• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HF Tomos Quadro

Ik vroeg me dus al de hele tijd af waarom hij zo moeilijk startte en vaak uitviel.

Caburateur bleek niet helemaal goed in elkaar te zitten, en verder kwam dit uit de tank..

2po8nma.jpg


2dkfj2p.jpg


Yep. Dat is dus roestwater :p



 
Ga ik zeker doen als er nog meer troep uitkomt. Maar de benzine die er nu uitstroomt is weer mooi schoon dus ik vertrouw het wel.
Omdat het frame zelf de tank is is het spoelen met cola oid nog niet zo 123 gedaan :p Alles moet er dan vanaf.
 
gewoon anderhalve liter cola erin, daarna flink heen en weer klotsen pak de brommer bij de bagage dragen en voor en achteruit trekken :), daarna drainen en voltanken en dat leegrijden :D
 
Nouja dat heb ik dus precies gedaan met wat schone benzine. Ik vertrouw het wel! :) Denk dat alle troep al wel is losgekomen doordat ik er al flink wat mee heb gereden, en dat is er dus uitgekomen met spoelen.

Hij heeft dus wel even +- 150km al gereden op benzine-roest-water he! XD

Edit; realiseer me net dat het lijkt alsof ik even een ei heb opengebroken in m'n vlotterbakje lool
 
zo dat is dan al wel beter nu...

als je nog de kans hebt...
als je je tank helemaal leeg rijd kan je je benzine kraantje eruit draaien en daar zit ook een filtertje aan (een best wel grove).
maar wat ik je eerder aanraad en wat redelijk makkelijk is is als je je carburateur eraf hebt, waar de benzine slang binnenkomt kan je als het goed is met 1 schroefje eraf halen.
daarachter zit als het goed is een filtertje (toen ik in mijn brommertijd die eraf haalde was het een grote koek en daarna liep hij veel beter)

hier zie je het gedeelte midden in beeld...
$(KGrHqVHJEYFCblBg389BQ)lgrG!0Q~~60_85.JPG
 
Nog maar weer even 2 nieuw fototjes.

Projectje vordert gestaag. Vandaag onder andere een boel bouten vervangen voor nieuw, standaard gerepareerd en gespoten, uitlaat opnieuw gepolijst, achtzitje in de container gemikt en bagagerekje gespoten.

En zoals met elk ander project kom je on the move nieuw to-do's tegen;

Nieuw chrome achterveren monteren morgen
Nieuw achterzitje scoren
voorspatbordstang fixen
Vraagtekenveertje monteren
Stickers scoren en plakken.

345d3s5.jpg


r2nqr5.jpg
 
Dat is een veertje in het motorblok wat ervoor zorgt dat de motor mooi vrij van het rijwielgedeelte kan draaien zodra je achteruitloopt of stilstaat.
Typische tomos kwaal dat deze kapot gaat.
 
Nee iets heel anders.

Veertje opent een soort mechanisme waardoor de vertanding niet meedraait met het achterwiel wanneer deze stilstaat.
Beetje moeilijk uit te leggen, maar zonder veertje gaat de tomos hokken en bokken:p
 
Nog even wat pics van de huidige status :D

1zvlts.jpg


dcq6xi.jpg


2enmj4j.jpg


1zpmd8x.jpg


a0uwdk.jpg


315c368.jpg



Nog niks geen problemen mee gehad, alleen voorspatbordstabilisatorstang is rechts afgebroken. Ohja en er zit nog een bult roest in de tank.
Loopt altijd 50kmh en trekt snel op.
Nog steeds opzoek naar orginele quadro stickers voor op de tank.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan