• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD4870 overleden

Sp33dFr34k

Member
Nou, het zit zo. Heb een aantal maandjes gedraaid op de stock koeling van de Sapphire 4870. Wilde toch overgaan op WC voor de graka, heb toen een 2ehands Watercool Heatkiller blokje op de kop kunnen tikken. Deze geïnstalleerd, kaart stond iets scheef. Buitenste 2 schroefjes wat losgedraaid, toen stond ie recht.

Eerste wat ik gedaan heb ik temps checken. Getest met Furmark en temps met GPU-Z. Alle temps waren zeer in orde, behalve de VDDC. Heb een paar keer 1 minuut run gedaan met Furmark. VDDC1 werd max 85gr en VDDC2 werd iets boven de 100gr. Op een gegeven moment was de run afgelopen en kreeg ik ineens wit beeld, vanaf dat moment geen beeld meer gehad. Hij gaf max 71.5a naar de VDDC, is dit niet wat veel?

Het is echt de graka zelf die dood is, dat heb ik al geprobeerd. Kan er verder niets aan zien, de pads zitten goed, de stockkoeler begint 100% te blazen eens ik de PC aanzet, dus hij zal wel echt overleden zijn (kaart wordt ook niet warm meer).

Vraag me nu eigenlijk af wat er fout is gegaan, hebben jullie een idee? Ben er goed ziek van moet ik zeggen... :eusa_eh:
 
Kaart overleden is het enige logische dan :\

RMA'en zou ik zeggen?
Moet makkelijk kunnen, ik heb zelfs een RMA terug gekregen nadat ik een HD4870 met zwarte brandplekken had opgestuurd :p

Gewoon doen alsof je van niets weet.

Wat betreft in het vervolg.
Ik zal vanavond een foto maken van waar ik allemaal Heatsinks op heb, oftewel, wat allemaal heet wordt.
 
Ja, ik weet dat het veel kan zijn, maar ben bang dat ik de volgende dan ook weer naar de volgende wereld ga helpen... RMA is aangevraagd, heb een mailtje gestuurd, want kon geen RMA formulier vinden die ik in zou moeten vullen volgens de factuur. Ook best klote dat ik intussen al de 3e eigenaar ben... :/

Anyways, thanks voor de tips Source, hoop dat het gaat lukken. Ik had iets van 2 rijen met pads boven en rechts van de core. Dan nog 2 strips rechts daarvan, precies volgens het bijgeleverde plaatje.

Ik neem niet aan dat die pads slecht kunnen zijn, ook al is het blok al eens verwijderd geweest?
 
100_1054.jpg

1001049tj2.jpg


Daar heb ik Heatsinks op.
En dan op de RAM sinks ook iets natuurlijk :)
 
Thanks voor de pics, erg duidelijk! Maar dan weet ik probleem denk ik al, ik had niets op de rechtste 4 omcirkelde dingen... :/

Zie deze pic:

5ltqag.jpg


Stond verder ook niets van in de handleiding, dit was wel noodzakelijk? Maw: is ie daardoor overleden? Ben een leek op dat gebied, geen idee wat voor dingen er allemaal op zo'n PCB zitten, dus ook niet wat die 4 dingen zijn...
 
Denk het eerlijk gezegd niet.
Ze worden bij wel warm maar nooit echt 'heet'.
Ik denk niet dat hij hieraan overleden is.

Misschien dat iets van je waterblok je kaart raakt waardoor er een kortsluiting was?
Gebeurde ook bij mijn HD4870, hierdoor kwam de zwarte brand plek:
DSC00206.jpg



Of een mogelijkheid..
Je blok te hard aangedraaid waardoor hij kapot is gegaan.?
 
Het blijft natuurlijk giswerk, maar ben erg blij met je mogelijke oorzaken, dan weet ik waar ik de volgende keer op kan/moet letten. Mijn kaart had geen brandplek, dus kortsluiting was het denk ik niet. Te hard aangedraaid zou wel kunnen daarentegen, ik vond de VDDC temps tegenvallen, dus heb het allemaal nog wat vaster aangedraaid, wellicht dat dat de oorzaak is dan (beetje dom nu ik mezelf zo teruglees maargoed). Ben erover aan het denken om nieuwe pads te gebruiken de volgende keer (als die nog komt), maar zie ze nergens in de shop staan. Alleen van die EK mosfet dingen...
 
Jezelf gewoon van de domme houden. Bij RMA omschrijving iets doen als.
"Gister PC gebruikt zonder problemen, wou vandaag PC weer aanzetten echter geen beeld."

Bij welke winkel had je hem gekocht?
 
Misschien een beetje slecht, maar zoiets was ik inderdaad van plan. Het was ook echt zo, hij gaf ineens geen beeld meer, beetje raar... Misschien dat de kaart gewoon een beetje gaar was en ik op een slecht moment die koeler vervangen heb ofzo.
 
hehehehe.... klinkt een beetje of je het voor je zelf aa het goed praten bent :icon_wink:

zelf ook wel eens gedaan hoor.... striker extreme gesloopt met de NB/SB blokken...originele heatsink er op en gewoon zeggen dat ie het opeens niet meer deed :096:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan