De 1100cc 4 cilinder van de pan maakt het zoizo al een stuk makkelijker.
Loopt soepeler als een 2 cil en heeft toch genoeg power om niet zomaar stil te vallen.
Maar het kan uiteraard wel met een andere motor.
De kunst is om het rustig aan te doen.
Je kunt eventueel een beetje bijremmen met je achterrem om er wat snelheid uit te halen en de aandrijving trekkend te houden.
Alles zonder de koppeling te bedienen:
Eerst beginnen met rechtdoor en 2 handen aan het stuur zonder gas bij te geven.
Dan hetzelfde met een beetje bijremmen, zeg maar het stapvoets rijden.
Dan bovenstaande 2 met een hand van het stuur, eerst links, dan rechts.
En als dat allemaal lukt kun je rustig ruime bochten gaan maken op die manier.
En zo verder opbouwen.
Zodra je bochten krapper gaan worden remt de motor zichzelf af tot het punt dat je een beetje gas bij moet gaan geven om hem overeind te houden.
Belangrijkste is dat je soepel blijft rijden en de motor z'n weg laat zoeken.
Jij geeft hem alleen een zetje in de goede richting, de rest regel je met je gas en achter rem.
Gas bij zet de motor rechtop, achterrem laat de motor zakken.
( Gas dicht ook wel maar dat is moeilijker te controleren als achterrem. )
Bij langzaam rijden wel te verstaan.
Added after 22 minutes:
Nog een filmpje van vandaag.
Maar van mij achter mij aan en ik daarna achter hem.
Incl. ritsen in het 8tje.