• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Help] Geen flow in loop

Pascalx

Member
Hey highflowers,

Ik heb m'n tubing nu af, maar bij het vullen van het reservoir en het aanzetten van de pomp, komt de flow niet op gang.

Hier is een schematische tekening die ik even snel in paint heb gemaakt:
probleempic.jpg
Het water stroomde hier van de linker kamer naar de rechter kmer (van p2 out naar p1 in) - dit lijkt mij juist? Echter komt het water alleen uit p1(in) als ik de slangen loskoppel, alles achter p2(out) blijft gewoon zitten.


In werkelijkheid ziet het er ongeveer zo uit (ik heb de volgorde een klein beetje aangepast voor een mooier verloop):
100_3159.jpg

Mochten mensen suggesties hebben over hoe ik de flow op gang kan krijgen hoor ik het graag!

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Kast kantelen; gevolg: Water komt uit p1(in) en níet uit p2(out)! ook tijdens het verplaatsen van wasbak naar computer kwam er enkel water uit de p1(in) slang!
- Drainen (lukt niet, water blijft in loop zitten, met zuigen wordt het zéér langzaam de p1(in) ingezogen en komt het er bij p2(out) uit, maar dan moet het eerst nog mn hele rad door. Ik heb het drainpunt op de onderste fitting van mn rad geplaatst.

Groeten,
Pascal
 
Koolance RP-452X2 res? Dan is dat je probleem. Je zult ergens anders in je loop lucht moeten laten ontsnappen, bijvoorbeeld in de drain of op een hoog punt, bij het reservoir ontsnapt er niks.

Ik heb mijn reservoir gevuld, pompen gestart, drain geopent met een lang stuk slang eraan en aan het uiteinde mijn duim erop, en dan langzaam je duim eraf halen of een beetje blazen in de slang. Als de flow dan op gang komt snel de drain weer dicht, pompen uit en opnieuw vullen.

Een hels karwei.
 
Thanks voor adviezen, probleem is opgelost. Het was inderdaad het lastige reservoir. De loop verder was prima (voor zover ik zie lekt het ook niet :D!)

Ik heb de kast meerdere malen (tot 5 keer toe) 90 graden naar achter moeten kantelen en op z'n achterkant moeten zetten.
Dan zag je het water uit het reservoir (p1in) door de hele loop heen lopen. Na zo'n 5x kwam het aan de andere kant van het res aan (p2out). Toen heb ik de pomp aangezet en tadaaa... ontluchting :D!

Thanks all!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Help! Geen flow in loop. Waterkoeling 37
A HELP: Geen flow/pulse indicatie met GMR AFS1-T electronic flowmeter Waterkoeling 12
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20
L Media Center + TV Kaart, maar geen beeld/ontvangst? Help Hardware & Software 5
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
Celly Help! Geen POST Handleidingen en Installatie Tips 11
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan