• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD4850 voor HTCP en eventueel waterkoeling?

Busterben

Procrastinator
ik ben een beetje aan het surfen geslagen naar een graka die kan slagen voor een degelijke htpc.
was op zoek naar een kaart die voor films uitstekend is maar qua gaming ook zijn mannetje kan staan.

nou was ik uitgekomen op de HIS hd4850 ice14 turbo voor ~200 euri
2.jpg

qua budget vind ik dat wel ok en heb er wel goede reviews over gelezen

verschil tussen merken is er toch niet zoveel (toch?) dus voor mij was dat coole screwdrivertje met licht een beetje de rede waarom ik voor die kaart ga :043:
ipsdp0.png


nou terug komend op de titel van de thread
had ik een aantal vragen, nl:

1 - is deze kaart geschikt voor htpc doeleinden inc. games op een redelijke framerate of zijn er betere voor de prijsklasse?

2 - is hij waterkoelbaar? dacht zelf aan deze
EK-FC4850 CF maar ben nog een newbie als het om wk gaat.

3 - of die 4870 bracket erop aan zal sluiten. vind 2 slots namelijk een beetje zonde.
 
Voor een htpc is dit een uber overkill, als je een beetje wilt gamen is het een mooi kaartje.

Er zit trouwens wel degelijk verschil in kaarten van verschillende merken, als de kaart goedkoper is zullen er waarschijnlijk goedkopere onderdelen op gesoldeerd zitten.
 
@dutchie
dank voor de info !

en jah het is een beetje overkill maar ik zou zo graag een htpc willen waarop ik redelijk kan gamen (crisis enzo) zonder teveel moeten inleveren en zonder al te snel aan een 295/4870x2 of iets dergelijks te denken.
 
busterben
of hij waterkoelbaar is met een fullcover block kan ik niet met zekerheid zeggen (vaak zijn kaarten met "niet standaart" koeler een andere pcb en past een fullcover dus niet..)

en je vind 2 slots sonde... dan heb je echt wel pech als je deze kaart hebt gekozen want de stock koeler is 2 slots en een fullcover is NET iets groter als 1 slot waardoor je in princiepe nog geen kaart "eronder" kunt doen ;)
 
sjit zeg
daar was ik al bang voor

wat bedoel je eigenlijk met fullcover? dat de dual bracket breder is?
ken je dan kaarten die wel standaard zijn en zeker zijn voor een passend gpublock?

btw ik denk dat ik misschien toch deze laat liggen al is de bijgeleverde tool nog zo handy, lol
verder surfend zag ik voor 2 tientjes meer deze:
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe - ATI - Sapphire HD4870

dat is toch wel een standaard koeler die erop zit neem ik aan
 
Wilde net nog een suggestie doen, maar zag al dat je er zelf over nadenkt..de hd4870.
Deze heb je in 512 of 1Gb geheugen.
Fan maakt wel een pokkeherrie zeggen ze, maar heb zelf de Gainward dus weet niet hoe erg dit is in real life.
Zolang je hem maar niet bij PIXmania.com gaat halen. mocht je met Tweakers.net op prijzen gaat controleren. Die zaak deugt niet.
 
thanks again voor de info dutch
pixmania verkoopt het voor 30 euro minder
dat is wel een beetje verdacht jah

die herrie is dan geen probleem meer voor mij want ik ga em waterkoelen. ik weet wel dat die gainward niet standaard pcb heeft net zoals palit. ek heeft op zijn site gs blocks daarvoor die niet te koop zijn bij de highflow shop
 
Als ik jou was zou ik de normale kopen en niet die van Gainward
Zoiezo al vanwege de beschikbaarheid van de waterbloks en aan de extra mogelijkheden heb jij vrij weinig aan. en hij is ook een stuk duurder.

suc6 ermee
 
busterben ik heb ook de sapphire 4870 ook van alternate die heeft een goede fan profiel...
hij is gewoon goed stil en als je gaat gamen gaat hij wel harder draaien maar meestal staat dan je geluid ook wel redelijk harder.. ik gebruik mijn pc overal voor en ik stoor me niet aan de kaart...

wat bedoel jij btw met bij gaming zijn mannetje kan staan?? ik heb laatst namelijk zelf een htpc gebouwt en daar een radeon 3450 ingezet (passieve koeler) en die is goed genoeg voor films en gaming weet ik niet... maar niet al te zware games op niet te hoge res zal hij denk ik wel trekken...
 
op wat voor resolutie speel je dan?
en wat voor fps trek jij uit je 4670 dan bij bijv crisis, left 4 dead of far cry 2?

ik heb namelijk een 26" waarop ik een res van 1920x1200 draai
ik heb eigelijk liever dat ik nu een goede middemoot heb dan dat ik al na een jaar een nieuwe koop
 
jah eerlijk gezegd lijkt me die 4870 mij ook meer "bang-for-the-buck"
en nee ik wacht nog op de rest van mijn componenten
maar weet er iemand toevallig of er binnenkort een prijsdaling komt?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W [Waterkoeling] Zo goedkoop mogelijk, Q9400, NB,HD4850, Dual 80MM Rad. Advies Waterkoeling Setup 13
The_Saviour# [INACTIVE] Sapphire HD4850 512MB Dualslot Verkocht 2
J ATI Radeon HD4850 Coolers Overige Koeling 69
G Crossfire warmte probleem Sapphire HD4850 Waterkoeling 4
Maatje Zalman VGA Cooler VF1000-LED (op HD4850) HighFlow Product Reviews 0
maomanna Vette benchmark van de ATI HD4850 Hardware & Software 14
P Verschillende types voor RTX 3080Ti?? Waterkoeling 5
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan