• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies)

Dat zou wel moeten kunnen ja, zoals ik al zei vrijwel niks is onmogelijk je hebt dan waarschijnlijk wel 45 of 90graden fittingen nodig.
Of wellicht van je GPU naar CPU en van je CPU naar rad en rad naar res.

Of je moet je radiator omdraaien zodat de fittingen aan de andere kant zitten licht er maar net aan wat beter uit komt.
Dat is een kwestie van proberen, maar gelukkig heeft Freddy fittingen voor zo'n beetje elk denkbare situatie:D

:freddy:
 
hey lui,
laat ik eerst beginnen met iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen!

hierbij waar ik weer wat verder meegegaan ben:

een mogelijke tweede versie van wat ik in gedachte had om alsnog een beetje aan mijn hdd ruimte te komen.
ik zoek namelijk een manier om 6 maar het liefst 7 harddisks/SSD's kwijt te kunnen.
eerst dacht ik eraan ze er dwars in te zetten(zie eerste probeersel) alleen kon ik niet zo snel een systeem verzinnen waar ik genoeg luchtverplaatsing door kon krijgen, een railsysteem zodat ik gewoon mn schijven eruit kan halen wanneer ik wil/moet. Iemand verder een idee hiervoor? dat zal namelijk de boel een stuk makkelijker maken:p

voorkant:
pc watercooling the second version (6hdd) voorkant.jpg

achterkant:
pc watercooling the second version (6hdd).jpg

ik ga zo even kijken hoeveel het straks allemaal kan wezen en kijken wat jullie van de bestelling zullen vinden.

daarnaast nog een vraagje omtrent kabeltjes sleeven en of zelfmaken:
ten eerste: is het mogelijk een kabel te maken die zowel sata als molex als output heeft?
ten tweede: met t-connectors zoals deze:16-Pin T-SATA Female Black of deze: AC Ryan 4-Pin T-Molex Female Black ACR-CB8492 moet ik de kabel eerst nog een stukje strippen of snijden deze connectors er als het waar in?

alvast bedankt!
 
hey lui,
ik zat zo laatst eens te kijken en besefte me dat ik beter met wat simpelers en wellicht goedkoper kon beginnen en daarna rustig uitbreiden en verder modden van mijn systeem.
dus dacht ik het minimale op te stellen voor wat ik wil bereiken.

Winkelwagens :: mogelijke aankoop - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
dit is wat ik dacht nodig te hebben om in ieder geval een loop degelijk op te kunnen zetten.
zou iemand dit voor mij kunnen controleren of ik niets te veel heb of erger iets mis?

Alvast bedankt!
 
De koelvloeistof van EK is kant-en-klaar, deze moet je niet mengen met gedistilleerd water, anders klopt de verhouding niet meer.
Dus of alleen EK koelvloeistof, OF gedistilleerd water en dan anti-corrosie middel toevoegen, zoals Feser Corrosion Blocker.

Voor de rest een mooie set, dat is nog steeds een behoorlijk grote set :)
 
hehe thanks freddy, maar ik dacht gelijk wat water in huis te halen voor het schoonmaak werk;) vandaar dat ie er tussen stond
ziet het er voor de rest nog degelijk uit? is die EK koel vloeistof een beetje degelijk? ik lees namelijk veel horrorverhaaltjes over meuk van kleurstof in jetplates enzo.

en groot? tsja:p CPU en GPU koeling: dus dan lopen de onderdelen toch best snel op als ik zo alle builds eens na sla.

btw, de CPU cooler: kan die de straight schroeffittings van 13 mm aan? of zal ik daar moeten denken aan 45/90 graden fittings?
en zou ik het eigenlijk ook kunnen redden met alleen de 280 rad?
wilde namelijk het liefst zo simpel mogelijk houden (en het stilst)
 
We hebben van EK koelvloeistof nog geen klachten ontvangen, alleen dat het UV effect tegenvalt.

Op het CPU blok passen grote schroeffittingen, maar 45/90 adapters is sowieso aanrader, dan hoeft je slang geen gekke bochten te maken.

Als je niet al teveel gaat overclocken, heb je aan de 280 denk ik wel genoeg.
 
nou veel overklokken zit er momenteel nog niet in;) die i7 2600k draait nog zonder moeite:p
dus EK uv effect is niet zo sterk begrijp ik? welke zou je me dan aanraden??
en daarnaast hoe weet ik of de 280 rad genoeg is? kan namelijk geen mooie charts vinden van de sr1 280 met warmte afvoer uitgezet tegen rpm van de fans zoals ik sommige charts heb voorbij zien komen.
zou trouwens een shroud helpen bij stilte/performance? las ergens dat ik zo geen deadspots meer kreeg op de rad.

thanks wat betreft de fittings, is gelijk een zorg minder;)
 
Als je van UV effect houdt, moet je een ander kleur kiezen. Geel en Acid Green geven de beste UV effecten, daarna blauw.

Grafiekjes zijn er helaas niet altijd, je kan de koeloppervlakte van de stockcooler vergelijken met de koeloppervlakte van jouw gekozen radiator.
Als die van de radiator groter is, zal het dus sowieso beter koelen dan de stockcooler ;)

Een shroud helpt wel een beetje, als je shroud intikt in de zoekfunctie hier, moet je daar een topic daarover terug kunnen vinden :)
 
Feser One Acid Green, daarvan weten we zeker dat het mooi opgloeit.
En als je de radiatoren van te voren spoelt met gedistilleerd water en daarna geen andere vloeistoffen mengt, zal je er ook geen problemen mee krijgen.
 
feser one laat geen meuk achter?? dus de horror verhaaltjes die ik lees zijn door verkeerde schoonmaak?? good to know!
en met de radiatoren: is het dus een beetje op de gok ofzo??:p jammer dat de merken geen eigen charts mee leveren of een spec zoals zoveel watt @ zoveel CFM per fan, dat zou de zoektocht toch een stuk makkelijker maken:p
 
Mijn mening,

Zoals je zelf weet (als je mijn buildlogs heb gelezen ofcourse) werk ik met feser, ik heb zowat elke kleur van de regenboog gehad.

Mijn ervaring? natuurlijk heb je een bepaalde verzadiging, maar als je eens in de 6 maanden je pc schoonmaak (blokken schoonmaken en stofvrij) en je slangen en koelvloeistof vervang heb jij heel veel plezier van je gehele setup, en ziet het er altijd netjes uit!
 
dus kenny: elke zes maanden grondig schoonmaak? of was de loop spoelen met demi en azijn verhaal ook een leuke alternatief?

ik snap dat als je de block open schroeft dat je dan heel goed kunt zien hoe vies het is en dat je het zo het beste kan schoon krijgen.

heb inderdaad aardig wat van je buildlogs gelezen, vandaar dat ik ook mijlenver weg blijf van die mayhem aurora vandaan XD
maar hier en daar lees je ook dat mensen feser juist afzweren door een enorme hoeveelheid en snelle afzetting in blocks en rads.

maar anyway: zou het ook kunnen een loop te verschonen en schoon te maken zonder de slangen elke 6 maanden te hoeven vervangen??(zal namelijk een duur grapje worden om EN de vloeistof EN de tygon slangen te vervangen elke keer:p en daarnaast beetje lui om elke keer die blocks open te schroeven.)
daarnaast eerste keer dat ik de GPU koeling vervang, dus AS Ceramique en thermal pads? any tips on that??
 
Laatst bewerkt:
Nou zo simpel is die nu ook weer niet :p En bitspower fittings zijn ook niet gekend voor hun zacht prijsje, maar 't is wel kwaliteitspuls.
maar dit kan wel helpen: gezien je toch een pomp top gebruikt kan je even goed deze kopen: Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top deze is zelfs nog iets sterker dat je huidige pomp, maar omdat ie zonder top komt is hij toch een stuk goedkoper. Verder zou 2 liter fesser meer dan voldoende moeten zijn. Het volgende is; waarom gebruik je een fillport als je res hebt? je hebt maar een van de twee nodig, ik weet zelfs niet of je beide tegelijk kan gebruiken :s dan worden ook redelijk wat van je fittings overbodig en zit je volledig op 1/4". Ook zit er al een flowmeter in je res, dus waarom nog een in je loop zelf toevoegen?
Dit is wat ik er van maak. Als je die tweede flow meter er toch bij wilt dan zal je wel moeten kijken voor nog 2 fittings, die was je vergeten.
 
hey enthernal,
thanks.
die flowmeter aan de voorkant is niet af te lezen.(niet elektronisch) ik weet dat een flowmeter alleen ter indicatie is. alleen ja, als dat ding rond draait zegt het me alleen dat er water rond stroomt maar niet hoe snel:p maar idd dat was wel iets wat te dubbel op.

met de pomp heb je gelijk! en de reden waarom ik stom genoeg die fillport erbij deed is zodat de loop makkelijker te vullen was, omdat ik dacht dat hij wat lastig te verschuiven was door een van mn vorige indelingen. nu lijkt ie gewoon te kunnen schuiven idd, thanks;)

nou dat scheelt al gelijk 100 euries, top!
 
okey, heb nu eventjes de fittings onder handen genomen. echt jammer dat bitspower zo prijzig is:p
anyway hier een paar opties, ben er zelf nog steeds niet helemaal uit..

nog met de bitspower 1/2 fittings: (€683,86)
Winkelwagens :: Waarschijnlijke aankoop 1/2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

optie 2 met zwarte 3/8 fittings: (€553,55)
Winkelwagens :: waarschijnlijke aankoop 3/8 black - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

optie 3 met chrome of zilver kleurige 3/8 fittings: (€571,70)
Winkelwagens :: waarschijnlijke aankoop 3/8 chrome - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

overgaan op de 3/8 fittings scheelt wel flink in de prijzen.
weet ook niet of het veel uitmaakt(1/2 of 3/8) en weet niet welke het beste ogen(zwart of nickel/zilver/chrome/titanium)


daarnaast zijn de alphacool fittings ook wel een degelijke merk om mee te werken?

thanks
 
om te beginnen, je eerste lijst heeft minder fittings dan de andere twee? :p met die elektrische flowmeter heb je 14 fittings nodig, anders 12. Ook denk ik dat de prijs verschillen tussen 1/2 en 3/8 eerder te maken hebben dat je bij 3/8 meer fittings in de shop zitten en de zwarte/gehoekte daar goedkoper zijn. Ik heb het eens uitgerekend en voor 113 eurie heb je 1/2 shinies. Maar inderdaad dan nog zijn die 3/8" zwart zeer goedkoop. Misschien eens wachten tot de anderen ervan denken?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
DannyKiers Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding Advies Waterkoeling Setup 14
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
K Help bij nieuwe pc Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan