• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hard tubing Lian Li oc11 -xl

Koubos

New member
Hoi,

heb besloten mijn nieuwe pc te gaan watercoolen (eerder voor de looks dan voor de performance).
systeem:
case: Lian Li OC11-xl
Mobo: Asus ROG crosshair VII hero
cpu: Ryzen 9 3900x
Graka: gigabyte aorus geforce rtcx 2080 super waterforce

zou graag het Lian Li reservoir en pomp willen gebruiken(distro plate g1 with pwm pump drgb) en de alphacool eisblock xpx aurora pro plexi black digital rbr.
mijn vragen:

1) past Lian Li distro plate ook in de XL variant van de o11-xl case?
2) past het cpu block op mijn mobo /cpu?
3) welke hard tubing en fittingen zou ik hiervoor beste gebruiken?
4) hoeveel liter koelvloeistof zou ik nodig hebben?
5) is het nodig om een standaard kit te bruiken voor het maken van de bochten (if so, welke raden jullie aan?)
6) als alternatief dacht ik gewoon "bocht" fittingen te gebruiken ipv te tubing te buigen, iets wat jullie aan of af raden?

thnx!

grt
 
1) Kan je een link geven naar de distro plate, er zijn vele beschikbaar, zie hier voor een overzicht:

2) De Ryzen 9 3900x gaat op een AM4 socket, dus het blok past (vrijwel alle huidige AMD waterblokken passen op AM4).

3) Wat jij het mooist vindt.

4) Aan 2 flessen (2 liter) moet je voldoende hebben, maar dat is afhankelijk van welk reservoir en radiator je neemt.

5) Nee, je kan ook uit losse pols gaan buigen, maar het is wel netter om een tool te gebruiken. Voor simpele bochtenwerk bijvoorbeeld:

6) Dat kan ook, wat jij mooi vindt (heeft geen effect op prestaties), het is dus een kwestie van smaak.
 
onderdelen zijn binnen en ben aan de slag gegaan, maar nog 2 vraagjes:
1) ik heb de distro plate en mijn case allebei via de 3-Pin 5VDG aan elkaar gekoppeld en deze dan aangesloten op de Lian Li controller die bij de uni fans komt, kan ik deze hier ook mee aansturen? (zelfde gedaan met de 3-pins connector het alphacool CPU block, deze zit wel in de dedicated LED slots aan de zijkant van de controller, case en distro plate komen samen op de onderkant van de controler).
2) ik zou 3 temp fittings willen aansluiten, maar heb maar 1 connectie op mijn moederbord ( ROG CROSSHAIR VIII HERO). Is er een manier dat ik dit alsnog zou kunnen doen (heb temp fittings van Barrow).

grt,

ps: ben nog aan het wachten voor de laatste onderdelen van mijn hard tubing, nog tips om gemakkelijker bochten te maken?
 
1) Dat zou moeten lukken, als het maar een 5v aansluiting is. Je kan eventueel splitter kabels gebruiken als je tekort komt aan 3-pin aansluitingen.
Bijvoorbeeld:

2) Je hebt dan een externe temperatuur sensor nodig, dat kan een display zijn, die je hier kan vinden:
(laatste pagina's)

Of als je het in Windows wilt zien, dan moet je een Aquaero hebben o.i.d. (prijzige oplossing).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Hard tubing buigen Waterkoeling 16
B hard tube onderdelen Gezocht 13
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Jason BarrowCH Heatsink for 2280, 22110 M.2 SSD Hard Drive with OLED Temperature Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
Jason Barrowch G1/4 - 14mm & 16mm OD Wolverine Super Anti Off Hard Tube Push Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow 14mm OD - Twin Seal Hard Tube 90 Degree Compression Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
HighFlow Bitspower Advanced Multi-Link Hard Tube fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T O11D XL hard tube Gallery & Build Logs 5
P Bitspower 16mm hard tube fittings Waterkoeling 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy Hot Knife - Touwbrander - Sleeve and Rope cutter / snijder, voor de die hard sleevers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t [GEVONDEN] 2,5" Sata hard disk Gevonden 1
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
J [2013] A good day to DIE HARD (5) Films / Movies 9
maomanna Lian Li EX-23N Hard Disk Expansion Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
P Corsair 800d "Dick Hard" Gallery & Build Logs 33
Sanders Hoe hard draait je standaard PC? Algemene Discussies 15
Don_Holio Hard-core party wanted Algemene Discussies 8
ZwerverRoodbaard Hoe hard kan de fan van jullie grafische kaart draaien ? Algemene Discussies 29
Freddy Wat is zuiniger? Films afdraaien vanaf USB-stick of Hard Disk? Hardware & Software 20
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Slader volledige hardline tubing loop Waterkoeling 2
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Monsoon EV2 Rigid tubing fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
D PETG tubing Advies Waterkoeling Setup 5
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Bitspower Colored Acrylic / Rigid tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 PETG Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P vraagje over tubing Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan