• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het grote Motor topic :)

En we gaan steeds platter. :D
Bijna dagelijks aan het oefenen en gaat steeds beter.

( Schaam)randjes zijn inmiddels ook van de voorband verdwenen:

12963397_261988237472632_4922743034646409453_n.jpg

Zadel heeft wel te lijden onder al dat gehang. :p

12998457_261890730815716_5013513360675288411_n.jpg

Trouwens nog een gaaf filmpje van 2 gasten afgelopen weekend die er al wat beter in zijn:

Ze houden in etten-leur en lelystad wedstrijden, vrij rijden en ook instap ( experience ) dagen.
Ga ik binnenkort ook eens aan mee doen.
https://www.motogymkhana.nl

Ben nu zelf nog aan het oefenen om van het schrikgevoel af te komen bij plat gaan en erg snel en scherp ( tegen z'n eindaanslag ) insturen.
Is dus nu vooral achtjes en rondjes draaien wat ik doe.

Dat kun je zelf ook gewoon op een parkeerterrein oefenen, gewoon je langzame avb maar dan steeds iets sneller.
Als je sneller gaat moet je vanzelf wel schuiner, scherper en sneller sturen wil je de oefening laten lukken.

Als je platter gaat of scherper stuurt als voor je gevoel goed voelt verstijf je en slaat je gedachten vast en dan gaat je bocht/oefening mis.
Als je dit vaak oefen en langzaam opbouw komt dat schrikgevoel steeds later en kun je meer uit je motor halen zonder dat je lijf/hoofd op slot slaat.

Merk trouwens dat die langzame oefeningen zich prima vertalen naar het snelle werk, zit veel relaxter op de motor.

Hier nog een mooi verhaaltje van iemand die eigenlijk precies beschreven heeft hoe het is:

Baby Steps, the zen of a learning process.

Nee heur :sarc: Normaal moet hij voorrang verlenen, wat hij niet doet, beetje aan het gas hangen doet het 'm wel :p

Deed ik in het begin ook.
Ging "gaat net goed situaties" bewust opzoeken terwijl een beetje gas minder alles soepel had laten lopen.
En ik dan kwaad worden op de automobilist uiteraard.
Op een gegeven moment ga je daar op anticiperen en laat je ze gewoon lekker hun ( verkeerde ) gangetje gaan, rijd voor jezelf ook een stuk rustiger.
Als je je aan iedere fout zittende automobilist moet gaan storen kom je helemaal overspannen thuis. :p

Overigens nette cam, mooi geluid. :023:

Deed ik in het begin ook.
Ging "gaat net goed situaties" bewust opzoeken terwijl een beetje gas minder alles soepel had laten lopen.
En ik dan kwaad worden op de automobilist uiteraard.
Op een gegeven moment ga je daar op anticiperen en laat je ze gewoon lekker hun ( verkeerde ) gangetje gaan, rijd voor jezelf ook een stuk rustiger.
Als je je aan iedere fout zittende automobilist moet gaan storen kom je helemaal overspannen thuis. :p

Overigens nette cam, mooi geluid. :023:

Oh ja, anticiperen doe ik zo al :)
Zag het al van mijlenver dat die geen voorrang zou geven. Beetje erop wijzen is altijd leuk hihi :p
De "gaat net goed" situaties zie ik ook sneller aankomen, hoe langer ik rij, hoe meer ik op die aanwijzingen let.
Soms zijn er ook van die situaties die je ook echt niet kan voorspellen :sarc: maar dan hopen op goede remmen, en droge ondergrond :D

Nee heur :sarc: Normaal moet hij voorrang verlenen, wat hij niet doet, beetje aan het gas hangen doet het 'm wel :p
Voordat jij de bocht om ging was hij al bezig met zijn manoeuvre :eusa_silenced:. Maar oké, bestuurder had wat vlotter de bocht kunnen nemen.

Maar dit is een camera met aparte line-in voor het geluid via de Tascam?

Voordat jij de bocht om ging was hij al bezig met zijn manoeuvre :eusa_silenced:. Maar oké, bestuurder had wat vlotter de bocht kunnen nemen.

Maar dit is een camera met aparte line-in voor het geluid via de Tascam?

Nee, die audio sync ik samen met mijn camera, die heeft geen line in (Sony AZ1), kan je makkelijk doen mbv windows movie maker :p

Ben voor de Abus Granit Extreme 59 gegaan:
f6b496940c74f6c1d84ba67d4101116e.jpg
40035dd448c78ea9be394be0922d6fb6.jpg
.

Onderweg ben ik van plan deze door mijn achterwiel te doen.
Mijn motor heeft al een SCM M2 beveiliging (alarmsysteem met omgevingssensor/hellingssensor), dit slot is ART4. Zal met de verzekering wel goed zitten dan.
Voor de verzekering is het SCM systeem slot al voldoende, maar oogt alsof er geen sloten op zitten. Hoop met de beugel gelegenheid boefjes te ontmoedigen om het te proberen.
Professionele dief zal toch wel weten hoe hij dat SCM slot onklaar moet maken.

Thuis ga ik de Almax Immobilser III gebruiken aan een grond anker.

Laatst bewerkt:
Ze houden in etten-leur en lelystad wedstrijden, vrij rijden en ook instap ( experience ) dagen.
Ga ik binnenkort ook eens aan mee doen.
https://www.motogymkhana.nl

Ben nu zelf nog aan het oefenen om van het schrikgevoel af te komen bij plat gaan en erg snel en scherp ( tegen z'n eindaanslag ) insturen.
Is dus nu vooral achtjes en rondjes draaien wat ik doe.

Dat kun je zelf ook gewoon op een parkeerterrein oefenen, gewoon je langzame avb maar dan steeds iets sneller.
Als je sneller gaat moet je vanzelf wel schuiner, scherper en sneller sturen wil je de oefening laten lukken.

Als je platter gaat of scherper stuurt als voor je gevoel goed voelt verstijf je en slaat je gedachten vast en dan gaat je bocht/oefening mis.
Als je dit vaak oefen en langzaam opbouw komt dat schrikgevoel steeds later en kun je meer uit je motor halen zonder dat je lijf/hoofd op slot slaat.

Ben denk ik banger de motor te beschadigen dan bang om te vallen :p
Ben al paar keer onderuit gegaan tijdens het lessen van langzame slalom, en tja, so be it.
Maar dat was op een lesmotor waar ik geen geld in heb geïnvesteerd haha. Blauwe plek of schaafwond kom ik wel overheen.

Ben denk ik banger de motor te beschadigen dan bang om te vallen :p
Ben al paar keer onderuit gegaan tijdens het lessen van langzame slalom, en tja, so be it.
Maar dat was op een lesmotor waar ik geen geld in heb geïnvesteerd haha. Blauwe plek of schaafwond kom ik wel overheen.
Dat is ook mijn grootste angst. Er zit nu al een beschadiging op mijn motor en daar wil ik het graag bij laten. Hieraan meedoen zal wel helpen om de motor beter te beheersen, maar wedstrijden zie ik mij niet aan meedoen.

Kan ik ook van meespreken, als ik val kijk ik eerder naar de staat van de motor, dan de staat van mijzelf :sarc:
Heb m'n motor al meerdere malen laten vallen, en gelukkig heel weinig beschadigingen teruggevonden.
Af en toe een beetje oefenen op een zonnige zondagmiddag zou wel eens kunnen helpen met m'n motorbeheersing, want erg afschuinen durf ik nog niet.

Ben mij aan het oriënteren op een VRO training, iemand hier ervaring mee?

Denk te willen starten met de VRO op maat.

Waarna ik de VRO All-Road of VRO Bochten wil gaan doen.
In het filmpje van All-road rijden ze bijna allemaal met dezelfde motor, dat is wel gaaf :)

Als hij weer beschikbaar is met subsidie ga ik denk ik ook de VRO Risico doen, voor die €20 in plaats van €225.

En die 10% korting op mijn verzekering schilt ook weer wat :)

Zelf geen ervaring met VRO omdat ik niet in NL woon :sarc:
Ik kan wel gratis trainen op het parcours van de rijschool waar ik mijn rijbewijs heb gehaald.
En dat is wel een leuke bijkomst :)
Kan ik lekker slalommen, 8-jes en traag rijden oefenen :D

Heb hem ook een aantal keer platgelegd met het lessen zonder mijzelf er op, hoort er allemaal bij. :p
Als je op de parkeerplaats gaat oefenen en niet gaat pushen zal je hem niet zo snel laten vallen.

Fouten maak je vaak omdat je schrikt omdat de motor verder gaat als jij durft.
Bv bij de halve draai veel te hard achterremmen of gas dichtgooien en de motor stil laten vallen half ik de bocht ( was ik expert in :p )
Als je gewoon ruim begint, bv kegels een meter verder uit elkaar zetten als bij avb en dat gaat oefenen.
Dan heb je op een gegeven moment zo iets van dat gaat wel heel makkelijk en kan je alles wat dichterbij zetten enz.

Belangrijkste is dat je tijdens het normale rijden nog ruimte om comfortabel te rijden over hebt mocht er iets mis gaan.
Vaak sla je op slot als je het gevoel hebt dat je een bocht niet haalt, terwijl een beetje meer tegenstuur ( en dus platter gaan ) het al heel simpel kan oplossen.

VRO heb ik geen ervaring mee, maar extra training lijkt mij nooit kwaad kunnen, zeker voor die prijs.

Ga een hele rits aan accessoires bestellen waarvan de belangrijkste toch wel deze is:

01-048-5160-0_i_01.jpg

Beter aanzicht, alleen dan in het zilver:
01-048-5161-0_i_02.jpg

Een Crashbar extension. Denk dat ik mijzelf toch wat meer op mijn gemak voel om platte bochtjes te oefenen als er een beugel omheen zit die het grootste deel van een mogelijke valpartij voor zijn rekening neemt :D

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
V Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op The Party 10" topic Lan Party 151
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 10" topic Lan Party 470
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
V Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic Waterkoeling 84
The_Saviour# Het Grote Wat-is-je-favoriete-kaas Topic! Algemene Discussies 18
W Het grote highflow GALAXY S, GALAXY SII en GALAXY TAB topic Gadgets 41
V Het grote Justin Bieber topic Algemene Discussies 41
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 9" topic Lan Party 547
D "Het grote: Wat weegt jou PC topic" Algemene Discussies 29
Colossus Het grote DICE & LN2 Topic Overige Koeling 27
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 8" Topic Lan Party 898
maomanna Het grote huisdierentopic Algemene Discussies 14
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
Freddy Het grote recepten topic! Algemene Discussies 15
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan