• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het grote Brommer/Scooter Topic

Ik ben dus van plan om eens een straatlegale brommer te kopen.
Mijn oog is gevallen op een Orion RX50 Xtreme, is een chinese brommer, maar zo te horen heeft deze een frame van een crossmotor.
Motorblok is van Lifan, maar zo te horen (van de verkoper, en andere mensen) draaien die erg goed, mits je die niet te hoog in toeren laat draaien.
Ik kan er aan geraken voor rond de 700-800 euro. Doen of niet doen?

A36E50M%20blauw%20(01).jpg


Is wel tweedehands, want ik ga daar echt geen 1600 aan uitgeven om een nieuwe te kopen, + eens ingereden, kan er moeilijk nog iets mis gaan :p (behalve dat ie uit elkaar valt)
 
Laatst bewerkt:
Chineese 4takt .... niet aan beginnen om de 1500km kleppenstellen en electronica gaat continu kapot voor dat geld kan je beter en derbi kopen voor 800e heb je tegenwoordig en knappe derbi

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
 
Chineese 4takt .... niet aan beginnen om de 1500km kleppenstellen en electronica gaat continu kapot voor dat geld kan je beter en derbi kopen voor 800e heb je tegenwoordig en knappe derbi

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

DIT^ niet aan beginnen! als er eenmaal kilometers opstaan is het niks meer waard (motorisch) voor 800 euro kan je indd wel een leukere (echte) schakel kopen met een AM6 blok oid :D!
 
Kennen jullie dan een paar schakels in zo'n uitvoering zonder irritant 2 taktgeluid voor rond de 800 euro? :p
Derbi, rieju enzovoorts hebben alleen maar een 2takt, wat ik dus niet wil (want het irriteert de buren en andere mensen in de buurt)
 
Juist 2takt jongeuhhh die kan je mooi kietelen en een goede uitlaat scheel al heel wat lawaai je kan uiteraard ook rustig door de straat rijden

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
 
Juist 2takt jongeuhhh die kan je mooi kietelen en een goede uitlaat scheel al heel wat lawaai je kan uiteraard ook rustig door de straat rijden

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Ja indien dat waar is heb ik keuze gemaakt tussen een keeway x-ray, een Suzuki TSX50 en een Suzuki RMX50
Keeway: 800
-nieuwe remmen
-nieuw tandwiel
-nieuwe beschermkap
-nieuwe ketting
-nieuwe ontstekingskap
(allemaal zelf gestoken)
TSX: 450: Voorremkabel moet hersteld worden (maar is trommelrem)
RMX: 650: maar geen kilometertellerkabel, gescheurd zadelovertrek, achterspatbord moet herspoten worden, nog kleine dingen zegt ie

Hier allemaal op een rij:
Keeway:
155567979_2-keeway-tx-50.jpg


TSX:
159145951_1-tsx-50-cc.jpg


RMX:
148682485-suzuki-rmx50-te-koop.jpg
 
Waarom kies je en nieuwe 4takt en de 2takt allemaal oude beestjes

En derbi senda drd die koop je voor 800 900e en heb je meer dan genoeg onderdelen voor + ziet er ook nog mooi uit

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
 
4Takt is inderdaad veel mooier geluid, maar met dat budget kun je beter 2t nemen. Ook heeft 2t meer kracht. (Zit wel hoger in de toeren maar 50cc 2t heeft veel meer kracht als 50cc 4t)

Send from my GT-i9500
 
Waarom kies je en nieuwe 4takt en de 2takt allemaal oude beestjes

En derbi senda drd die koop je voor 800 900e en heb je meer dan genoeg onderdelen voor + ziet er ook nog mooi uit

Naar mijn weten heeft de keeway een 2takt blokje.
Ik heb ook al zitten kijken naar een derbi senda xtreme uit 2000, maar daar moet ik ook weer een ketting en tandwiel vervangen.
De derbi heeft dan ook wel wat kapschade etc, maar die kost dan wel €520

4Takt is inderdaad veel mooier geluid, maar met dat budget kun je beter 2t nemen. Ook heeft 2t meer kracht. (Zit wel hoger in de toeren maar 50cc 2t heeft veel meer kracht als 50cc 4t)

Ja dat weet ik wel, maar het is gewoon om naar het station (ongeveer 2-3 kilometer) te rijden, en weer terug.
En in 2takt moet je een brommix gooien, in een 4takt niet. Daar kan je gewoon wat olie in een reservoirtje stoppen.
 
De nieuwe 2t's hebben apart olie reservoir, mijn rieju rr50 2005 ook, mijn yamaha tzr50 2009 ook. (Ik tank dus gewoon euro 95) Buiten dat kun je met 2takt zelf veel meer. Als er wat kapot gaat trek je het blok zo uitelkaar. 4t zonder ervaring veel moeilijker.

Extra olie in 4takt? :p die heeft alleen blok olie nodig.

Ketting kost 13eu oid, achtertanwiel tussen de 20 en 30, voor tandwiel 10euro.
Send from my GT-i9500
 
Derbi heeft gewoon en olie tankje kan je gewoon euro 95 in mikken waarom ben ik voor stander van derbi er zijn zoveel onderdelen voor verkrijgbaar is veel meer verkocht en is en bekent merk overal waar en Minarelli blok onder zit is goed na mijn idee

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
 
Iedere 50cc brommer heeft bijna een am6 :p derbi is inderdaad een aanrader. Yamaha ook maar buiten je budget. Rieju ben ik nu ook over te spreken. Enige minpunt is dat ze sneller roesten als gemiddeld. Mijn rieju heeft me 50euro gekost :p

Send from my GT-i9500
 
Wat vinden jullie van deze dan?

148580574_2-te-koop-derbi-senda-bj-2000.jpg

Derbi Senda Xtreme zonder ketting en tandwiel, lijkt er wel op dat er nog veel moet vermaakt worden. Enig idee of de derbi senda xtreme ook een afsluitbare tankdop heeft? Ook is bij deze de expansion chamber wat geroest, want bij 4taktjes niet zo is want die hebben zo'n ding niet :p
 
Ik wil altijd weten wasrom die onderdelen missen. Zou zomaar kunnen dat het blok bijna geen trekkracht heeft.

Trouwens for the record, een normaal draaiende 2t maakt minder lawaai als een 4t. 2T maakt alleen meer lawaai als je een toerenbeuker bent. Maar dan moet je leren eerder over te schakelen. Ik rijd in de stad altijd in zijn 5 of 6, heb je een lekker laag en rustig geluid.

Send from my GT-i9500
 
Welja, mijn keuze zit nu tussen de derbi en de keeway. De keeway is nieuwstaat, en de derbi heeft schade.
Ze zijn allebei 2takt, dus er is daar geen discussie meer over.
De tankinhoud van de keeway is wel groter (10 liter), en de verkoper heeft een goede rating, wat dus bij de derbi niet zo is.
Welke zou ik nemen? (zit een prijsverschil tussen van €280) (keeway is duurder, maar heeft nieuwe onderdelen)

Heb eens dezelfde vraag gesteld bij het keeway forum :p (over bouwkwaliteit enzo)
 
Laatst bewerkt:
Tank inhoud vind ikzelf niet heel belangrijk. Ik heb maar 5 liter en vind niet dat ik erg veel moet tanken.

Ik stem alsnog voor derbi, omdat ik merk belangrijker vind dan uiterlijk. Nu houd ik geen rekening met kilometer stand.

Send from my GT-i9500
 
Updateje, ik heb ook een yamaha dt in nieuwstaat gevonden voor 800 euro. Keuze ligt nu tussen yamaha en derbi.
Bij de yamaha is alles in orde :p

Dit is de yamaha
152779891-yamaha-dirby.jpg

100% Yamaha, staat voor mij eigenlijk op #1 van de merken. Let wel even op dat je echt alles goed nakijkt. Want 800eu is mooi prijsje ervoor. Helemaal in deze staat. (Ik ga er vanuit dat hij wel kenteken heeft? zie ik namelijk niet)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op The Party 10" topic Lan Party 151
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 10" topic Lan Party 470
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
V Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic Waterkoeling 84
The_Saviour# Het Grote Wat-is-je-favoriete-kaas Topic! Algemene Discussies 18
W Het grote highflow GALAXY S, GALAXY SII en GALAXY TAB topic Gadgets 41
vincent Het grote Justin Bieber topic Algemene Discussies 41
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 9" topic Lan Party 547
D "Het grote: Wat weegt jou PC topic" Algemene Discussies 29
Colossus Het grote DICE & LN2 Topic Overige Koeling 27
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 8" Topic Lan Party 898
maomanna Het grote huisdierentopic Algemene Discussies 14
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
Freddy Het grote recepten topic! Algemene Discussies 15
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan