet het helemaal goed komen! alvast klaar voor MoH warfighter ;)

bedankt voor de reactie's!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Advies bij aankoop fototoestel (midrange/highend) Fotografie, Film en Video 37
Oli4v [VERKOCHT] Highend waterkoelset Verkocht 20
Legendary1985 [GEWEIGERD] Ultra highend bench/game pc’tje met ultra highend koeling Verkocht 7
Vissa [VERKOCHT] Volledig Highend WC Set met evt GTX480! Check it out! Verkocht 20
BETA911 [INACTIVE] CM690 II Advanced + highend WC + 8800GTS G92 + 700W PSU! Verkocht 11
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B pc build custom watercooling Gallery & Build Logs 5
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan