• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Heb me auzentech prelude gemold

BlackCurry

Member
Heb me auzentech prelude gemold (doet het weer)

Ik heb het analoge gedeelte van me audiokaart gemold echt dom van me.
Ik heb een 3.5mm jackplug geforceerd aan de achterkant en nu doet de hele kaart het niet meer baal echt als een stekker:011:
Denk dat ie contact maakt want me computer is ook fucking traag.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou me receiver 5.1 direct analoog gaan aansturen dus had 3 3.5mm jackplug RCA kabeltjes gekocht maar het uiteinde van de jackplug was te dik dus ik had zoiets van ik druk hem wel door was dus geen goed idee.
 
Ik had gelezen dat dat verschil bij de prelude wel meeviel tussen analoog en digitaal dus had zoiets van proberen:033: maar inderdaad klinkt digitaal veel beter maar ik stuur het nu wel rechtstreeks aan want DTS connect klinkt ook bagger op die teufels dus heb de spdif nu als standaard apparaat aangewezen grootste nadeel van dit vint ik dat ik de frontjack van me Lian li x2000 niet meer kan gebruiken want in deze modus schakelt hij alle analoge dingen uit:wehe
en heb best vaak een koptelefoon op voor COD4
 
Had gelezen dat het een driver probleem is met Windows 7 van meerdere mensen gehoord dat het geluid van de prelude onder XP stukken beter is.
En echt waar als ik DTS connect gebruik krijg ik echt een zwaar vervormt geluid en het licht niet aan de speakers dus denk dat het iets softwarematig is.
 
Ik heb hem weer aan de praat en 5.1 direct werkt ook weer naar behoren:041:
Weet niet wat het was maar van het een op het andere moment deed hij het weer.
Heb wel de 3.5mm jackplug met een stanleymes bewerkt misschien dat dat het was.
He kenny nog bedankt voor de moeite he :033:
 
Heb een beetje lopen spelen in de 5.1 (2.1) direct modes maar dat geluid doet echt niet onder voor digitaal het klinkt zelfs iets voller en ik denk dat ik weet waardoor het komt want ik stuur het geluid nu als waren aan via mijn prelude.
(Marantz geeft het allen nog maar door)
Dus ik gebruik nu ook de hi-end DAC en opamps van de prelude, in plaats van die van de marantz.
En blijkbaar zijn die van de prelude van betere kwaliteit.
Er zijn nog een paar voordelen tegenover digitaal zoals dat mijn koptelefoon werkt via de front panel, en dat ik nu beschik over betere bas management.
Ik kan de cross-over frequentie nu zelf instellen via de software, heb hem meteen op 80 hz gezet omdat dat de aanbevolen instelling was voor mijn teufels, Marantz had je maar twee smaken geen cross-over of 100hz.
Enig nadeel wat ik heb gevonden is als ik een meerkanaals film wil kijken met mijn koptelfoon ik allen de LF RF signalen hoor en geen stemmen hoor, is trouwens simpel op te lossen moet je even bij FFDshow audio management costum matrix op Stereo zetten en alles klinkt weer goed.:048:
 
ik wist niet dat je marantz er nog tussen zat :O

Maar indd, digitaal en dan nog is digitale versterker en dan je digitale set :p aii dat zijn 3 decoders voor 1x muziek afspelen :p

je heb indd gelijk over je analoge input nu dat zal wel zuiverder spelen aangezien je indd rechtstreeks vanaf je geluidkaart stuur.
 
Klinkt echt heel goed :033: je moet wel goede kabels hebben natuurlijk, dat is dan ook weer een van de grootste voordelen van digitaal geen data verlies bij het transport van het signaal.
Laast ook weer gelachen ik was bij een elektronica zaak om een tv beugel te kopen wouden ze me hdmi kabel van 80 euro aansmeren dus ik zeg tegen die verkoper dat dat geldklopperij is omdat het een digitaal signaal betreft en het dus heel simpel licht het signaal komt aan of niet, dus ik zeg tegen die verkoper dat een kabeltje van een tientje ook wel volstaat hij wist niet meer waar hij het zoeken moest:098:
Maar bij analoog kan het dus wel verschil maken heb laats een HQ extra afgeschermde vergulde scartkabel voor me UPC box gekocht en reken maar dat je het verschil ziet met een goedkope scartkabel:001:

Dus mijn advies aan iedereen die deze tread leest koop geen MONSTER HDMI (of ander digitaal gebaseerde kabel) kabels van meer dan 100 euro omdat de verkoper dat zegt.:icon_smile:

Ik koop tegenwoordig al me kabels hier erg goedkoop!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
paco Heb ik een goede 4670k of een zeer goede??????????? Overclocking 8
C Welke router heb ik nodig? Problemen & Oplossingen 2
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
Thierry Welke cpu heb je nu echt nodig??!! Hardware & Software 1
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
Sw333t Sleeve, welke maten heb ik nodig Cases en Modding 1
Sw333t Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig? Cases en Modding 8
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Cygnitr0n De "Ik heb van Sinterklaas gekregen..." topic Algemene Discussies 21
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
Wally1987 [IN-ACTIVE] Alles wat ik heb Verkocht 20
Freddy Welke bureaustoel heb je? (Pics aub) :) Algemene Discussies 33
D Welke block heb ik nodig voor mijn GTX 470 Advies Waterkoeling Setup 10
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
F Welke Bitspower SLI stukken/Crystal tubes heb ik nodig? Waterkoeling 1
Marcel2102 heb ik zo een beetje alles ? Advies Waterkoeling Setup 8
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
fasster welke fittingen heb ik nodig om deze bocht te maken? Waterkoeling 6
Sw333t Fillport benodigheden. Wat heb ik nodig? Waterkoeling 9
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
J Wat heb ik allemaal nodig?? Waterkoeling 6
A Ook ik heb mijn weg gevonden........ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
ShockRaver D5 + reservoir? wat heb ik allemaal nodig? Waterkoeling 26
M Aquastream XT ultra aangesloten, maar het pompt niet? Heb ik het goed aangesloten? Waterkoeling 18
D Welke Consoles en Games heb jij nog liggen Gaming 29

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan