• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding

DannyKiers

New member
Hallo, ik ben Danny. Ik ben geinspireerd door L3P om ook een beetje te gaan modden en waterkoeling aan te leggen. Een probleem, ik heb er totaal geen verstand van.

Wie wil leren wat de valkuilen zijn en waar je op moet letten, wat zijn de basis principes van Liquid cooling, wat maakt een pomp een goede pomp, je begrijpt het wel. Heb je een tip voor een newbie post hem hier.

MVG,

Danny Kiers
 
Voor waterkoeling kan je het beste een reference model kaart kopen. Voor die kaarten zijn bijna altijd van meerdere merken full-cover koelblokken te koop.

Voordat je een kaart koopt kan je het beste altijd even checken of het een reference PCB heeft.

CoolingConfigurator.com

Link hierboven is erg handig wat dat betreft. :)
 
okay ik heb mijn hardware gekozen en besteld voor mijn nieuwe systeem, misschien wel handig om het hier te posten;
AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Antec Nine Hundred
ASUS Crosshair V Formula
Corsair Professional AX850 850W
G.Skill RipjawsX 8GB DDR3-2133 CL11 kit
nVidia GeForce GTX 550 Ti
Optiarc AD-7240S-0S
Samsung Spinpoint F3 1TB

Das mijn boodschappenlijstje wat ik binnenkort binnenkrijg. Ik heb voor AMD gekozen omdat ik de kosten ietwat wilde drukken, in verband met aanschaf voor waterkoeling.
Ik zal nu even kijken of ik een boodschappenlijstje kan maken voor het koelingsysteem.
 
Leuk om je hier te zien Danny :)

2 jaar terug wist ik ook nog niets van waterkoeling, als je hier gewoon wat rondhangt en wat topics volgt en doorleest weet ik zeker dat je met een jaar een "waterguru" bent :p
 
Bedankt L3p, ik wil even zeggen, dat jij me hebt geïnspireerd om hier ook mee aan de slag te gaan, ben al druk bezig verschillende topics te lezen hierover. En kan de werking van het systeem me wel voorstellen, nu alleen nog de skills om een systeem bij elkaar te zoeken, wat waarbij past en waar ik op moet letten. Het zal ongetwijfeld helpen met alle kennis op dit forum aanwezig op over dit onderwerp, om het te volgen.
Een ding is zeker highflow heeft er een goede klant bij :p.
 
:Dik geef je de meest grote en beste tip ooit : plannen ...
je zal zien als je dingen uitwerkt op papier en alles op een rijtje zet aan benodigheden etc dat de build een stuk vlotter en makkelijker gaat..
wat wil ik en hoe wil ik het etc :)

en het is totaal geen schande om dingen te vragen doen wij allemaal :D
 
Bedankt aequitis voor je tip ga eerst eens even kijken wat ik precies wil. Ik had al begrepen dat mobo koeling, northbridge en southbridge, aardig prijzig is, dus ik denk dat ik op zoek moet naar cpu en gpu koeling en mischien mobo maar moet even een kosten/baten analyse maken

Een cpu koel blok, die past op AM3 socket, past zo'n koeler ook op een AM3+ socket?

Added after 34 minutes:

Kan geen GPU koeler voor mijn GTX 550 TI reference kaart vinden, alleen voor duurdere gpu kaarten, ik wil daar niet teveel geld aan uitkakken, welke kaart is over het algemeen wel goed vertegenwoordigd in koelblokken, tegen een niet al te hoge aanschafprijs.
 
Laatst bewerkt:
EK-Supreme HF Plexi CPU Block
EK-FC460 GTX - Nickel
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Bitspower D5/MCP655 Dual Top BP-2D5TOPAC-BK Acrylic Version
Danger Den RAD-Reservoir RES-005
MagiCool XTREME NOVA 1080 (9X 120mm) Radiator
Zalman 120MM Fan ZM-F3RL RED 1800RPM

Dit is mijn onderdelen lijstje voor cpu koeling, ik heb die grote rad genomen, omdat ik die apart van mijn kast ga stallen, en ik vond hem vet met 9 van die rooie fans erop te purren.
Zijn dit werkbare onderdelen en passen ze bij elkaar?
 
Hello, ik zie dat je ook aan de slag wil met watercooling :) ik ben er heel content me met mijn watercooling en ik vind het persoonlijk wel een aanrader. Ik heb ook net mijn eerste build klaar je moet anders maar eens een kijkje nemen onder de forum gallery & build logs en daar vind je mijn topic wel terug. Alle fittings zijn van bitspower, een koolance pomp waarbij je de snelheid van je pomp makelijk kan regelen en een aquacomputer aquaero xt waarme ik 4 ventilatoren bedien op mijn 480 radiator en je kan met die computer makelijk 2 waterkoelingen tegelijk bedienen ;) dus zeker een aanrader voor als je veel gaat uitbreiden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
K Help bij nieuwe pc Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan