• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD4870 overleden?

larsc2

New member
Hallo,

Ik heb sinds een weekje een club3d HD4870 512mb GDDR5. Deze werkte tot vandaag goed. Ik vond de orginele koeler te luidruchtig en heb een aftermarket koeler geplaatst. Werkte allemaal goed. Temps waren stukken beter en de kaart een stuk stiller. Wel raar vond ik het dat tijdens het testen er een hele hoge piep werd gemaakt door de kaart. Je kon horen wanneer hij veel aan het 'denken' was en wanneer minder, is dit normaal of niet? Vanmiddag wou ik even een dvd-brander extra aansluiten. pc uit gedaan, stekkers aangesloten (ging niet erg makkelijk) en pc weer opgestart. PC herkende dvd-brander niet, even aan kabels zitten frutselen. Zoef, pc uit. Ik wou de pc weer aanzetten, geen beeld. Een ledje op de videokaart blijft branden, de D601. Al even gekeken op internet en blijkt iets te zijn met power. Alle dingen in pc afgekoppeld die overbodig waren en nog eens geprobeerd, nog ledje en geen beeld. Koeler eraf gehaald en alle koelribjes van geheugen ed. Nog geen beeld...

Ik ben ten einde raad, weet iemand hier nog een mogelijke oplossing voor of is het einde verhaal voor mn videokaart? (er zit trouwens ook geen garantie meer op)

alvast bedankt voor de hulp
 
Zoveel mogelijkheden.... kan zijn dat je voeding stuk is waardoor de rest mee stuk is of miss is enkel je mobo stuk .... als je een andere PC hebt probeer die kaart eens in dit systeem ...
Voor de rest is het gewoon proberen :)
 
Heb het al in een andere pc geprobeerd :S dus ligt niet aan de voeding.

Added after 30 minutes:

Kan ik nog proberen om de kaart in de oven te doen of heeft dit in ieder geval geen effect?
En kan dit gewoon bij mn moeder in de keuken of komen er allerlei schadelijke stoffen vrij :p

Added after 19 minutes:

Kan ik nog proberen om de kaart in de oven te doen of heeft dit in ieder geval geen effect?
En kan dit gewoon bij mn moeder in de keuken of komen er allerlei schadelijke stoffen vrij
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen pics, maar in het begin werd de gpu zelf 65 en mem 70, shaders 65. VDDC was 90+.
Dit heb ik later opgelost door een deel van de oude koeler te gebruiken, toen werd de VDDC max 80-85.
Heb het allemaal gecontroleerd met GPU-z
 
Dus je pc werkt wel met een andere kaart ... of lees ik nu echt zo fout ?
Zo ja is je graka fucked en kan je nog veel trucjes proberen zoal ff in de oven enz....

Die temps zijn ok ik heb hier 2 sapphire 4870's laten laten runnen op 100% stressed en die kwamen in regelmaat richting de 95+C°

Voor de rest innige deelneming , khoop dat hij nog werkt ooit :|
 
5-6 minuten op 200 graden... zo had ik het bij een 8800gtx gedaan die het daarna weer deed...

Ik zou niet weten of het ook werkt met een 4870.. bij de 8800 serie ging het erom dat het soldeer slecht was en door de oven weer beter contact maken... als de kaart om een andere reden kapot gaat werkt de oven truk wss niet...
 
Net getest, helaas nog steeds hetzelfde probleem. Op zoek naar een andere HD4870 dan maar :(

Heb nu wel een foutcode erbij, D1601. Van temperatuur? Het rare is dat dit alleen de 1e keer is, als ik de pc herstart blijft alleen D601 branden:S
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan