• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD films streamen over thuisnetwerk (draadloos)

Freddy

Administrator
Forumleiding
Welke programma / player gebruiken jullie om films af te spelen, die staat op een andere PC/NAS in jouw (draadloos) netwerk?

Bij een HD film van bijvoorbeeld 10GB over draadloos netwerk, gaat bij mij flink haperen met Windows Mediaplayer.
(gewoon film openen via "netwerklocaties", dus vanaf de HDD van andere PC/NAS)

Ik had onlangs nog een snellere draadloze router gekocht, dat hielp een beetje, maar het haperde helaas nog steeds :(

Gisteren kon ik me herinneren dat ik vroeger mijn XBOX als mediacenter gebruikte.
Toen gebruikte ik "XBMC" als speler, die bufferde films eerst, voordat die ging afspelen.

Gisteren even gegoogled, ze hebben XBMC nu ook voor de PC woohooo :)
Gelijk gedownload en geïnstalleerd en guess what!
Nu speelt ie de films een stuk beter af!
Af en toe moet ie nog wel weer bufferen, maar het speelt zeker beter dan Windows Media Player.

Iemand nog suggesties voor andere spelers die gemaakt zijn om films te streamen in netwerk?
 
Welke mediaspeler hebben jullie erbij?

kan je er mkv's en wmv's naar toe streamen?
doe je dit met een draadje of met een wlan verbinding?

ik begin echt hopeloos te worden, want heb al drie mediaspelers geprobeerd.
Asus O!play HDR-P3 ofzo (Wlan / weinig ondersteuning), Sony SMP-N100 (Wlan / weinig ondersteuning) en een seagate theater+ (draad en hdd / werkt wel redelijk, maar kan geen wlan en dus niet streamen (wil van de draad af) / ondersteuning is goed)
 
Ik heb een pc naast mijn tvmeubel staan, welke geheel dezelfde kleur en style is. Valt dus niet op. Hierdoor een breed scala aan mogelijkheden qua plugins en codecs/apps. Heb een nieuw huis (1 jaar oud nieuwbouw) en ze bouwen die huizen goed in brabant. Zo goed zelfs dat de isolatie dermate goed is dat er per kamer een kooi van farraday is ... Wlan is erg slecht en heb ook diverse players erdoorheen gehaald voordat ik erachter kwam dat het het huis was. GB en later fiber zijn de weg voor mij !
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan