• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HF Tomos Quadro

Joren

New member
Exclusief hier op highflow, de "buildlog" van deze Tomos.
En NEE, het word geen gepimpte, Highflow bestickerde Tomos, helaas.

Net voor de jaarwisseling deed Peter (L3p) mij een aangenaam aanbod; een gratis Tomos op te komen halen.
De deal was snel gemaakt natuurlijk..
Vandaag met papa in de auto gestapt en anderhalf uur naar het mooie Urk gereden. Binnen 5 minuten stond de Tomos op de kar, de overige 1 uur en 25 minuten lekker zitten kletsen, koffie drinken en Peter's Desks (en rommel!) bewonderen.
Gewoon super dus!

Maar.. Dit topic gaat over de Tomos, en zoals we dat highflow-style doen:

Specs:
Tomos Quadro +-1998
Blauw Snor kenteken
50cc standaard
standaard uitlaat
Alles standaard eigenlijk xD
Buddyzitje en buddy voetstepjes
Veel roest.

To Do:
Nieuw zuiger, naaldlager en remkabel bestellen.
Poetsen, stickers eraf krabben, dingetjes schuren en spuiten aka the usual shit.

2ij2i6c.jpg



Ik merkte dat de kickstart vast zat, dus het eerste wat je dan doet is de cilinder eraf trekken.
287psnr.jpg

Gigantisch vastgeroest. Oorzaak: Water in de tank die via de carburateur de cilinder is binnengekomen. Gelukkig nog een extra cilinder hier liggen en bestel wel een nieuwe zuigertje.

30sklt5.jpg

Even de linkerkant gepoetst en ontdaan van de resten stickers

2ilbk2q.jpg

Hier moeten de stickers nog af

24y2quw.jpg

Blokje uit elkaar.


I'll keep u guys posted! :D
 
Laatst bewerkt:
Dit log ga ik zeker volgen! :)

Historie van de brommer.
Dit was ons 'uitgaans vervoersmiddel' op Urk.
10 jaar terug kon je nog eens met een biertje op op de brommer stappen, helemaal omdat hij niet opgevoerd is :)

Toe we getrouwd waren werd dit al minder en als je er zelden op rijd start hij dan niet zo lekker.
Daar kwam ook nog eens bij dat ik wel één keertje aangehouden werd met een paar biertjes op. (10 weken zonder rijbewijs terwijl die regel nog niet eens ingegaan was) Heb sindsdien nooit geen druppel meer aangeraakt voordat ik ook maar ergens achter het stuur zit.
Dus .. hij bleef al langer staan..... Na 3 jaar in de regen toch maar eens binnen gezet. (Yup zonde)
Toen heeft hij nog een paar jaar binnen gestaan.

Ik zag vorige week Joren in de shout praten over een Tomos dus pm gestuurd .. haal maar op :)
Hoop dat het weer een leuk brommertje wordt! Wij hebben er in ieder geval heel veel plezier destijds van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Het frame ziet er nog goed uit na zoveel jaar trouwe dienst.
Ga je de tomos in zijn ouwe style houden of ga je hem helemaal ombouwen met bijvoorbeeld kuip, dichte wielen , verlengen ?
 
Hij rijd! :D licht, rem, alles werkt.

Vannochtend naar een brommerzaak geweest en daar nieuwe zuiger, naaldlager, pakkingen en remkabel gehaalt, rijd weer als nieuw.
Nu enkel nog even wat kleine dingetjes fixen en vastzetten en vervolgens nog nieuwe stickers plakken.

Filmpje en meer foto's komen asap!
 
Nog even wat stoere poser foto's :D

2s6pt8l.jpg


2iqhb84.jpg


28quf81.jpg


vq06pv.jpg



Wat er verder nog mee gaat gebeuren; nieuwe banden voor en achter, nieuwe tankdop (huidige zit gewoon een gat in), nieuwe middenstandaard (huidige is doorgezakt), misschien nieuwe achterveren zodat iemand beter achterop kan en waarschijnlijk een kleiner achtertandwiel zodat ie íetsje harder maar ook rustiger loopt :p
 
Nieuw tankdopje geplaatst zodat niet alles meer de tank uitklotst of er regen bij in komt :p
Ook voor- en achterband vernieuwd, wat een pleuris werk zeg, doe ik nooit weer.
Oja, en kleiner achtertandwieltje nu; 28 tanden. 44max op gps gemeten maar normale toersnelheid is +- 40.

Nog even een nieuwe KM teller kabel en frame stickers erop dan zijn we klaar ! :)
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan