Jullie gaan er van uit dat water aan de bovenkant bevriest omdat de lucht koud is. Daarnaast gaan jullie er van uit dat het
niet doorvriest tot op de bodem omdat de aarde warm is.
In dat geval zou zinkend ijs geen probleem vormen omdat het zou smelten voordat het de bodem bereikt. Drijvend ijs zal eerder een probleem vormen omdat het het licht afschermt.
Als het zo koud zou zijn dat 100% van de oceanen zou dichtvriezen maakt het niet meer uit of het van boven of van onderen komt. Het leven in zee zou inderdaad uitsterven.
Argument 4 blijft dus niet geldig.
Argument 1 kan best belangrijk zijn maar zoals ik al zei; er zijn legio stoffen waar tussen smelten en verdampen meer dan 100K liggen.
Nr 5 heeft niet te maken met het al of niet vloeibaar zijn van stoffen. Het gaat erom dat een bepaald element in grote mate aanwezig moet zijn. Bv H en O zijn inderdaad goed vertegenwoordigd in het heelal;
Maar C is ook goed vertegenwoordigd. Dus waarom geen leven op methaanbasis?
smelten 91K, verdampen 112K.
Er is dan wel een lekker koud planeetje voor nodig.
De methaankip van planeet 8 bij Aldebaran zal het met mij eens zijn; het leven daar is nl. op methaanbasis :006:
Leuke link trouwens over de unificatie. Mijn gevoel zegt dat we gravitatie niet "im Griff haben". Ik denk ook dat de oplossing "eenvoudig" is. Er moet een genie als Einstein aan te pas komen om een nieuwe theorie te openbaren. Zeg nou zelf, hoe kom je in godsnaam op het idee dat tijd niet een vaste snelheid heeft, dat vaste afstand niet bestaat, het enige vaststaande is de lichtsnelheid.
(zeg ik het zo goed?)