• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD 4870 koeler modificeren

larsc2

New member
Hallo,

Ik heb sinds kort een club3d HD4870 met standaardkoeler, deze maakt mij te veel lawaai en is erg warm (idle 67 graden). Nu kan ik wel een aftermarket koeler kopen (wat ik ook ga doen als dit niks wordt), maar ik kan ook de standaard koeler aanpassen. Ik heb even wat getekend in paint,


Zoals je op de tekening kunt zien heb ik boven de koelribben een extra fan geplaatst, eerst een cirkel uit het plastic boren, gaatjes ernaast voor de schroeven en klaar dacht ik. Door de extra fan wordt er meer lucht verplaatst en hoeft de luidruchtige fan minder toeren te maken. (correct me if i'm wrong;)

Ik heb zelf nog een 7cm koeler liggen, deze past er mooi op en heeft een 4-pin connector. Zou ik deze op dezelfde aansluiting als de standaardfan kunnen plaatsen? Zodat ze beiden harder gaan draaien wanneer dat nodig is?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.
 
ik zou zoizo de pasta op de gpu core vervangen voor goeie
je kan de intake van de stock fan aanpassen (iets groter maken voor meer lucht) dat doe je dan tot precies tot aan de plastic ronde rand van de fan
en ik zou kijken of je de airflow binnenin het blok kan verbeteren...

ik vrees namelijk dat die extra fan en de stock fan mekaar een beetje gaan tegenwerken...

je kunt altijd zelf het fanprofiel aanpassen (met rivatuner)
 
als ik heel eerlijk ben, die intake vergroten heb ik zelf niet geprobeerd (maar heb gelezen dat dat ook paar graden scheelt net als de nieuwe koelpasta)
als je dan ook de outtake aanpast en het fanprofiel kan het zijn dat je het net red ;)

verder is ruime 60 graden idle niet veel (daar zijn ze op gebouwd) ik zou zeggen houd het onder de 85/90 graden (en kijk ook naar je VRM temps want die zijn eigenlijk altijd het hoogste van allemaal)
 
Ik heb nu een extra fan op de intakefan gezet, en de fanspeed op 35%. Zo wordt de kaart max 89 graden.
Ik laat het eerst wel zo en ga op zoek naar een aftermarket;)

bedankt voor de info
 
welk exel bestand?? ik kies ze altijd naar eigen inzicht uit :)
let wel op dat de temps niet te hoog kunnen worden ofwel hij gaat bijv uit van de core temps maar dan kunnen je VRM's al te heet zijn ;) )
 
een 120mm 1350 rpm yate loon led fan :)
opgelost door een zalman vrm heatsink te plaatsen (moet je wel goeie printplaat layout hebben) anders zou ik aanraden bij freddy de Enzotech MOS-C10 te kopen
ik raad zoizo aan een fan er op te zetten (ik heb het met tie wraps gedaan) gewoon een low rpm 120 of zelfs 92/80 mm fan, want voor compleet passief is het een te krachtige kaart ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [VERKOCHT] 2x Sapphire 4870 Toxic 1GB Verkocht 11
D I7 920, 12gb 2 x 4870 .... wat is dit nog waard ? Gesloten 0
koendb [REFUSED] Saphire ATI HD 4870 Verkocht 3
coolfris [VERKOCHT] xfx hd 4870 1.0 gb (hd-48za-zhdc) + Swiftech MCW60-4870/4890 Verkocht 7
dopestuff [VERKOCHT] Sapphire radeon 4870 512mb Verkocht 18
J Na 2de 4870 in Crossfire op water code 26 (DFI) Waterkoeling 14
J 2de 4870 in loop, advies Waterkoeling 11
dopestuff radeon 4870 voltage verhogen Overclocking 4
Xtrafresh 4870 en 5870 koelers zijn compatible! Waterkoeling 4
Joren XFX HD 4870 512Mb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Demolisher Gainward 4870 GS 1Gb waterkoeling Waterkoeling 1
eric Sapphire 4870's op Maximus Formula Hardware & Software 5
S Waterkoeling 4870 x2 Advies Waterkoeling Setup 1
S arctic accelero 4870 x2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
C welke 4870 waterblocks moet ik nemen? Waterkoeling 10
basjuh HD 4870 probleem Hardware & Software 10
TeQ99 Ek waterblock 4870 ALU replacement HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H Alternatieve 4870 waterkoeling Waterkoeling 8
maomanna aquagratiX voor HD 4870 Typ 2 (RV770 XT) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Craven Sapphire 4870 aangepaste koeling Overige Koeling 19
Craven sapphire 4870 heatsinks? Overige Koeling 4
Craven Sapphire 4870 512mb passief gekoeld? Overige Koeling 2
R 4870 Doet raar, of is het XP? Hardware & Software 10
Robin Levering ATI 4850/4870 full cover blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
R Andere CPU koeler voor full block Waterkoeling 2
Source [GEVONDEN] CPU koeler Socket 1150 (lucht) Gevonden 3
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
X cpu koeler Hardware & Software 5
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
boefmans Advies CPU koeler Overige Koeling 12
z999 [IN-ACTIVE] AMD cpu koeler Gevonden 3
z999 [GEVONDEN] Waterblok, of een normale koeler voor de 5870 Gevonden 4
alain-s MSI Aftermarket koeler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Cascade Phase koeler. -110 Graden Verkocht 0
X-Tripiot [CANCELLED] Nventi Mach 2 GT Phase Change vapochill koeler Verkocht 6
S Processor koeler probleem Hardware & Software 4
X-Tripiot [CANCELLED] Mach 2 GT phase koeler, vapochiller, -70 graden Verkocht 0
aadje93 Zalman ZM-RHS69 (Mosfet koeler voor 69XX kaarten van AMD). HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Minerale olie koeler Waterkoeling 28
A [CLOSED] Rampage II Extreme + I7 920 (met stock koeler) + 6GB Mushkin PC-10600 Gesloten 3
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
mukkel [GEVONDEN] Asus mosfet koeler Gevonden 6
Sw333t [VERKOCHT] XFX Radeon HD 5570 1GB met Revoltec Graphic Freezer PRO koeler Verkocht 14
Ludwig Ik wil de boel koeler hebben Advies Waterkoeling Setup 26
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
Sw333t [TKG] Defecte ATI 4xxx / 5xxx met actieve koeler. Gevonden 11
Deutz Nieuwe CPU koeler Hardware & Software 5
X-Tripiot [VERKOCHT] Vapochill Lightspeed Phase change koeler Verkocht 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan