• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HELP! Advies nodig voor simpele stille setup

joseph.b

New member
Hallo iedereen en alvast bedankt,

Ik ben nieuw op deze forum en probeer de weg nog te vinden, dus sorry als ik het niet helemaal goed doe.

Kort over mij en mijn setup:
Ik ben geen extreme gamer of pc bouwer. Ik doe dit puur als hobby en voor vrienden en wil nu graag de stap maken naar een custom loop. Momenteel heb ik een i7-6700k en 2 960's sli (ja dat leest u goed, heel amateuristisch. maar ik game weinig) Ik hoop snel een andere GPU te kopen maar voor nu werkt dit. De case is een Phanteks enthoo evolv ATX Tempered Glass, ruimte zat dus.

Mijn wens:
Graag zou ik een fluiterstille loop willen hebben voor alleen de cpu(eventueel later ook gpu) die er vooral mooi uit ziet. Ik heb plek voor een mooie hoge reservoir(led mogelijk) en een 360/280 radiator. Het gaat vooral om stil en mooi zijn. Functioneel ook natuurlijk, maar dat zal het toch wel zijn.

Advies die ik nodig heb:
welke pomp/pomp en reservoir combo kan ik het beste gebruiken? Hij moet vooral still zijn.
welke radiator/fans? ik heb 4 pwm headers en nog 2 splitters dus 6 totaal en noctua ligt al jaren dicht bij mijn hart.
Welke cpu block? LED een optie? hoeft overigens niet echt.
hard tubing te moeiljk?

Ik lees zelf veel over de D5 pomp dat deze erg stil is, maar nu vraag ik jullie om advies.
Alvast super bedankt voor de reacties!
mvg,
joseph
 
Hea Joseph!

Welkom op het forum! Beste advies wat ik je kan geven: Rondkijken, inlezen en laat je creativiteit helemaal los! Stil en mooi zijn erg subjectief dus dat wordt lastig om voor je te kiezen xD.

Wel een paar richtlijnen:

- Fluisterstil -> Veel laag rpm fans + veel radiator space. Nu weet ik dat in de Evolv zowel aan de bovenkant als voorkant support is voor radiatoren. Je kunt beginnen met zoiets als een 360mm radiator en later met je GPU nog een 240mm toevoegen. (Zo uit me hoofd, compatibiliteit voor ruimte zou ik even checken). Zoek ook even op FPI. Dit zijn de hoeveelheid fins per inch oftewel weerstand dat het kost om voor fans lucht door de radiator heen te drukken. Hogere weerstand -> meer geluid.

- Voor CPU blok kun je even kijken naar de EK Supremacy EVO. De plexi tops hebben 2 ingangen voor een 3mm LED. Lees even wat reviews en kijk even welke je mooi vindt.

- Voor fans zoek even op static fans. Airflow fans verzetten bakken met lucht met niet teveel druk. Static fans verzetten relatief minder lucht met veel meer druk. Ideal voor radiatoren dus. Zoek wel <=1450rpm als stilte de bedoeling is. Zoek ook even op reviews op youtube. Hier zijn redelijk wat fan vergelijkingen met vaak ook een luistertest. Dan kun je even horen en zien welke bij je past.

Hopelijk wat richtlijnen om het zoeken te starten! Wanneer je een lijst hebt uitgezocht, dan kunnen de wat meer ervaren leden misschien iets zeggen over de geluidsproductie. Gezien dit ook nieuw voor mij is, vind ik het erg lastig dit definitief te zeggen ^^.

Edit: Wat resources die ik erg behulpzaam vindt:

http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/

Youtube: Dazmode (langdradig maar gedetailleerd xD), JayZTwoCents (wat meer oppervlakkig)

Kijk even rond in de buildlogs & andere threads van dit advies subtopic. Er zweeft gigantisch veel informatie rond tussen de verschillende threads waar alle mogelijke vragen wel een keer beantwoord zijn xD. Nogmaals, validatie zal ik o.a. me best voor doen, maar garanties vind ik nog lastig om te geven haha
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
playboy4u2nv advies met waterkoeling help!!!! Waterkoeling 9
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
DannyKiers Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding Advies Waterkoeling Setup 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan