• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic

Tijd leek dit jaar nog sneller te gaan dan anders, ondanks dat ik er donderdag al was.
Maar al met al was het weer een heel erg geslaagde lanparty.

Het was erg leuk om (bijna) iedereen weer te zien en om alle kasten te bekijken.

*je hebt helemaal niet tegen ons gegamed!*


TP15-217_zps3nnpeztl.jpg


Klopt ik weet het, haal ik volgend jaar in Stephan.

Veel opgestoken van toetsenborden (thanks Richard ) en surveillance camera's (thanks Reinoud) en ik weet nu waar ik temperatuursensors moet halen voor mijn vlees (thanks Bas).
Yorick nogmaals bedankt voor die heerlijke oranjekoek. Die was erg welkom.

De cases van volgend jaar daar kijk ik nu al naar uit.
Ik noem geen namen, maar er staat wat aan te komen begreep ik.

TP15-227_zps1wgkqpet.jpg


Nogmaals veel sterkte ook de komende periode voor met name Bob en Arwin (nee, het heeft niks met mekaar te maken).

De rest ook allemaal bedankt en hopelijk weer tot volgend jaar!

P.S. uiteraard ook mijn grote vriend en superster Tony zie ik graag volgend jaar weer terug

TP15-235_zpsvntr8xtn.jpg
 
die gaat straks ook besteld worden ;)

twijfel nog over die van aqua computer, die word gevoed met een sata voeding stekker, weet dus alleen niet of je die ook kan voeden met een molex to sata adapter.

als dat kan dan is heel die coolunit aqua computer :)


Arwin
 
Sata is naar mijn weten hetzelfde aangesloten als een molex stekker. Sata heeft alleen een ader (oranje) meer om een sata/ssd drive up/down te laten spinnen voor energie besparing. Persoonlijk zou ik voor molex kiezen aangezien een sata connector vrij snel los laat vind ik.
 
die gaat straks ook besteld worden ;)

twijfel nog over die van aqua computer, die word gevoed met een sata voeding stekker, weet dus alleen niet of je die ook kan voeden met een molex to sata adapter.

als dat kan dan is heel die coolunit aqua computer :)


Arwin

Als je toch alles van Aquacomputer hebt zou ik daarvoor gaan. Ik had hem ook gezien, maar de NZXT heeft een 2 tal USB poorten erbbij en dat vond ik wel handig (voor een mini wifi dongel ofzo).
 
lees net dat de sata voeding ook niet nodig is, alleen de usb voeding/aansluiting zou voldoende moeten zijn als je er geen componenten mee aanstuurt.
In mijn geval is het allemaal communicatie :) (pomp, fan controller, pomp top en straks ook een farbwerk)

hoop trouwens dat alleen dat hubje is gesneuveld want als pomp, pomp top en aqua aro ook naar ze grootje zijn hebben we een ander probleem

Arwin
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en ik hoop dat [MENTION=128]vincent[/MENTION] en [MENTION=17]coolfris[/MENTION] en [MENTION=973]Forseti[/MENTION] er ook weer eens bij zijn de volgende keer.

En dat [MENTION=4050]Hightower[/MENTION]; ook eens weer z'n neus laat zien :042:

EDIT:

Moet trouwens zeggen dat het de afgelopen 3 jaar flink verminderd is qua pc-tuning. Lijkt erop dat mensen veel minder bezig zijn met het uiterlijk. De Highflow straat was alom vertegenwoordigd qua pc looks. Her en der stond er wel een "knappe"pc, alleen niet meer massaal.
Was trouwens best druk met kijkers bij ons, sommigen van ons moesten regelmatig even opzij omdat men een foto wilde maken.
 
Dat is inderdaad helaas zo. Behuizing fabrikanten maken het de consument ook veels te gemakkelijk :sarc:
Waar je bijvoorbeeld voorheen een eigen sidewindow in moest dremelen is dat nu zowat een standaard van fabriek af.
Net als montage plekken voor radiatoren en met een AIO cooler ben je ook zo klaar.
Maar ja, des te specialer de HighFlow rij is :)
 
Toevallig had ik het daar met Freddy over afgelopen weekend.

Dat heeft een aantal redenen volgens mij:
-de casefabrikanten zorgen er nu voor dat in de meeste kasten ruimte is voor waterkoeling. Tegenwoordig hoef je m niet meer bovenop of achterop je kast te monteren zoals ik destijds had

DSC_0209.jpg


-de lelijke beige kasten kom je helemaal niet meer tegen. Kant en klaar zien de kasten er vaak al redelijk uit. En anders kan je wel wat kopen om de boel op te leuken: rgb op je ram, rgb op je tobo, rgb voor in de kast, rgb op je graka
-met socket 775 loonde het nog heel erg om te overclocken, maar was het ook een echte sport omdat de boel erg warm kon worden. Tegenwoordig overclock je met een druk op de knop en zit er niet meer zoveel rek in.

Mij viel ook op dat alle deelnemers aan de mod compo hardtubing gebruikten. Zelfs de Elmo build.
En met de mogelijkheden die een 3D printer biedt, kunnen er weer heel veel nieuwe dingen in een computer worden aangepast die eerst niet mogelijk waren. Maar dan moet je wel de beschikking hebben daarover uiteraard.
 
Dat klopt volledig en kan je zelfs nog wat aanvullen:

Zelfs zonder OC moest een game bak extra gekoeld zijn, zelfs zonder OC zorgde gamen voor flink wat warmte, CPU en GPU die echte heethoofden waren en al hun warmte in de case pompten en PSU's die ook flink warm werden want warme lucht, kleine fan en helemaal bovenaan in de kast waardoor ze dan nog de warmste lucht aanzogen. Boven hadden de meeste kasten toen ook maar 1 of 2 ventilator gaten, al de rest was gewoon dicht.

Nu kan zelfs een degelijke game bak zonder enige case fans draaien; PSU zit onderaan en zuigt koude lucht van buiten aan. CPU en GPU dumpen een stuk minder warmte en met tower koeler is er in feite al genoeg circulatie binnen de kast. Al de extra ventilator gaten en meshes laten de warmte gemakkelijk naar buiten.

Als je dan rekent dat waterkoeling niet echt goedkoper geworden is terwijl de nood wel zowat weg is dan is het in feite enkel nog voor de looks/prestige te doen. Daar staat dan wel een hoop werk tegenover terwijl dikke hardware er vaak ook al goed uit ziet en het ego streelt. Bovendien kan je er nog eens meer mee dus dan is de keuze vaak snel gemaakt.
 
ja ik heb dat nu ook hoor case van ubidude alles netjes ingestopt vind het wel prima zo
ook ivm geld voor mij
want anders zou ik mss wel meer wc doen
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 10" topic Lan Party 470
W Het grote highflow GALAXY S, GALAXY SII en GALAXY TAB topic Gadgets 41
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 9" topic Lan Party 547
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 8" Topic Lan Party 898
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op The Party 10" topic Lan Party 151
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
V Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic Waterkoeling 84
The_Saviour# Het Grote Wat-is-je-favoriete-kaas Topic! Algemene Discussies 18
vincent Het grote Justin Bieber topic Algemene Discussies 41
D "Het grote: Wat weegt jou PC topic" Algemene Discussies 29
Colossus Het grote DICE & LN2 Topic Overige Koeling 27
maomanna Het grote huisdierentopic Algemene Discussies 14
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
Freddy Het grote recepten topic! Algemene Discussies 15
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan