• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies)

daarnaast zijn de alphacool fittings ook wel een degelijke merk om mee te werken?

Wat prijs/kwaliteit betreft zijn die fittingen van alphacool de beste keuze als je voor de looks gaat icm met een wat krapper budget. Het kwaliteitsverschil zit 'm in de afwerking. Dus niet dat deze fittingen sneller lekken of iets dergelijks. ;)

shiny copper van Aplhacool:

2u8a3h2.jpg


En hieronder een true brass van Bitspower:

28tffd2.jpg



Natuurlijk zal je (waarschijnlijk) niet constant met je neus op het window van je computer naar de afwerkingskwaliteit van je fittingen gaan zitten kijken. Van een afstandje lijkt het wel op elkaar. ;)

Voor mooie close-up foto's van je PC en voor het idee het beste van het beste te hebben, is Bitspower een zeer goede keuze. Als je zonder koelprestatieverlies en niet te veel blingblingverlies op het te besteden bedrag wilt bezuinuinigen, dan zijn de alphacool fittingen imo ideale bezuinigers.
 
thanks enthernal.
het lijkt idd alsof ik fittings mis, maar sommige bitspowers worden als paar verkocht en bij de res zou ik liever straigths willen ipv de 90 graden units.
het is jammer dat alphacool niet volop mee doet met de 1/2 fittings. daarnaast kan ik altijd daarna upgraden naar 1/2 slangen;)
en hetzelfde geldt met de elektrische flow meter, zoals je al zei: er zit er al eentje in de reservoir. nu hopen op de meningen van de big guys;)

thanks coolfris! nog een vraagje: tussen 3/8 en 1/2 zit nagenoeg geen performance verlies toch? en wat staat beter op de plexi blocks??
 
nog een vraagje: tussen 3/8 en 1/2 zit nagenoeg geen performance verlies toch? en wat staat beter op de plexi blocks??

Hieronder een voorbeeld in martinm's flowestimator voor je gezet met een willekeurige CPU - GPU loop met twee radiatoren en een D5 pomp in stand 5:

keypsj.jpg



m3hvr.jpg



In het bovenstaande voorbeeld scheelt het met de flowestimator 0.17GPU (0.64LPM). Dit soort verschillen zal geen schokkende invloed hebben op de temps. ;)




Welke fittingen beter staan op plexiblokken is persoonlijk. Hieronder een voorbeeld van een zwarte fitting in een plexi blokje:

20.jpg


28.jpg



En hier met silver shiny fittingen:

26.JPG


Geen schroeffittingen, zoals jij, maar dan heb je misschien een beter beeld van hoe die met elkaar combineren. :)
Het contrast van het zwart met de kleur van het koper vind ik zelf erg mooi. Met Silver shiny fittingen valt de boel wat meer samen en krijg je een cleanere indruk. Alhoewel dat met de Supreme HF denk ik wat minder zal zijn. In combinatie met het zwarte mounting plaatje van de Supreme HF zullen zwarte fittingen misschien iets beter staan.
 
thanks coolfris, dan weet ik dat het zwarte fittings worden! had helemaal niet opgelet aan de mounting plate zn kleur en met koper inderdaad een mooie combinatie!
damn dan is het bijna zo goed als rond:p nu alleen twee punten: vanaf welke stand was de d5 zo goed als geruisloos?
en ik zoek dan nog een dempingsmatje voor het pompje en de rest van mn kast, maar niet van het al te dikke schuim.

dan verder rust mij niets anders dan sparen voor het setje! top en bedankt allen!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
DannyKiers Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding Advies Waterkoeling Setup 14
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
K Help bij nieuwe pc Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan