• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies)

The Grinch

New member
Hey lui!

Daar ben ik weer op zoek naar antwoorden!
En zoals ik Freddy beloofd had, dit keer in de waterkoeling sector;)

Dit is nog allemaal voorbarig en staat nog in zn kinderschoentjes, gezien de 'grote' overstap dat dit voor me zal worden en bijkomende kosten als armzalige student.

Ik kon het echter niet langer laten! Dit forum heeft me verslaafd gemaakt (voornamelijk de buildlogs, bedankt wwwicked, L3p, Legendary, k3nny, Vincent, Thierry en elk ander Mod God die ik zo vergeten ben op te noemen) en jaagt me dromen toe die ik bijna waar zou willen maken! ik zeg bijna! dat komt omdat ik nog bomvol vragen zit.(Al begin ik langzamerhand gek te worden van de pokke herrie van de stockcooler van VGA(en CPU, maar voornamelijk VGA)


Zoals wat kan ik het beste waterkoelen?
Welke blokken kan ik het beste combineren of moet ik juist vermijden??(nickel koper, conflicten en corosie)
Waar kan ik de performance specs vinden van de rads en hoe weet ik of mijn setup de warmte zou kunnen afvoeren?
Welke Vloeistof zou ik moeten vermijden? welke hebben nog toevoeging nodig of welke jagen drek je blokken in??

Maar ook: welke tools zou ik nodig moeten hebben voor sleeving van mijn PSU en andere kabels? en hoe zijn ze te verlengen? hoeveel sata power kabel kan ik kwijt op een zo'n sata power rail??
En wie weet een goeie verf spuiter of kan mij vertellen welke merken verfbussen aan te raden zijn voor een mooie klus?

naja, je snapt dat ik dus een groentje ben in waterkoeling en in modding ben ik zeker nog niet volleerd.


Hierbij mijn systeem zodat jullie een idee hebben waar ik mee werk:

Kast: Lian Li PC-A70F(black, binnenkant NOG blank)
Moederbord: Asus Maximus 4 Extreme P67 B3
Processor: Intel i7 2600K(stock cooler draaiende)
Geheugen: Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600 MHz c9 Low Profile
Grafische Kaart: Sapphire HD 6970 (de Herriemaker!!)

SSD: Crucial m4 128GB als main, OCZ Vertex 2 96GB als oudere main(moet nog omgezet worden tot game schrijf)
HDD: 2x Samsung spinpoint F1 750GB 7200rpm
2x Samsung spinpoint F1 1TB 7200rpm
1x Hitachi Deskstar 2 TB 7200rpm

Netwerk: D-link DWA-556 Xtreme N PCi-e desktop adapter

mijn idee was:
Een stille set-up met genoeg ruimte om nog te kunnen overclocken(milde 24/7 overclock geen super stuntjes)
de hoeveelheid fans minimaal te houden(liefst te reduceren)
Min mogelijk modden(gezien de kosten en tijdsduur, heb namelijk dit als enige systeem om met het virtuele leven in contact te blijven)
Het moet er zo strak en clean mogelijk uit zien. dit houdt niet perse in dat er geen kleurtjes en lichtjes in mogen. het houdt meer in dat ik zo min mogelijk kabels wil zien lopen en alles wat onnodig is weg werken.

hierbij dacht ik dus zoveel mogelijk gebruik te maken van de bestaande systeem fannetjes.
Mijn CPU en VGA te koelen, mogelijk mijn moederbord en of geheugen mee als dat genoodzaakt is door gemis van de stockcoolers.(dus moederbord en geheugen alleen willen koelen op advies van de experts.)

Dus hier de openingsvraag en Do or Die momentje van mijn droom:
Zal de Black Ice SR-1 280 passen aan de voorkant van mijn kast? en zo ja in welke richting?(nozzles boven of onder of beide)
als tweede rad voor tussen CPU en GPU dacht ik de 120 rad versie of dunner te gebruiken: leveren beide rads genoeg koelvermogen??

Laat ik het hier bij houden voor nu! nog zat vragen, zowel algemeen als specifiek, maar laten we hier maar mee beginnen.

Oh btw, als budget: die is nog niet echt opgesteld. hoe duurder de setup en modding wordt, hoe langer het duurt voordat ik van start ga (als ik de financien er voor weet rond te krijgen) echter houdt rekening met een arme student;)

Hopelijk is het zo duidelijk, anders gewoon vragen;)
In ieder geval hartstikke bedankt voor het lezen en mogelijk hulp!

mvg, Thomas a.K.a. The Grinch

oh btw,
dit is wat gevonden was tijdens het vooronderzoek naar die rad aan de voorkant:

http://forum.highflow.nl/f6/radiator-grootte-9956/
Need info from anyone with a Lian Li A70F or A71F

echter wilde ik weten of het snij werk nodig is en of het met de nozzles in zuidelijk richting kan??
 
Hey lui!

Daar ben ik weer op zoek naar antwoorden!
En zoals ik Freddy beloofd had, dit keer in de waterkoeling sector;)

Dit is nog allemaal voorbarig en staat nog in zn kinderschoentjes, gezien de 'grote' overstap dat dit voor me zal worden en bijkomende kosten als armzalige student.

Ik kon het echter niet langer laten! Dit forum heeft me verslaafd gemaakt (voornamelijk de buildlogs, bedankt wwwicked, L3p, Legendary, k3nny, Vincent, Thierry en elk ander Mod God die ik zo vergeten ben op te noemen) en jaagt me dromen toe die ik bijna waar zou willen maken! ik zeg bijna! dat komt omdat ik nog bomvol vragen zit.(Al begin ik langzamerhand gek te worden van de pokke herrie van de stockcooler van VGA(en CPU, maar voornamelijk VGA)


Zoals wat kan ik het beste waterkoelen?

Omdat je een Sandy Bridge systeem hebt, is het niet echt nodig je moederbord te koelen. Uiteraard is dat wel erg leuk, omdat er blokken zoals deze beschikbaar zijn :D. Zelf heb ik een P55 bordje dat ook watergekoeld wordt, iets wat totaal onnodig is :p.

Ik zou zeggen, begin met je GPU(s), je CPU en als je het geld hebt je moederbord, en dan kan je later nog andere nutteloze dingen gaan koelen ;).

Welke blokken kan ik het beste combineren of moet ik juist vermijden??(nickel koper, conflicten en corosie)

Het enige wat je moet weten is dat aluminium niet lekker samen gaat met koper of nikkel. Nikkel en koper gaan prima samen, dus dat is geen probleem. Anti-corrosie middelen zijn niet nodig, maar sommige mensen willen ze toch gebruiken voor dat kleine beetje zekerheid (beetje onzinnig als je het mij vraagt: je loopt met water te klooien bij hardware, en dan wil je liever de zekerheid van geen roest dan die van geen lek :p).

Waar kan ik de performance specs vinden van de rads en hoe weet ik of mijn setup de warmte zou kunnen afvoeren?

Zelf reken ik altijd 100W à 150W afvoercapaciteit per 120mm aan radiator. Dus een 360 rad zal zo'n 300W à 450W kunnen afvoeren. Als je dan gewoon de TDP van je systeem gebruikt om te kijken hoeveel je ongeveer nodig hebt, dan zit je in ieder geval goed. Dit is uiteraard mits je een goeie flow door je systeem hebt, anders heb je meer koelvermogen nodig ;).

Welke Vloeistof zou ik moeten vermijden? welke hebben nog toevoeging nodig of welke jagen drek je blokken in??

Ik gebruik zelf gedemineraliseerd water met een anti-microbe middel zodat er geen algengroei ontstaat. Sommigen gebruiken liever premixed vloeistoffen maar ik ben daar altijd voorzichtig mee, vooral met die van Feser, omdat ze nogal eens drek in je CPU blok kunnen achter laten. Als je toch een leuk kleurtje wilt, raad ik je aan te kijken naar de kleurstoffen van Mayhem. Freddy heeft op het moment alleen Candy Red, maar volgens mij kan hij makkelijk aan andere kleuren komen.

Maar ook: welke tools zou ik nodig moeten hebben voor sleeving van mijn PSU en andere kabels? en hoe zijn ze te verlengen? hoeveel sata power kabel kan ik kwijt op een zo'n sata power rail??

Voor sleeving zou ik dit kitje overwegen. Ik heb het zelf, en het werkt erg prettig moet ik zeggen. Een andere goed kitje is die van Sunbeam.

En wie weet een goeie verf spuiter of kan mij vertellen welke merken verfbussen aan te raden zijn voor een mooie klus?

Daar kan ik je niet mee helpen, maar er zijn genoeg gasten hier die dat wel kunnen denk ik ;).

mijn idee was:
Een stille set-up met genoeg ruimte om nog te kunnen overclocken(milde 24/7 overclock geen super stuntjes)
de hoeveelheid fans minimaal te houden(liefst te reduceren)
Min mogelijk modden(gezien de kosten en tijdsduur, heb namelijk dit als enige systeem om met het virtuele leven in contact te blijven)
Het moet er zo strak en clean mogelijk uit zien. dit houdt niet perse in dat er geen kleurtjes en lichtjes in mogen. het houdt meer in dat ik zo min mogelijk kabels wil zien lopen en alles wat onnodig is weg werken.

hierbij dacht ik dus zoveel mogelijk gebruik te maken van de bestaande systeem fannetjes.
Mijn CPU en VGA te koelen, mogelijk mijn moederbord en of geheugen mee als dat genoodzaakt is door gemis van de stockcoolers.(dus moederbord en geheugen alleen willen koelen op advies van de experts.)

Dus hier de openingsvraag en Do or Die momentje van mijn droom:
Zal de Black Ice SR-1 280 passen aan de voorkant van mijn kast? en zo ja in welke richting?(nozzles boven of onder of beide)
als tweede rad voor tussen CPU en GPU dacht ik de 120 rad versie of dunner te gebruiken: leveren beide rads genoeg koelvermogen??

Dit zal wel passen, alleen ben je dan je drive bays kwijt. Die zitten namelijk veel te dicht op de fans, en daar past geen radiator tussen.

En een 280 + 120 moet wel genoeg zijn om dat systeem te koelen ;).

oh btw,
dit is wat gevonden was tijdens het vooronderzoek naar die rad aan de voorkant:

http://forum.highflow.nl/f6/radiator-grootte-9956/
Need info from anyone with a Lian Li A70F or A71F

echter wilde ik weten of het snij werk nodig is en of het met de nozzles in zuidelijk richting kan??

Zo te zien is dat snijwerk wel degelijk nodig ja.

Hopelijk kan je wat met mijn adviezen ;).

Alex
 
Hey Alex,
dank voor de reactie!
dat van de drive bays: daar had ik inderdaad al rekening mee gehouden, die kunnen gelukkig nog een stukje van de fans af. daarnaast wilde ik de hdd kabeltjes wegwerken dus moet ik die drivebays toch nog een 180 graden draai geven;) doelde met minimale mod werk op die extra snedes in de panelen maken;) een paar gaatjes boren moet wel lukken

over de sr-1 aan de voorkant: die vent had ze er wel uitgesneden maar het leek mij alsof het alleen noodzakelijk was voor hem om makkelijk bij zijn fittings te komen, maar voordat ik dus plannen gemaakt heb en sr-1 daadwerkelijk in handen te hebben wilde ik het zeker weten, ik wilde namelijk het liefst met de nozzles omlaag werken.

en die sleeving setje van lamptron ziet er inderdaad nice uit, die hou ik in de gaten;) thanks.

dus de p79 moederbordjes hoeven niet stevig gekoeld te worden, maar wat van de RAM stukjes??

en bedankt over de nikkel koper alu verhaal! ik dacht namelijk dat je nikkel en koper ook dezelfde issues kreeg, maar ja, chemie is al weer een paar jaartjes oud hier;)

mooi dat die rads genoeg vermogen hebben, dan weet ik in ieder geval dat er niets groters in hoeft. maar dan volgt:
welke pomp zal hiervoor aan te raden zijn? ik dacht eerst dat de D5 pompjes het meest verplaatsten en het sterkst waren, maar las laatst dat de 35x- pompjes een beter druk kunnen houden. daarnaast: haakse of 45 graden rotaries, leveren die veel restricties op aan de flow van de set-up?
 
-35x pompen zijn iets beter geloof ik. Als ik zo rondlees, zul je van een d5ook geen spijt krijgen hoor.
- zelf zou ik een 280 rad wat krap vinden, maar het moet wel gaan hoor. :) (ik hou gewoon van overkill :D). Is er anders plaats (eventueel in de toekomst) om er nog ergens een 120 of 140 radje bij te plaatsen? Een sr rad is goede keuze.
-haakse en 45 graden bochtjes geven restrictie. Ik zou me er aan de andere kant niet te veel zorgen om maken, met een goede pomp en geen idioot volle loop moet dat prima gaan. (behalve als je het echt te bont maakt :D met bochtjeswerk). Ik heb zelf vrij veel bochtjes (ruimtegebrek en miste wat handige koppelstukjes, dus ben gaan hobbyen om het toch passend te krijgen), een 140 rad, een 480 rad, en koel de cpu en de gpu. Wel met twee pompen maar dat is onzin, met eentje ging het ook prima. :) (kon er een krijgen vandaar).
-geheugen en mobo koelen is niet echt nodig vandaag de dag, igg niet met sandy bridge. Geheugen enkel als je zwaar wilt OC-en. en dan nog: kans dat de restrictie in de temps zit is niet zo groot.
-neem vooral een goed CPU koelblok, dat lijkt, met een goede setup, vooral de beperkende factor te zijn (bijvoorbeeld de dinges370).
 
hey boefmans,
dank je je reactie.
maar wilde eerst meer kijken of de sr1 er zou kunnen passen, gebruikmakende van de bestaande fan schroefgaten.
qua ruimte voor de 120 rad: ruimte zat als ik zo eventjes vlug de kast in kijk..
verder wilde ik het eigenlijk simpel houden maar als er extra rads in moeten dan zou daar best wel wat ruimte voor zijn;)

thanks voor de info over de geheugen en mobo koeling, dan bewaar ik die twee voor als ik eens een monster build wil maken;P
scheelt trouwens ook veel piping...(A)

wat betreft die rotaries: ik dacht als die modder de plaat uit zn drivebay had gezaagd om bij de fittings te kunnen komen, dan kan ik er rotaries op schroeven zodat ik er nog wat makkelijker bij kon;)

verder zagen deze blokken er leuk uit:
voor de CPU: EK-Supreme HF Plexi CPU Block
en voor de GPU: EK-FC6970 - Plexi

ook zat ik te denken aan 1/2" tubing, tygon was de betere kwaliteit hoorde ik?

en gezien ik 'maar' een cpu, gpu en twee rads in de loop heb zitten naast de res en pomp: welke zou dan het beste uit de bus komen? moeten ik letten op flow of op druk?

en welke van de twee als eerst gekoeld wordt, heeft geen tot minimaal effect toch? wil namelijk de CPU het koelst mogelijk houden en weet dat de GPU nog al een heethoofd is en best heet mag worden.
en gezien de ruimte voorin wilde ik maar 1 set fans op de sr1's plaatsen, dus mijn vraag: in push of in pull?? wat werkt het beste voor mijn Aerocool 140mm Shark Blue Edition Fan 1500RPM EN55468???

dank voor alle hulp.
ik snap dat er best wel een aantal elementaire vragen tussen zitten, maar ben nog maar een newbie;)
heb de guides wel zo'n beetje gelezen, maar dacht wat specifieker voor mijn systeem te vragen en een aantal vragen ter bevestiging stellen.
 
Het ziet er in de afbeelding uit of de bovenkant van de radiator zelf ook de bovenkant raakt, en dat hij het niet alleen heeft gedaan voor de fittingen.

Zelf vind ik de MCP350 erg prettig. Stiller dan de MCP355 en toch bijna even sterk en in jouw geval genoeg voor het systeem.

Tygon tubing is een prima keuze, maar zolang je maar zorgt dat de slang goed aansluit op de fittingen, maakt het vrij weinig uit ;). Ook die cpu en gpu blokken zijn prima en presteren ook goed.

En nee, de volgorde van je onderdelen maakt niet uit voor de prestaties van je blokken.
 
TOP!

kan iemand me vertellen waar ik een template kan vinden of de afstand tussen schroefgaten en top van de rad is?
heb op HWlabs hun site gekeken maar daar mis ik die meting.
zoals ik al meldde: ik overweeg het om de aansluitingen aan de onderkant te stoppen. weet niet of dat meer of minder ruimte heeft:p, weet alleen wel dat ik dan niet in de drivebays hoeft te hakken;) daar zitten namelijk mijn hdd's (grotendeels) en niet al te veel ruimte meer over;)
 
hey boefmans,
dank je je reactie.
maar wilde eerst meer kijken of de sr1 er zou kunnen passen, gebruikmakende van de bestaande fan schroefgaten.
qua ruimte voor de 120 rad: ruimte zat als ik zo eventjes vlug de kast in kijk..
verder wilde ik het eigenlijk simpel houden maar als er extra rads in moeten dan zou daar best wel wat ruimte voor zijn;)
.
Dat bedoel ik ook. Start dan lekker met die 240 SR, als die past. Mochten de temps toch wat hoog uitvallen, kun je altijd een radje bijplaatsen; wss is 240 genoeg. Het is alleen wel fijn om te weten dat er extra ruimte is dus :D
thanks voor de info over de geheugen en mobo koeling, dan bewaar ik die twee voor als ik eens een monster build wil maken;P
scheelt trouwens ook veel piping...(A)

wat betreft die rotaries: ik dacht als die modder de plaat uit zn drivebay had gezaagd om bij de fittings te kunnen komen, dan kan ik er rotaries op schroeven zodat ik er nog wat makkelijker bij kon;)

Precies, doen het prima, heb ik zelf ook. Ze zouden niet verkocht worden als alle flow naar de maan zou zijn meteen he :D

verder zagen deze blokken er leuk uit:
voor de CPU: EK-Supreme HF Plexi CPU Block
en voor de GPU: EK-FC6970 - Plexi



GPU blokken weet ik niet. Er is een site waar je het kunt checken, of die lekker past :)
CPU blok zou ik persoonlijk voor de Koolance CPU-370 gaan. Zoals gezegd: in veel loops is dat de beperkende factor, deze schijnt het beste te zijn (Vraag me niet naar links van testen enzo :)

ook zat ik te denken aan 1/2" tubing, tygon was de betere kwaliteit hoorde ik?
Geen idee. VOlgens mij is alle tubing van highflow goed :) dikke slangen zijn wel aan te raden.

en gezien ik 'maar' een cpu, gpu en twee rads in de loop heb zitten naast de res en pomp: welke zou dan het beste uit de bus komen? moeten ik letten op flow of op druk?
Ik krijg de indruk dat je voor goed spul wilt gaan. De D5 of 35x dus. Voordeel van de 35x is igg dat je hem ook zachter kunt zetten :): het is dus zowel een mp350 als een mp355 (d5 ook dacht ik, moet je verifieren). Er zijn ook handige 5.25 bays waar je de pomp meteen op kunt schroeven, ik roep het in elk topic tegenwoordig, vooral omdat ik er zelf erg blij mee ben. :) Heb je ook geen pomptop meer nodig en het staat wel leuk...

en welke van de twee als eerst gekoeld wordt, heeft geen tot minimaal effect toch? wil namelijk de CPU het koelst mogelijk houden en weet dat de GPU nog al een heethoofd is en best heet mag worden.
en gezien de ruimte voorin wilde ik maar 1 set fans op de sr1's plaatsen, dus mijn vraag: in push of in pull?? wat werkt het beste voor mijn Aerocool 140mm Shark Blue Edition Fan 1500RPM EN55468???

Fans is een apart hoofdstuk :)
enne, volgorde van de loop maakt idd niet zoveel uit, als het maar reservoir-> pomp is. Daarna mag je het zelf weten (scheelt op zijn best 1 graad en zelfs dat is al omstreden.

Succes!

dank voor alle hulp.
ik snap dat er best wel een aantal elementaire vragen tussen zitten, maar ben nog maar een newbie;)
heb de guides wel zo'n beetje gelezen, maar dacht wat specifieker voor mijn systeem te vragen en een aantal vragen ter bevestiging stellen.[/QUOTE]

TOP!

kan iemand me vertellen waar ik een template kan vinden of de afstand tussen schroefgaten en top van de rad is?
heb op HWlabs hun site gekeken maar daar mis ik die meting.
zoals ik al meldde: ik overweeg het om de aansluitingen aan de onderkant te stoppen. weet niet of dat meer of minder ruimte heeft:p, weet alleen wel dat ik dan niet in de drivebays hoeft te hakken;) daar zitten namelijk mijn hdd's (grotendeels) en niet al te veel ruimte meer over;)

ik begrijp je vraag niet? afstand tussen schroefgaten is standaard afstand van een fan, dus een 240mm rad heeft gaten alsof je 2 120mm fans naast alkaar legt. Of bedoel je dat niet ???
 
ik begrijp je vraag niet? afstand tussen schroefgaten is standaard afstand van een fan, dus een 240mm rad heeft gaten alsof je 2 120mm fans naast alkaar legt. Of bedoel je dat niet ???

het gaat btw om de 280 en ik bedoelde de ruimte die ik extra nodig heb tussen de fanmounting en het uiterste delen van de rad met name waar de nozzles komen.

http://www.hwlabs.com/images/sr1/d-sr1-280.jpg

dit is de template waar ik het over had, maar er mist een cruciale afmeting in mijn ogen en dat is van de bovenste schroefgaten tot de bovenkant.
 
hey lui,
na veel gezocht te hebben op de web, dook ik maar sketch up in.
kwam daar met klooien ooit een pc radiator tegen.
dus even gekeken en ja hoor, iemand heeft mij een enorme dienst bewezen door een black ice 280 rad te klussen en te delen als een model.
toen maar eens zoeken naar wat schroeffittings en verrek: bitspower 90 graden, 45 graden en de straight variantjes staan er tussen! gelijk maar gecombineerd om het een beetje te visualiseren.
dit is het resultaat:

close up fittings parallel.jpg

rad met fittings.jpg

met de straight fitting heb ik dus 33mm nodig tussen onderkant schroefgat radiator tot onderkant fitting. dus rekening houdende met 34mm om de fitting nog aan de kunnen draaien en zo.

met de 45 graden fitting heb ik 29.5 mm nodig. dus 30mm nodig gezien een beetje speling voor de radiator.

nou duidelijk welke fittings ik zou gebruiken :sarc:

nou morgen maar even meten hoeveel ruimte ik er nou onder de fans heb. het is donker en heb nu geen meetlint bij de hand. o op het eerste oog ziet het er somber uit, maar wie weet.
 
hey lui, just een probeerseltje.
harte bedankt Alex! zaten zeker goeie modellen tussen.
hoewel ze er niet allemaal tussen stonden.
de kast heb ik zelf moeten maken. dit is alleen een beetje op de gok gegaan.
en i know, het is niet de maximus 4 extreme wat men daar ziet staan.
het is de rampage 4 extreme, maar heb eventjes aangenomen dat ze ongeveer van hetzelfde formaat zijn.

anyway, zoals ik al zei, het is een probeerseltje, dan zien jullie ten minste wat ik bedoel en waar ik naartoe wil werken;)
(ssssst, mogelijk sneak preview van een (mogelijk) aankomende build:p)

voorlopig probeersel.jpg

zoals te zien is zitten de 5.25 drivebays goed vol, zo ziet ie er ook op het moment uit qua indeling.
nu zie je ook waarom ik het liefst niet naar boven zit met de radiator aansluitingen.
de pomp zal verhoogd onder die scheidingsplaat komen te zitten.

alleen zo een vluchtige blik werpende op wat ik hier zo geklusd heb: vraag ik me af wat jullie zouden doen als drainport? en mijn 24 pins MoBo plug gaat denk ik knel komen te zitten tussen de res en mobo tray of zou het gewoon kunnen?

Heren de experts, aan u de eer;)
 
het allerlaagste punt van het systeem wordt denk ik de aansluitingen bij de 280 rad.
maar voor vullen en drainen, is het wel handig om een rad zo te orienteren?
en is dan een drain aan 1 kant zat? of zal het beter werken als ik beide kanten van de rad kan aftappen??

daarnaast heb ik gisteravond een ingeving gehad. links onderin(onder het moederbord) heb ik nog best wel veel ruimte.
ik dacht dus al mijn harde schrijven er dan heen te verhuizen ipv die 5,25 drivebays te bezetten en met die kooi te klooien..

echter weet ik niet een constructie te verzinnen die de harde schrijven laat inladen nadat het modden klaar is en nog steeds genoeg openingen heeft om er genoeg luchtverplaatsing te hebben. ik dacht zelf iets te verzinnen daarop, maar de enige constructie die ik kon verzinnen kwam neer op het permanent bevestigen van de harde schrijven voordat de HDD kooi onderin geïnstalleerd wordt.

zodra ik een versie 2 heb gemaakt met sketch up, post ik hem hier gelijk;)
 
wat betreft een drainpunt: ik zat er bij mijn eigen build van te voren stevig op te puzzelen. Uiteindelijk bleek het niet echt nodig, gewoon een koppeling die vrij laag zit losmaken met een bakje eronder werkt ook prima ;-)
 
hey lui,
zoals beloofd: een voorbeeld van wat ik er ongeveer van denk te gaan maken.

zichtbare kant:

mogelijke mod voorkant.jpg

achterkant(waar alle kabels lopen):

mogelijke mod achterkant.jpg

nou ga ik misschien nog in de knoei komen met de dikte van de black ice SR-1 120 rad ten opzichte van de aansluitingen op de GPU-block, dus daar zou nog wat kunnen veranderen.

had nu eigenlijk nog een vraagje over de reservoir: EK Waterblocks EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal
die heeft wel een fillport bovenop de reservoir, maar hoe kan ik OF speling creeeren tussen de aansluitingen in de kast en de reservoir OF hoe kan ik hier een fillport op monteren zodat ik bijvoorbeeld aan de bovenkant van mijn kast mn fillport heb? ik heb het zien gebeuren met tube reservoirs maar is het wel te doen met een bay reservoir?

ik hoop dat jullie het wat vinden;) en ik hoor graag jullie ideeën over aanpassingen!
 
kijk eens aan! precies wat ik zocht en niet kon vinden;)
maar ziet het er verder uit als een degelijke loop?
zelf dacht ik dus om twee fittings en een fillport van bitspower tussen de platen te stoppen voor elke keer dat de slangen door een plaat gaan, maar is het eigenlijk wel nodig begon ik me af te vragen toen ik eens de fittings aan het tellen was.
ik heb het idee dat het er wel strakker uit ziet maar niet geheel nodig. vraag was meer of die slangen kapot kunnen snijden aan de randen van het plaat of met die rubbertjes(gezien sommige bochten) of ben ik gewoon paranoid bezig?

daarnaast nog een vraag of ik een HD6970 waterblock kon verbinden met de black ice sr-1 120 die er dan boven komt te zitten of dat ik hier iets onmogelijks vraag?
 
Om je slangen te beschermen kun je ook zoiets gebruiken.

Bijna niks is onmogelijk in je loop je moet er alleen de juiste fittingen voor vinden en bij mij gaat dat het beste door gewoon te proberen, dan is er natuurlijk wel de kans dat je nog eens een fitting moet na bestellen maar dat lijkt het me wel waard.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
DannyKiers Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding Advies Waterkoeling Setup 14
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
K Help bij nieuwe pc Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan