600cc zegt eigenlijk niet zoveel.
Bv een 600RR gaat harder dan een 600F, beide 600cc?!
Het is het aantal PK's (vermogen) en NM (koppel) waarin het verschil zit.
En is het type motorblok (bv in lijn, V-twin of boxer) bepalend.
Zelf ben ik begonnen met een GSX600F (Suzuki) en das (net als een Honda CBR600F) een prima opstap motor!
Gaat niet te hard, maar heeft wel power genoeg om lekker mee te rijden.
Weet niet wat je weegt (ook niet geheel onbelangrijk), maar ik weeg 75 Kg en kon dr prima mee over weg.
Een 1000cc lijkt me geen verstandige keuze, want als je daar iets te enthousiast gas mee geeft staat ie
(dankzij t aantal NM) op zn achterwiel!!! Das in het begin schrikken, maar daarna je nieuwe hobby...
Naar verloop van tijd (zeg 3 a 4 jaar) ben je wel toe aan iets anders, maar daar heb je dan ook de rijervaring voor.
Kun je niet wachten, dan heb je een beperkt aantal 750cc modellen (o.a. Suzuki), maar R(ace) versies gaan bijna altijd hard!
(te hard als je net je rijbewijs hebt, naar mijn mening... rij inmiddels dik 10 jaar)
Wel is een Honda CBR600F een 13 in een dozijn fiets... heeft iedereen
Veel plezier met shoppen iig