• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hav NoName

Ik hou het liever wat meer in de buurt (omgeving Arnhem). :)

Vandaag m'n voorlopig laatste serieuze bestelling geplaatst bij Highflow, het omvat in ieder geval alles wat ik voor deze build nodig heb. :p Zal wel even duren voor alles binnen is en mijn kant op komt, dus ik heb wel even de tijd om een geschikt bedrijf te vinden.

Daarna gaan we weer vrolijk verder met de build en als alles klaar is even geen dure projectjes meer :p
 
Vandaag met Freddy nog wat kort gesloten over de nieuwe levering en alle bestelde goodies gaan morgen verzonden worden. Vrijdag komt dus veel binnen en dan kan er weer wat gebeuren :)

Verder werd vandaag de nieuwe voeding door de TNT gebracht, huzzah \0/ Morgen en donderdag kan er dus veel sleevewerk gedaan worden en ben ik dus druk genoeg (donderdag moet ik werken helaas, zal wel rustig blijven dus kan ik op het werk sleeven ;).

Paar fotootjes om de boel op te fleuren (donderdag/vrijdag wat meer na sleevewerk en binnenkomst nieuwe spulletjes)

1znu16h.jpg

2z9cgb7.jpg

2hnmjja.jpg

2d85c9e.jpg

dgp6wz.jpg

2uggrj7.jpg
 
de decathlons zijn behoorlijk stil, ik weet alleen niet hoe het met de 800 watt versie zit. Maar ik heb de 1200 watt versie en dat ding is HUGE !!! als je denkt dat de corsair HX1000 groot is. Die is niets vergeleken bij de Decathlon 1200
 
Die grootte komt toch zeker wel overeen met de Zalman-psu's denk ik? Die zijn ook zo lang, wat geen probleem zal zijn in een Cosmos denk ik :) Maar goed, deze 800W versie is sowieso al niet zo heel lang, dus wat dat betreft...

Anyway, de 800W Decathlon die ik hier heb is inderdaad aangenaam stil.
 
Dankzij die chaos in Apeldoorn ben ik toch minder ver gekomen met sleeven dan ik hoopte vandaag. (Ben nu weer thuis en ga zo even verder denk ik.)

Vanochtend tussen de bedrijven door op het werk de 8-pin eps-kabel gesleeved.
143knkw.jpg


Daarna 's middags begonnen met de 24-pin's kabel, hierbij werd ik dus redelijk van het (sleeve-)werk afgehouden door echt werk, zoals je ziet, helaas...
261nfaw.jpg


Hetgeen wat uit de kabel steekt is m'n nieuwe favoriet tool voor het 'ontpluggen' van de kabel.
30i7u6c.jpg

1sgt54.jpg
1zeha50.jpg



Simpele naald op een 2,5 cc spuitje, stevig en makkelijk om kracht mee te zetten en te hanteren in het algemeen...

Morgen komt er als het goed is een heel goed gevulde doos binnen met allemaal leuke goodies van Freddy, als ik niet te veel wordt afgeleid door Mario en het racen dan komen er waarschijnlijk nog wel wat aardige foto's bij.

//Edit:
Vanavond de 24-pins kabel voor zover het ging 'ontplugd' en gesleeved... Zoals je ziet niet volledig klaar, dit simpelweg omdat ik geen 3mm sleeves meer heb:076:
jae8ly.jpg

2lkfy11.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel alles goed labelen natuurlijk :)

Ik ga het ook maar is proberen met zo'n naald. Die zullen natuurlijk wel extra sterk zijn tegen het afbreken :) Gewoon bij de drogist/apotheek verkrijgbaar of...?

Je zult straks zien dat jij ook nog "hooked" aan sleeven wordt :p
 
Alles is netjes gelabeld zoals je ziet, werkt wel zo prettig, in principe ben ik niet verslaafd denk ik, 't is gewoon (in mijn ogen) mooi :p Vorige voeding ook al het een en ander van gesleeved, net als alle fans. nu deze voeding dus, die helemaal wordt gesleeved (voor zover in gebruik) :)

Wat betreft naald+spuit, die van mij komen dus van het werk af, of een apotheek/drogisterij ze verkoopt zou ik niet weten eigenlijk. Maar ik ben er heel erg content mee.

Voorheen vond ik een veiligheidsspeld wel praktisch, maar had toch vaak last van de vingers. Met naald en spuit gaat het zo makkelijk dat het nauwelijks moeite kost, gewoon één keer links van de kabel daarna rechts van de kabel met de naald 'prikken' en je kan hem er zo losjes eruit trekken.
 
Update sleeving

In de stad bij een electronicazaak sleevingmateriaal gehaald, ze verkochten voor zover ik kon beoordelen precies hetzelfde spul als wat via Xelation verkregen kan worden, jammer genoeg wel duurder, maar het zij zo... De krimpkous was dan weer wat goedkoper :p

24-pin is nu klaar, net als de 24-pin extension die bij de Cosmos hoort. Bij die laatste ging het even mis, schijnbaar een verkeerd labeltje op een kabel terecht gekomen, heel vervelend.. Waarschijnlijk is het zo gekomen omdat we met z'n tweeën bezig waren, vanaf nu is het dus echt altijd een éénmansklusje :p

Dank aan vhrgamer en Edtje voor gegeven hulp en foto's :007:

24-pin:
2u6i73q.jpg

2uf90yv.jpg


24-pin extension:
2vvvxpk.jpg


24-pin + extension samen:
34o29he.jpg


24-pin + extension + 8-pin + extension:
ziub8n.jpg



Zo dadelijk nog even een update met wat pics van de nieuw binnen gekomen wc-onderdelen van Freddy.
 
Nieuwe wc-onderdelen

Zoals gewoonlijk was Freddy weer erg goed bezig, verschillende onderdelen waren ten tijde dat ik ze dacht nodig te hebben niet opgenomen in de shop, maar met een aantal pm's was dat zo opgelost. Ook de levertijd was lekker kort, wel zo prettig.

Goed opgevulde doos:
Go Freddy :007:

9stl4o.jpg


Wat connectoren:
Deze zijn voor de 24-pin extension van de Cosmos. De standaardversies zijn lelijk wit. Hetzelfde geldt voor veel van de4-pin molexen, dus ook hievoor wat vervangers besteld.

2vxg47d.jpg
2vip4ls.jpg
jzxlc0.jpg


Twee temp-sensors:
Deze komen inline in de loop te hangen en worden voorin de kast gemonteerd. (Jaja, I know, niet origineel, maar zolang het mij bevalt...:icon_butt:)

vn02z6.jpg
nphr8m.jpg


Aftapkraan:
16gg5mv.jpg
2hqx79l.jpg


Aantal UV-leds:
Sommigen zouden ze zelf solderen, maar aangezien ik daar de spullen niet voor heb doe ik het lekker makkelijk :042:

5jwnte.jpg


Tweede DDC1-pomp + XSPC top:
Komt in serie te staan met de pomp die ik al in mijn bezit had.

4v44te.jpg
23r35w9.jpg


Bitspower Bling Bling:
Hier en daar komt er toch wat Bitspower in de case, niet overal though aangezien ik de prijs toch te pittig vind voor het geen je krijgt. De standaard nickel black fittings die ik al had zullen dus hoofdzakelijk worden gebruikt, maar de Q-Rotary adapter en de 45 graden extenders zijn erg handig i.v.m. routing van de slangen.

30uwd9g.jpg
33l332a.jpg
dvhw76.jpg
6suu80.jpg
1z52bsm.jpg


TFC Xchanger Triple Rad:
De 'Double' was al eerder besteld en nu is de 'Triple' ook binnen, deze komt boven in de Cosmos te hangen, de ander voorin.

rbweo8.jpg
dmt9ww.jpg
jkf24w.jpg


Paar overzichtshots:

wb46r8.jpg
2i7o755.jpg
 
ziet er goed uit de bestelling en zijn het ddc-1 of ddc-1 plus pompen??
ik vind die "we love niederlande" wel leuk maar ook wel weer een beetje cheap
sleaving ziet er ook netjes strak uit (en ook netjes alle krimpkous even lang gemaakt :) )
ik zou zeggen have fun ;)
 
De 8-pin-kabels waren zo gebeurd, uurtje in totaal misschien anderhalf, wel met tussenpozen aangezien ik die op het werk heb gedaan. De 24-pin was iets meer werk, maar zal niet veel langer zijn geweest aangezien dit grotendeels ongestoord kon. Het verlengstuk zal ongeveer gelijk liggen..

Al met al een uur of 4-5 in totaal schat ik, het meeste werk zit in het loskoppelen en labelen. Daarna gaat het allemaal wel snel, zo lang van te voren alles op maat is geknipt en zo kun je vlot doorsleeven.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M - Mousey92 - Matthijs Kramer - *noname* Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan