• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Headset / Headphone voor Gaming

Beste leden,

Mijn eerste post (ofwel vraag) op dit forum.

Ik ben een fanatieke gamer en speel al bijna 6 jaar Counterstrike Source.
Voorheen heb ik headsets gehad als Logitech Precision (persoonlijk vond ik deze ver onder de maat) en als meeste recente headset, SteelSound 5H v2.

Deze SteelSound is helaas overleden en ik ben op zoek naar een degelijke vervanger waar ik ook wel wat voor neer wil tellen. Ik heb ongeveer zoon €150,- te spenderen aan een Headset of een Headphone met losse mic.

Zelf heb ik al een hele boel reviews doorgelezen waarbij vooral de komende vragen een steekpunt bleven:

  • Headset of Headphone i.c.m. losse microfoon?
  • Stereo vs 5.1/7.1 Surround?
  • USB of 3,5'' jacks?
  • Open of Closed design?

Als toelichting op bovenstaande punten moet ik erbij zeggen dat ik geen apart geluidskaart heb maar het onboard geluid van mijn Gigabyte X58-UD5 gebruik.

Ook moet de headset geschikt zijn voor LAN bezoeken, maar vooral voor het spelen van Counterstrike Source gewoon vanuit de luie stoel.

Zelf had ik al een aantal headset/headphones opgesomt maar kan er niet echt een duidelijke keuze uit maken:

  • Logitech G35 (USB)
  • Sennheiser HD555 + losse mic
  • Sennheiser HD280 PRO + losse mic
  • SteelSound 7H (binnenkort verkrijgbaar)
  • Audio-Techia A(D)700

Zou het erg op prijs stellen als iemand mij een goed advies kon bieden.

Groeten Roy
 
Ooit de creative fatality gaming headset overwogen? Hij is niet duur en heeft uitstekende geluid-en microfoon kwaliteit.

Voor 5.1/7.1 headsets heb je volgens mij een creative kaart nodig of een andere kaart.
 
Hallo Adramalach,

Deze heb ik beluister en kom niet in de buurt van de kwaliteit van de SteelSound.
Ik zoek gewoon goed gaming geluid, prijs mag best wel oplopen tot 150 euro dus hoeft niet echt een prijs/prestatie headset/phone te zijn, maar hoofdzakelijk prestatie :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Cooler Master GS750 RGB headset Stand HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Tka Teufel cage gaming headset Verkocht 1
bundymania [Bundymania User Review] Arctic P614 BT Bluetooth Headset (deutsch) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Shogun Bros Ensense Gaming Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Verkocht 2
bundymania Cooler Master / CM Storm Sirus-C Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm PULSE-R Gaming Headset [Deutsch] HighFlow Product Reviews 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
l3p [VERKOCHT] TteSports Shock One Gaming Headset Verkocht 1
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
P [VERKOCHT] Steelseries 5H v2 Headset Verkocht 4
gunnie_nl 5.1 headset Hardware & Software 5
W [GEZ - HEADSET]Logitech G35 Gevonden 2
vincent Corsair HS1 Virtual Surround Sound USB Gaming Headset HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sparky Roccat Tusko monitor tas en Kave headset HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
XenoMorpH Gaming Headset gezocht!! Hardware & Software 18
Joren Headset Hardware & Software 28
stn Instellingen: Geluid van mijn speakers en headset Problemen & Oplossingen 1
dopestuff Creative fatality1 gaming headset HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
wijthoef welke headset hebben jullie? Gaming 23
Hightower corsair headphone stand HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan