• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hardware upgraden

jerome2710

Member
Beste Highflow'ers,

Ik open dit topic omdat ik een beetje twijfel. Twijfel is misschien het verkeerde woord, maar ik heb denk ik gewoon advies nodig.
Momenteel bezit ik een Asus P6T non deluxe met een i7 920 D0. Echter wil ik meer. Mijn P6T icm de i7 wil niet lekker hard lopen op mijn TRUE 120 Real Coppper. Aangezien ik het ontzettend leuk begin te vinden uren aan mijn settings te rommelen vermoed ik dat ik een upgrade nodig heb.

Zoals sommige van jullie weten heb ik er een aardig tijdje over gedaan om mijn i7 systeem bij elkaar te vogelen. Ongeveer een half jaartje, omdat met mijn 15-jarige leeftijd het geld niet zo vlug in het laatje kwam.
Nu wil ik dus aan jullie advies vragen. Ik ben bereid om iedere maand mijn salaris in te leveren voor een update. (200-300€) Echter weet ik niet waar te beginnen.

Ik vermoed dat het erop neer zal komen op een waterkoeling setup. Een HeatKiller 3.0 met een triple-rad lijkt me wel wat. Chipset zal nog niet worden gekoeld denk ik, omdat het niet nodig lijkt op mijn P6T en ik een andere mobo in het vooruitzicht zie.
Een aandachtspunt is ook mijn kast, hoe ik een triple rad in een CM Stacker 830 krijg. Mocht de kast een echt probleem worden, heb Ik heb ooit een grote kast gezien, met de voeding onderin en dan langs de zijkant een triple rad. Ik meen te herinneren dat het een LianLi was, maar dat weet ik niet zeker meer.

Daarna zal het mobo aan de beurt zijn. Ik heb zelf al gekeken naar een EVGA Classified, echter vraag ik me af wat het verschil daarmee is met een EVGA 3X SLI. Maar dit zal al gauw einde van het jaar worden. Misschien is er tegen die tijd al weer wat anders.

Mijn ATI 4870x2 voldoet nog wel even. Maar dit is denk ik het laatste wat moer worden geupgrade, omdat deze het snelst worden vernieuwd?

Mijn doel is een super setup te creëren waarmee ik lekker kan rommelen met het overclocken van de CPU zonder gelimiteerd te worden door de temperaturen. Benchen met met name SuperPI 1M en 3DMark (06).
Bedankt voor alle hulp, iedere tip oid is welkom!
 
je mobo is niets mis mee jeromme ;)
mensen halen daar vaker een hogere bclock mee als met de rampage 2 extreme ;)

een heatkiller 3.0 of EK surpreme LT is een mooie keuze (de EK is bijna helft van de prijs en practisch zelfde performance en in mijn ogen de betere keuze voor cpu only of cpu+NB)

verder zou je effe de radplaats mogelijkheden van die kast moeten bekijken (of hij voorin in de bays past)
 
dat is niet te zeggen elke cpu is anders en het ligt uiteraard aan hoever je bord je bclock en je cpu willen... (en de volts die jij bereid bent erdoor te pompen)
hij blijft op water gewoon wat koeler...
 
1,47 vind ik meer dan genoeg denk ik. Maar dit is niet aan te raden als de computer iedere dag een uur of 6 aanstaat toch?

Ik heb een vermoeden hoe ik de radiator ga plaatsen icm een reservoir. Van het reservoir kan ik dan de bovenste aansluiting met een 45 graden fitting een fillport maken aan de buitenkant van mijn drivebays.
Als ik dan toch bij mijn P6T blijf, split ik de toevoer in tweeën. Voor de CPU en de chipset, vervolgens laat ik ze weer bij elkaar komen.

Goed idee of niet?

Het reservoir plaats ik dan aan het randje aan de binnenkant van de drivebays. De radiator rechtop staand, evenwijdig met het mobo.

Bedankt!
 
post ook effe een (paar) pic's van je rig in dit topic (is wel zo makkelijk)
als je er ook chipset bij wilt zou ik die gewoon erachteraan "plakken"
en idd 1,47 vind ik veel voor 24/7 gebruik (ik heb voor mezelf als grens 1,4) en ligt er ook nog eens aan of je D0 of C0 hebt
 
het splitten van je loop zou niet zo slim zijn... water neemt altijd de makkelijkste weg... als je dus een restrictief blok er tussen hebt gaat de meeste flow over de andere blokken. Het zou alleen goed kunnen als je het gaat inregelen de op plekken te gaan knijpen maar dat is te veel werk voor zo'n kleine loop... gewoon in serie plaatsen is veel beter.
 
Okee. Dan waarschijnlijk eerst de chipsets en dan pas de CPU? Anders worden de chipsets misschien wel opgewarmd als ik lekker ver ga klokken.

Ik zal eens een lijstje maken. Qua pomp heb ik geen idee... Fittingen ook niet, maar 1/4" worden op de meeste blocks standaard geleverd.

Deze post zal zo geëdit worden als er nog geen reactie is.

Pur of PVC?
PVC verlaagt de kans op brand, toch? Maaarrr, PUR verlaagt de kans dat de slang wordt aangetast en heeft beter elektrische eigenschappen? Niet statisch enzo? Of heb ik het hier mis? Ik denk dat ik voor PUR ga.
 
Laatst bewerkt:
Lijstje tot nu toe:

EK Supreme LT
Mosfet block 1
Mosfet block 2
Chipset
TFC xChanger 360 Triple
Reservoir
Fillport
Slang
Vloeistof

Zo heb ik alles toch? Ongeveer €400,- exclusief de fittingen en verzendkosten.
Berekende fittingen;
9 van 90 graden
3 van 45 graden
3 rechte

Mosfet = 4 keer 90 graden
chipset = 1 keer 90 graden, 1 keer 45 graden
CPU block = 1 keer 90 graden, 1 keer 45 graden
Rad= 2 keer 90 graden
Reservoir = 1 keer 45 graden (fillport), 2 rechte (rad & pomp)
Pomp = 1 rechte, 1 90 graden

Kan ik de reservoir op z'n kop monteren? Dus 3 fittingen boven en eentje beneden? Dat zou veel makkelijker zijn.
Het is nogal moeilijk uit de leggen hoe ik het wil monteren, ik zal eens kijken of ik een plaatje van een Stacker kan vinden om het uit te leggen.

Bedankt!
 
in je lijstje staat nog geen pomp maar fitting berekening wel...

verder kan je hem op zijn kop monteren maar wat ik zou doen is er gewoon zo een onderkantje bijkopen (staan gewoon in de shop) want zo kun je nogsteeds een anti cyclon dingetje onderin plaatsen (tegen een kolk) dit is alleen nodig als je dus je pomp onderop wilt aansluiten
 
de slang die je wil gebruiken is wel erg dun en je wilt ook erg veel 90 graden bochten gebruiken... om de flow te bevorderen kan je beter zo min mogenlijk van die dingen gebruiken.

Zelf heb ik niet zulke fijne ervaringen met PUR slangen degene die ik toen had knikte erg snel.

Ik zie geen pomp in je lijstje staan, moet je die nog kiezen??
 
Ja, qua pomp heb ik ook geen idee..
Hebben jullie nog onderdelen die jullie kunnen aanraden? Met name de pomp? Als ik beter geen 90 graden fittingen kan gebruiken, hoe moet ik dan kleine afstanden tussen bijvoorbeeld de mosfet koelers overbruggen?

Bedankt voor je tip, dopestuff! :D
 
zo bijvoorbeeld....
nqye0x.jpg
 
Wauw! Dat ziet er tof uit! Is kleurtoevoeging trouwens nadelig in vloeistof?

Bij de mounting van het rad had ik zoiets in gedachten;
plaatsing.jpg


Morgen even kijken of dit lukt met mijn 4870x2.. Ik betwijfel het..... Anders een idee?

EDIT:
Even ter illustratie, het is trouwens ook een stacker 830 op het vorige plaatje, net als mijn kast.

Heeft niet echt een meerwaarde, maarja;
http://www.highflow.nl/forum/f16/jerome-ook-hier-3027/#post53414

EDIT2:
img9837e.jpg


Alleen zat hier mijn mobo tray nog niet helemaal dicht, vandaar dat kiertje aan de achterkant.

EDIT3:
Ik weet het! Ik hang mijn HDD in de bracket bovenin en leg de radiator op de bodem! Alleen nog even kijken hoe ik hem precies ga plaatsen. In de kast met de fans eronder blazend/erboven blazend of zuigend of onder de kast met de kast op de wieltjes.. Wat vinden jullie een beter idee?
 
Laatst bewerkt:
je kan met wat passen en meten mischien er nog wel genoeg rad oppervlakte in kwijt hoor :)
ik zie als mogelijkheud (niet zeker)
onderin een 240 rad en dan voorin nog een 240 rad (dan de hdd bay 3 bays omhoog en dan de fittingen naar beneden)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wasmachineman_NL Hardware Labs GTX radiators in ongewone maten (80/160 en 92/184mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lamptron HM035 Hardware Monitor External 3.5 inch screen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HM070 Lift PC Hardware Real time Monitoring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HM088 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 - 8" IPS, HDMI, Widescreen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
T Mounting hardware MO-RA3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
U Mounting hardware H110 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
Zwelgje Hardware Labs - Black Ice - Nemesis GTX serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Aequitis [TKA] Diverse WC hardware Verkocht 4
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
Freddy Extreme korting op waterblokken voor oudere hardware! HighFlow Computer Cooling Shop 0
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
Sw333t Mining rig, welke hardware Hardware & Software 24
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
Legendary1985 Hardware labs GTX M184 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
JeanPaul [VERKOCHT] Overige hardware Verkocht 3
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
Mobomonster [VERKOCHT] Diverse hardware oa. E8400 Verkocht 24
Sw333t Bay producten en hardware set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
N [VERKOCHT] Diverse hardware Verkocht 0
JeanPaul [VERKOCHT] consols + overige hardware Verkocht 1
C [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 13
Sw333t Diverse hardware HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
F [IN-ACTIVE] Diverse Hardware Verkocht 3
Sw333t [VERKOCHT] Diverse hardware Verkocht 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
Sanders [IN-ACTIVE] Sanders' opruiming Hardware Verkocht 0
Aequitis [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 35
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
iSP [GUIDES]Mac OS X installeren op reguliere hardware Handleidingen en Installatie Tips 17
JeanPaul [CANCELLED] Hardware moet weg ! Verkocht 11
MrGiorgio Hardware PRON !!! Hardware & Software 38
P [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 16
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
Cygnitr0n [Hardware] Lynnfield vs Sandy Bridge Hardware & Software 7
Sw333t [GEVONDEN] Defecte hardware en watercooling spullen. Gevonden 12
J Hardware Keuzes,hulp gezocht Hardware & Software 7
P [CANCELLED] complete waterkoelingset + hardware Verkocht 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan