• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken?

Shadowlaw

Junior Member
Hallo beste mensen.

Waterkoeling bevalt me goed lekker stil en lekkere tempraturen.
specs: heatiller 3.0 nickel (bij highflow besteld)
Aquastream xt pomp, Koolance VID-NX580 waterblock (updated mijn gtx260 naar gtx 580), black masterkleer tubing, swiftech reservoir2, enzotech copmression fittings (13/10), XSPC 480 rad, gedistilleerd water plus silver killcoil.

Ik wil informatie over hoe mn heatkiller 3.0 nickel plated (binnen en buiten) het best schoon te maken.
Met een koperen blok weet ik dat je het met bijvoorbeeld ketchup kunt schoonmaken, maar of dit ook voor een nickel plated blok geld weet ik niet. Dus met welk schoonmaak middel en voor hoe lang?

En welk voorzorg maatregelen ik moet nemen zoals hoe te demonteren en welk "schroef maat" ik moet gebruiken.
Als ik de onderdelen demonteer moet ik ze dan exact weer terug monteren zoals ik ze heb gedemonteerd hebt?

Mn pics: (ik heb mn blauwe tubing veranderd naar zwart). Alvast dank!

4513558708_2dc1e1b7cf_z.jpg4513559050_a7d3eb1a51_z.jpg
 
are you serious ?

Is dit hulp of niet? Je reageert namelijk alleen met "are you serious ?" Als je dan toch "iets" wil bijdragen waarom dan OOK niet een reactie plaatsen van hoe een nickel plated blok schoon te maken nietwaar? In plaats van een TROLL attempt. Dat terzijde...

Was een legitieme vraag. Wat ik er mee bedoelde op andere forums waarbij men waterbloken schoonmaakt. Word door sommige gezegd dat het belangerijk is om bijvoorbeeld de O-ring PRECIES terug te plaatsen zoals je hem hebt weg gehaald en anderen hebben daar weer een andere mening over zelfs een geheel nieuw O-ring komt aan de bod. Ik weet niet of dit allemaal echt nodig is vandaar de vraag....
 
je hebt een beetje gelijk maar zoals het daar staat is ook niet helemaal je van het

anyway
neem aan dat je die heatkiller open kunt maken...

als ik mijn blokken schoonmaak aan de binnenzijde heb ik alleen een oude tandenborstel nodig om na het demonteren wat leftovers van de vloeistof te verwijderen (feser- EK coolant)

O-ring heb ik nooit hoeven te vervangen omdat ik plexi/nickel blokken hebt zie ik goed of de ring juist word aangedrukt deze zullen niet snel opraken zeg maar

buitenkant van je blok doejes , swiffer , etc. ... primerbolletjes voor de lastige plekken eigenlijk wat je maar kan gebruiken om het een beetje op te poetsen als je dat bedoelt met de buitenzijde schoonmaken
 
Laatst bewerkt:
Voor een vernikkelde Heatkiller heb je geen schoonmaakmiddelen nodig. Hoogstens dat er wat wittige aanslag op zal zitten van radlux uit de radiator of wat stofjes in de gaatjes van de jet-plate. Beide zijn er met water af te spoelen.

Hier een voorbeeld van stofdingetjes op een jet-plate. In dit geval van een EK-Supreme.

33pbls6.jpg


Zo erg als hierboven zal je het waarschijnlijk niet tegen komen. In die mate begint het al invloed te hebben op de flow en als ik langer gewacht had, waarschijnlijk ook merkbaar invloed op de temps.
Warschijnlijk dat de meeste stofjes uit de slangen komen. Als die na het op maat knippen vlak voor gebruik even doorspoelt, dan ben je volgens mij van het allergrootste deel stofjes verlost. Hangt natuurlijk ook een beetje samen met hoe stoffig de ruimte is waar de slangen vandaan komen en zich in begeven. ;)



Hieronder wat plaatjesmateriaal met daarop hoe je een heatkiller kan demonteren. De maat van het inbussleuteltje ben ik je nog schuldig. Het is de op één na de kleinste van de inbusset. Ik vermoed dat i net geen twee mm is.


01.jpg


02.jpg


Met het monteren de schroefjes kruislings vast draaien.

03.jpg


04.jpg


In die twee gaatjes zitten metalen pinnetjes om het plaatje op z'n plek te houden.

05.jpg


Er zitten nog vier van die pinnetjes in het blokje verstopt.

06.jpg


Die laaste vier pinnetjes zitten er om de mountingplaatjes vast te houden.
Wees je dus goed bewust van die pinnetjes voordat je het blokje op z'n kop gaat houden. Ze vallen namelijk erg gemakkelijk uit die gaatjes en zijn erg moeilijk terug te vinden op bv een vloer van planken met kieren tussen de planken. :D

07.jpg



Hieronder een indruk van de grote van de pinnetjes.

08.jpg


Als de pinnetjes eruit zijn kan je het mountingplaatje uit het blokje trekken om eventueel plaatjes van een andere socket ervoor terug te zetten.

09.jpg



Die rubberen ringetjes zijn rond en het maakt dus niet uit hoe je die weer terug zet, zolang ze maar in het geultje terug komen. Als dit lastig is, kan je het ringetje even in warm warm of heet water leggen. Door de warmte zet het ringetje een klein stukje uit en dat is vaak net het verschil dat je nodig hebt om hem terug te kunnen plaatsen in het geultje. :)

10.jpg


Dat kleine o-ringetje gaat er een beetje lastig uit. Daarvoor kan je het beste je nagels even gebruiken.


Hieronder nog een plaatje van de koelvinnetjes van de koperen HK. Zo zal die van jouw er dus zeker niet uit te komen zien. :p

11.jpg



En nog een plaatje van de hele familie HK 3.0

12.jpg




Die HighFlow vernikkelde heatkiller heb ik nu ook in gebruik. :) Op het moment zit deze er alweer vier maanden in met dezelfde water/zilver combinatie als die van jouw.
Mits je alles goed schoon installeert, kan je dan één van die gevallen worden die af en toe op WC forums opduiken en zeggen: "Na een jaar of twee heb ik toch uit nieuwsgierigheid maar eens de boel opengemaakt..." En dan ontdekken ze dat allen nog net zo mooi eruit ziet als bij de installatie van het spul. :p
 
Wauw bedankt voor de hulp The_Saviour, dsp, ok tandenborstel gebruiken zoals jullie zeggen got it! En coolfris reuze bedankt voor de uitgebreide uitleg met plaatjes vooral sinds jij ook een nickel blok hebt. Hopelijk heb ik ook de goede keuze gemaakt voor nickel cpu blok en nickel gpu blok. Koper oxideert snel lijkt me meer tijd rovend om schoon te maken imo. Ik heb mn water loop 1 jaar in gebruik of ietsje langer maar ik gebruik mn pc niet al te vaak hooguit 3 a 4x per week, mn temps zijn nog goed cpu=18c idle (core i7 920do), gpu rond de 28c - 32c idle. Maar ja eens moet het er van komen om de boel eens schoon te maken mischien is het alleen maar een beetje natte stof deeltjes...

Nog maals bedankt mensen ik ben weer wat wijzer geworden omtrent nickel blokken schoonmaken
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Asphiax Watercool HEATKILLER NSB Rev3.0 Ni Northbridge / Southbridge (Nickel Plated) edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ben361 Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Black Nickel Chrome HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Heatkiller Black Nickel Chrome blokjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Busterben Watercool Heatkiller HK Rev 3.0 Limited Ed. Nickel Plated HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Watercool HEATKILLER V for RTX 3080/3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool HEATKILLER V for RX 6800/6900XT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Correcte afmeting Watercool Heatkiller GPU (DIY) blok) Waterkoeling 3
N Heatkiller AM4 Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
coolfris [VERKOCHT] 2x Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" + Backplates Verkocht 2
R Watercool HEATKILLER® GPU Backplate 79X0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F [IN-ACTIVE] Watercool Heatkiller GPU-X³ 5X0 "Hole Edition" Verkocht 0
coolfris MIPS MCH4456 + Heatkiller Conversion Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K0G3L [REFUSED] Heatkiller 3.0 en EK HD4890 special edition en diverse koppelingen Verkocht 9
Joren [IN-ACTIVE] Heatkiller s1156/1155 mounting Gevonden 2
WiSK Heatkiller GPU-X3 Core LC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Heatkiller GTX 680 + Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
EJJN Heatkiller Rev 3.0 schoonmaak probleem. Waterkoeling 11
W [IN-ACTIVE] EK-Supreme LT AMD - Acetal & Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S754/939 Verkocht 2
ThomasJS [CANCELLED] Watercool HeatKiller Rev3 S1366 + Backplate Verkocht 8
Y Watercool HeatKiller HK3.0 Socket 2011 retention bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S [IN-ACTIVE] Watercool heatkiller 3.0 am2/am3/am3+ Verkocht 0
Legendary1985 [VERKOCHT] Heatkiller S1366 + ek-eVGA x58 Full Cover Verkocht 2
animal baars [GEVONDEN] Heatkiller 3.0 s1366 mountingkit Gevonden 14
lauwagie [watercool heatkiller] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T [VERKOCHT] Watercool Heatkiller 3.0 S775+S1156 Verkocht 9
ben361 Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Advies Waterkoeling Setup 10
W Watercool HeatKiller 6850LT Waterkoeling 5
focus08 [REFUSED] Heatkiller 3.0, Rads, Pomp etc Verkocht 18
thiesggb watercool heatkiller LC 1366 Verkocht 6
Joren [TK] Heatkiller 3.0 LT Verkocht 24
coolfris HEATKILLER® CPU Rev3.0 775 Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Watercool Heatkiller GPU-X³ 58X0 Waterkoeling 4
bundymania Plexi / Acryl Top for Heatkiller 3.0 Waterkoeling 11
Joren Heatkiller AM2 LT in Intel categorie. HighFlow Webshop 1
Q [CPU Block] Watercool Heatkiller 3.0 en C2Qs, distribution plate eruit of erin laten? Waterkoeling 11
Joren Heatkiller AM2 LT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Mobomonster Mentos & Heatkiller Backplate 1366 HighFlow Product Reviews 3
Foxdelta-Mods Watercool HeatKiller Rev. 3.0 CPU plates HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
M Heatkiller 3.0 vraag Waterkoeling 2
E HeatKiller products HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
XenoMorpH HeatKiller Rev. 3.0 Waterkoeling 11
XenoMorpH HeatKiller 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Edtje Watercool Heatkiller 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 49
Flythe Heatkiller blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Sanders [TKA] EK Velocity² Full Nickel 1700 RGB Verkocht 1
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Slader [Gezocht] EK Supreme HF copper/nickel - Plexi Gezocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan