Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Niet echt
Als m'n stuur er door past, past de rest ook, wel altijd oppassen en maken dat ik genoeg ruimte heb.
Ben natuurlijk altijd voorzichtiger met de koffertjes, aangezien ik die ook niet wil beschadigen
Niet echt
Als m'n stuur er door past, past de rest ook, wel altijd oppassen en maken dat ik genoeg ruimte heb.
Ben natuurlijk altijd voorzichtiger met de koffertjes, aangezien ik die ook niet wil beschadigen
Hehe dat weet ik ook wel
Gelukkig rij ik niet altijd met de koffers, alleen als ik fastfood ga halen, of veel spulletjes vervoer.
Mijn topkoffer is daar veel te klein voor :+
Hehe dat weet ik ook wel
Gelukkig rij ik niet altijd met de koffers, alleen als ik fastfood ga halen, of veel spulletjes vervoer.
Mijn topkoffer is daar veel te klein voor :+
Niet tegen een spiegel gemept, eerder de grond
Geremd op een glad stukje met de bezorgbrommer, voorwiel deed een stapje teveel opzij bij het remmen.
Niet echt om een leuke ervaring te noemen
Paar weken in het gips is een paar weken minder rijden
Voornamelijk voor zithouding neig ik naar een tourmotor en heb nu een BMW R1200 (RT) op het oog.
Maar veel van deze motoren zijn (indien betaalbaar en niet heel oud) van de overheid (ofwel politie) geweest.
Ik denk zelf dat ik dat niet wil hebben als ik sommige agenten zie rijden, of valt dat mee? Lijkt mij dat die helemaal afgetrapt zijn (meestal 80K/100K op teller) ondanks dat ze uit 2008 of 2010 zijn.
Iemand hier ideeën over? Heb al gekeken naar andere tourmotoren van onder andere Honda maar ook daar geen idee waar ik op moet letten.
Ik wilde ook een tourmotor van BMW, een RT 800, maar de prijs...
Te duur en misschien ook te zwaar als motor om mee te beginnen vind ik.
In mijn geval vond ik de Honda CBR600F een goede tussenweg van tour en race (je ligt niet te plat, je kan zelfs de stuur verhogen om rechterop te zitten).
Ik wilde ook een tourmotor van BMW, een RT 800, maar de prijs...
Te duur en misschien ook te zwaar als motor om mee te beginnen vind ik.
In mijn geval vond ik de Honda CBR600F een goede tussenweg van tour en race (je ligt niet te plat, je kan zelfs de stuur verhogen om rechterop te zitten).
De CBR600F heb ik ook voor gekeken, maar die zit ook al op of boven de €3000 voor een model jonger dan 10 jaar.
Plus de kleuren zijn niet mijn ding.
Ben het met je eens hoor, ik les nu op een CBR600 en rijdt prima.
Hetgeen waar ik over twijfel is hoe "erg afgetrapt" zo'n oud-politiemotor zou zijn met een ton (of sommige 80K) op de teller maar wel nieuwe banden en remmen voor 4000-5000€.
En dan heb ik het over BMW R1200's uit 2008-2010 met bijna alle opties (en papieren en onderhoudsbewijzen)
De één zegt dat ze goed onderhouden worden, dat BMW veel kan hebben en de ander dat ze behoorlijk worden mishandeld en ik geen ex-overheidsmotor moet nemen.
Heb als dagelijkse motor een Honda ST1100 en die bevalt mij echt goed.
Comfortabel maar hij kan toch meer als ik durf.
En is niet duur, voor 1500/2000 heb je er een, misschien nog wel goedkoper ook als je goed zoek.
Heeft ook genoeg opbergruimte en omdat de koffers in de motor vallen is hij niet breed en past er toch een helm in de zijkoffers.
Heeft ook een tank van 28 liter dus kan een lekker stukje rijden voor je weer moet tanken.
Eerst en vooral: wat is je budget?
Misschien is een VFR wel iets voor je. Ook een combinatie sport-tour?
Ik rij zelfs dagelijks +-70km met m'n 1 cilindertje, en dat is wel nog te doen, maar voor hoelang weet ik niet
Eerst en vooral: wat is je budget?
Misschien is een VFR wel iets voor je. Ook een combinatie sport-tour?
Ik rij zelfs dagelijks +-70km met m'n 1 cilindertje, en dat is wel nog te doen, maar voor hoelang weet ik niet
Ik zat zelf aardig naar voren gebogen op de VFR(800) wat met mijn lengte niet echt comfortabel zat, laat staan voor paar uur rijden of langer. (dat was wel een ouder model, wellicht dat nieuwe modellen rechter zitten)
Budget zal max €5000 zijn voor als het een goede motor is waar ik op kan 'doorgroeien'.
Als het een startersmodel is de helft daarvan.
Vandaag de remklauw van de supermagna eens uit elkaar getrokken, blokken sleten wat onregelmatig.
Geleide pennen gingen niet zo soepel meer. ( met een hamer los moeten tikken )
Binnenkort ook de achter ( trommel ) rem maar eens open halen.
Leuk, oldtimers.
Blijf de BMW R1200 een mooi ding vinden maar, net als voor de Pan, ga ik denk ik voor een iets "jonger ogende motor". als eerste motor.
Is iemand bekend met de:
- Kawasaki KLE 650 VERSYS? (2008-2010)?
- HONDA CB 600 F Hornet (2007-2008)
- YAMAHA FZ 6 FAZER S2 (2009-2010)
Of een ander aan te raden model met :
- betrouwbaar blok.
- (sport)tour zit, niet voorover gebogen.
- redelijk goedkoop / makkelijk in onderhoud als eerste motor
- digitale kilometerteller (geen must maar wel fijn)
- niet te oud
Voor Max €4000, met overhead tot €5000 indien echte meerwaarde.