Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik ben weer opzoek naar andere knipperlichten... heb nu de standaard knippers dr opzitten, maar die zijn echt HUGE!
Zit aan deze te denken (moet geen hyper moderne leds), maar weet nog niet hoe ik het diameter verschil (van 30mm naar 19mm) moet oplossen.
Ik zit ook erg te twijfelen of ik niet voor een motor zou gaan.
Heb momenteel er niet echt het geld en lef voor (vooral die laatste), maar het is wel iets dat ik binnen het komende decennium hoop te halen.
Nee, het is meer dat ik me vrij onveilig voel op alles met 2 wielen (m.u.v. een fiets, die snelheid kan ik nog wel aan )
In de auto voel ik de limiet beter aan, als ik op een scooter/motor zit heb ik constant de angst dat een van de wielen mee gaat geven.
Wat moet je dan met zo'n beest als een R6? Het is gewoon een schoonheid qua design en vormgeving, en het geluid doet me laten rillen telkens als ik er een langs zie rijden. Vandaar:054:
Ik zit ook erg te twijfelen of ik niet voor een motor zou gaan.
Heb momenteel er niet echt het geld en lef voor (vooral die laatste), maar het is wel iets dat ik binnen het komende decennium hoop te halen.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor motoren. (vandaar dat ik met 18/19 zeker een motor rijbewijs ga halen ) en ik vind die R6 echt helemaal geweldig. Sterker nog mijn baas heeft die. Alleen dan geheel in het zwart. Geweldig als die eraan komt gereden
Het is voor mij een droom, maar het zal altijd een droom blijven. Ik ken mezelf al te goed en zal me geheid als een idioot gedragen op zo'n ding. Waarschijnlijk ben ik binnen het jaar al morsdood door eigen roekeloosheid.
Dat heb ik meer mensen horen zeggen, maar neem maar van mij aan... je ervaart snelheid heeeel anders op een motor.
Hierdoor pas je je rijgedrag aan op je rij ervaring. Maar echt hard rijden (200+) moet je op de openbare weg niet meer willen.
Wegdek wordt steeds slechter en de mede weggebruikers kijken vandaag de dag al helemaal nauwelijks naar je om (druk met andere dingen dan auto rijden). Hou nog steeds van snelheid, maar een sportfiets komt beter tot zn recht op t circuit. Aangezien dat voor mij (om diverse redenen) niet haalbaar is. Ben ik chopper gaan rijden... bij t stoplicht kan ik prima wegkomen dankzij t koppel van de Honda V-twin.
Hiervoor had ik helaas elk weekend wel een afspraak.
Ik hoop nu aankomende weekenden minimaal 2 lessen te nemen (dan wel verspreid over zat+zon of anders 2 op 1 dag).
Good luck heb nu ook al 9 jaar men rijbewijs moto en rijd nu nog maar amper (tijd en benzine slik) ik rijd met een bmw k1200 rs men eerste moto heb ik net verkocht een bmw f6500cs funduro.
Om eerlijk te zijn met die 650 heb ik altijd gevaarlijker gereden dan met die 1200.
Ik heb zelf een paar keer crossmotor gereden die ging 120 en dat ging zeg maar ook niet alste goed.
Ik dee nog al dingetjes waarvan ik dacht dat ik beter niet had kunnen doen....
2de keer op een motor toen ik alles onder controle had(versnelling etc) meteen met 40 van een leuke bult af geraced.
Het ging nog net goed, ging bijna op me bek....
Maar om eerlijk te zijn. Ik zal het zo weer doen.
Het is wel mooi maar ik doe dingen wat je beter niet kan doen dus ik ga zeker geen motorrijbewijs halen.
Voor de gene die nog van plan zijn om hun A rijbewijs te halen.
Reken maar dat dit er komt
In 2013 word dit iets anders.
bron : rijksoverheid
Nieuwe rijbewijscategorieën motor vanaf 2013
Er komen nieuwe regels voor het rijbewijs als gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze richtlijn moet worden opgenomen in de Nederlandse wet. De Tweede en Eerste Kamer moeten het voorstel hiervoor nog goedkeuren. De nieuwe regels moeten ingaan vanaf 19 januari 2013.
Belangrijke veranderingen voor het motorrijbewijs zijn:
Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar en kandidaten moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar en kandidaten moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
Dus als ik dalijk 24 ben mag ik direct voor het volledige A bewijs gaan en op de zwaarste motor stappen zonder die 4 jaar ervaring die ik wel vereist ben te hebben als ik 23 jaar en 11 maanden ben.
Logisch dat die ene maand mij meer ervaring geeft dan 4 rij jaren
Gewoon bijna hetzelfde als eerst dus?
Ik heb ook nooit op een lichte motor gereden.
Het grootste nadeel van de motor is is als iemand tegen de zijkant van je auto botst heb je een deuk maar als ze tegen je aanrijden op de motor lig je op de grond te kreperen.
Je hebt nou eenmaal geen controle op de weggebrukers om je heen....
Dit heb ik dus ook gehad en daarna paar jaar geen motor meer gereden, inmiddels rijd ik weer rond op een gsxr750.:icon_biggrin: tja motorrijden met lekker weer blijft gewoon heeerlijk.!!
Vandaag mijn derde les gehad en mocht dit keer korte bochten maken op langzame snelheid.
(toerental op 3000 en remmen met achterrem, rem los voor iets meer snelheid)
Dat is best pittig man! Ben 3 keer op mijn bek gegaan, gelukkig niet zo hard, beetje geschaafde knie