• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Handige/mooie case in combi met XSPC X2O Kit

rezzyyy

Junior Member
Haj,

Dankzij een financiele meevaller, hulde aan de belastingdienst ;), ga ik de volgende set aanschaffen:

GA-MA790XT-UD4P mobo
Phenom II X4 955 Black Edition
4 GB DDR3-1333
Saphire HD 4890 OC
HD103UJ 1TB
CMPSU-750TX (750 Watt)

Ik wil graag de XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit in plaats van die stock koeler van AMD. Ik ben van plan om mijn aanstaande cpu te gaan overclocken.

- Klopt het dat dat block ook gewoon op een AM2+/AM3 socket past, of moet ik een ander block aanschaffen?
- Hoe zit het met de prestaties van deze set?
- Uit welke kasten heb ik de keuze, waar ik zonder zelf te gaan boren etc. met groot gemak die set in zou kunnen plaatsen?

Ik wilde eerst voor de Antec Skeleton gaan, maar na flink wat slechte reviews gelezen te hebben krabbel ik daar toch wel van terug. Die DD Torture case vind ik ook ontzettend vet, maar ik durf het niet aan ivm. stof en huisdieren enzo :)

Voor een case wil ik eigenlijk niet veel meer dan 150 euro uitgeven, want ik blijf toch Nederlander he :p

Overigens heb ik nihil ervaring met waterkoeling, vandaar mijn vraagjes!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Cheers,

Bas
 
Hoi Bas, welkom op het forum.

Ik heb jouw topic verplaatst naar "waterkoeling advies".

Het XSPC kitje past op AM2 sockets. AM3 is niet opgegeven bij de specificaties. En anders is een montage bracket al voldoende om het blok op een andere socket te monteren.

Prestaties van deze set is dik in orde, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt.
Een ander voordeel van deze set is dat deze helemaal klaar is. Meegeleverd zijn montage brackets voor de radiator, waardoor je zonder boren het setje bijna in elke behuizing kwijt kan.

Zolang de behuizing een 120MM fan kwijt kan, kan je dit het setje bijna altijd ook monteren.
 
Bedankt voor je reactie.

gigabytegama790xtud4p.jpg


Als ik die lichtblauwe plastic bracket er af haal kan ik het cpu block dus niet monteren en moet ik daarvoor een appart bracket aanschaffen? Waar kan ik zo'n montage bracket vinden? Ik zie het zo 1 2 3 niet in jullie shop.

Cheers
 
Die lichtblauwe plastic bracket heb je ook niet nodig als je een CPU blok gaat monteren.

Sterker nog, die moet eraf :D

Het CPU blok moet je namelijk met schroeven vastmaken die meegeleverd zijn met het CPU blok ;)
 
Ja je hebt gelijk, ik lees net die manual op de website van xspc. Wat ik alleen nergens kan vinden is of het formaat van die bracket van am3 verschilt/het zelfde is als die van am2. Volgens mij moet het wel passen :)
 
Nog een paar vraagjes!

Ik bedacht me opeens dat ik op een gegeven moment misschien bijvoorbeeld een ander reservoir of radiator wil of zoiets. Ik las ergens dat je een splitter moet plaatsen, maar elders las ik ook iets over een fillport voor het leeg laten lopen van je loop? Hoe kan ik dit het beste aanpakken bij deze set en wat heb ik precies nodig, inclusief fittingen e.d.?

Ik zie een stuk minder producten voor slangen met een diameter van slechts 8mm, dan voor slangen met 10mm of hoger.
Ik zie bijvoorbeeld dit product;
product_image_4117.jpg
Bitspower Silver Shining Sealing Plug for 3/8 ID Tube BP-WTP-C32.
Dit is wat ik er van begrijp: Als ik deze wil aansluiten op die set, heb ik een slang nodig van 10mm ipv 8, + nog 2 extra fittingen voor aan beide kanten van die kraan, zoals bijvoorbeeld deze.10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Feser Schroeffitting - G1/4.
Die pomp, radiator en het cpu koelblok hebben waarschijnlijk ook andere fittingen nodig, dus moet ik nog 6 van de bovenstaande fittingen aanschaffen (g1/4), toch? Past dit en klopt mijn verhaal? Nogmaals, ik doe dit allemaal voor het eerst. Vandaar mijn vele vragen ;)

De kast die ik ga aanschaffen wordt trouwens een Haf 932, die ik sowieso hier ga zal bestellen! :D
Smaken verschillen, maar ik vind het echt een vette behuizing!

Later wil ik misschien een benchtable voor mijn huidige systeem, zodat ik lekker kan experimenteren met waterkoeling :D

Thanks in advance!
 
Die Bitspower plug kan je waarschijnlijk ook wel gebruiken met 8mm slang.
De uiteinde van de 8mm slang even in heet water dompelen en dan kan die veel verder uitrekken :)

Je hebt dan nog wel een T-stuk nodig.
Voor meer inspiratie over aftappunten, zie hier:
http://www.highflow.nl/forum/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/

De HAF932 is een prima kast hoor!
Vele zijn je al voor gegaan en het is ook nog eens "waterkoeling ready".
Je kan er radiatoren in kwijt zonder te zagen en te boren ;)
 
Ik heb zelf ook (imo) een mooi aftappuntje gemaakt, ik heb er ook direct een temperatuursensor in verwerkt.

oaxkr5.jpg


De onderdelen die ik gebruikt heb zijn:

Bitspower G1/4 Silver Shining Q-Rotarary Adapter
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks)
Bitspower G1/4 Temperature Sensor Stop Fitting
Bitspower G1/4 Black Sparkle Low Profile Stop Fitting
Slang kraan / verbinder Zilver (G1/4) Type 2

Je kan de temperatuursensor ook weg laten, dan moet je ipv van een Bitspower G1/4 Silver Shining Q-Rotarary Adapter een Bitspower G1/4 Silver Shining T-Rotarary Adapter

Het kost wel wat natuurlijk maar je hebt wel een mooie oplossing die goed werkt, hieronder zie je een goedkoop voorbeeld en je ziet ook dat dat veel meer ruimte inneemt en lang niet zo mooi is ;)

(de foto is een beetje onduidelijk, ik heb de foto's van die samenstelling niet gesorteerd :()

007226-14.jpg
 
Ziet er inderdaad erg vet uit!
Denk dat ik toch maar zelf een kit ga samenstellen. Heb inmiddels zo veel informatie gelezen en ideeën opgedaan, dat ik het eigenlijk niet meer kan maken om een kant en klare kit aan te schaffen. Het duurt nog een aantal weken voordat ik weer voldoende doekoes heb, dus mooi nog even de tijd om me extra goed voor te bereiden! :)

Zit er een groot verschil tussen X2O Delta V4 CPU Waterblok en de V3 die ik los kan bestellen? Kan het op de website van XSPC namelijk niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sanders Verzamel topic handige Webshops Cases en Modding 57
Xtrafresh Adresjes: Handige winkels en vaklui die je helpen bij het modden Cases en Modding 15
Freddy Noctua en handige producten op voorraad HighFlow Computer Cooling Shop 0
J Mooie Mannen Topic :) Algemene Discussies 9
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
olympus [IN-ACTIVE] mooie budget videokaart Gevonden 5
olympus [IN-ACTIVE] mooie posters Gevonden 0
Quadcore Mooie site met HDR tutorials Fotografie, Film en Video 0
D Wat vinden jullie nou een mooie/bijzondere/snelle laptop ? Hardware & Software 0
Vannos Mooie auto gespot? Post het hier! A.u.b. foto's :) Algemene Discussies 62
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! Doe mee/win mooie prijzen: Corsair 700D en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 54
LightStar Te mooie Nas Algemene Discussies 13
M Wat is hiervoor een mooie oplossing? Waterkoeling 9
Xtrafresh Mooie quotes uit de chatbox Algemene Discussies 7
Quadcore Deel hier je mooie wallpapers/bureaublad achtergronden! Algemene Discussies 154
D mooie frame voor temp display Cases en Modding 3
Freddy Mooie Vrouwen Topic :) Algemene Discussies 2990
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan