• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Harde schijf delen in netwerk, hoe?

Dubbel en dik verdiend :p
15629073.jpg
 
Waar Windows 7 problemen mee heeft met delen van bestanden (waar ik zelf mee te maken heb gehad):

1. Gelijke usernames, maar met afwijkende wachtwoorden (bijvoorbeeld wachtwoord ???2013 op de pc en 2013??? op de laptop, de usernames blijven hetzelfde, maar de credentials zijn totaal afwijkend.
2. Gelijke ip-adressen in het netwerk (zou niet mogen gebeuren bij DHCP gebruik, maar bij handmatige settings kan het voor komen).
3. Afwijkende gateway ip adressen (zou ook niet mogen gebeuren bij DHCP gebruik, maar wederom kan het voorkomen bij handmatige instellingen).
4. Gelijke pc namen binnen hetzelfde netwerk / werkgroep.

Het liefst zet ik eerst alle basis instellingen op papier en geef ik alle machines handmatig een IP-adres (boven DHCP range), desondanks laat ik de DHCP van onze router wel aan staan voor gast gebruikers.

Heb nog wel een probleem met puntje nr 1, maar dat los ik zelf op door middel van good old dos logon scripts.
 
Wat puntje 1 betreft, waarom gebruik je dezelfde user maar met verschillend wachtwoorden op je server en client? De meest logische oplossing is een andere user en ww op de server, gevolgd door dezelfde user met hetzelfde passwoord...
 
Klopt helemaal. De desktop heeft geen wachtwoorden voor de useraccounts, de rest wel. Heb een hekel aan een wachtwoord op een pc die gewoon in huis staat en nooit naar buiten komt. Tis weer een extra handeling.

Verder duurt het (bij de desktop) erg lang voordat de netwerkverbinding er is. En windows is zo heerlijk bedacht door Microsoft dat hij eerst gaat proberen om de netwerkschijven opnieuw aan te maken nog voordat er uberhaupt een netwerkverbinding is. Dat is mede een noodzakelijkheid hier voor de logon script (script wordt gestart nadat de netwerkverbinding actief is).
 
vreemd, ik zit hier met exact dezelfde setup (user zonder ww hier en met ww op de fileserver) en hij onthoud alles gewoon. Ik heb wel maar een gebruiker, misschien zit het hem daar? In elk geval, je hebt een oplossing daar ;)
 
Het zou best kunnen dat het ligt aan multi user gebruik. Niet getest eigenlijk.

Heb uiteindelijk 3 scripts kunnen terugbrengen naar 1 script, wat gelijk ook zorgt voor een goede werking van de weeknummer notatie op het externe LCD schermpje (krijg anders bijna dagelijks wel de vraag van mijn vrouw welk weeknummer het is) ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Harde schijf tikt Hardware & Software 11
Sw333t [Gezocht] 2,5" Notebook harde schijf minimaal 750GB (sata) Gevonden 1
M [VERKOCHT] USB 2.0 harde schijf behuizing Verkocht 2
Sw333t [IN-ACTIVE] Sata harde schijf gezocht (circa 80gb) Gevonden 3
Sw333t [CANCELLED] Externe 200 Gb harde schijf (USB, PATA schijf) Verkocht 6
V nieuw besturingssysteem en harde schijf Hardware & Software 2
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
Johnny Harde schijf resonantie Hardware & Software 17
M Harde schijf recoveren Problemen & Oplossingen 9
Don_Holio Harde schijf met OS dupliceren Hardware & Software 5
R Harde schijf werkt niet. Hardware & Software 9
stravinski harde schijf slecht? Hardware & Software 18
Quadcore snelste harde schijf ?? Hardware & Software 7
Sw333t [VERKOCHT] QNAP TS-212 Turbo NAS (exclusief harde schijven) Verkocht 3
M [VERKOCHT] Overbodige 1+ TB harde schijven Verkocht 10
arwin74 [gez] harde SLI bridge Gevonden 0
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
Thierry [INACTIVE] Harde SLI bridge 5 slots Gevonden 11
J Is een HDD koeler nodig voor harde schijven? Overige Koeling 17
maomanna harde schijven Hardware & Software 8
JeanPaul Nieuwe boot schijf, OS kopieren / klonen? Hardware & Software 2
E [IN-ACTIVE] kapotte ssd-schijf Gevonden 4
sir serial [VERKOCHT] 2TB WD Schijf Verkocht 2
boefmans Ata/ide 3,5 inch laptop schijf Hardware & Software 3
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
D Schijf 1 en 0 verwisseld Hardware & Software 1
maomanna Snelle en grote schijf Hardware & Software 6
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Sanders Steam, kan geinstalleerde spellen niet 'delen' Gaming 8
dark viper zwolle [INACTIVE] XSPC Passive Aluminium Reservoir 150mm onder delen gezocht Gevonden 0
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
Freddy Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :) Fotografie, Film en Video 473
vincent diverse lian-li delen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan