• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hallo iedereen

Spillertwo

New member
Mijn naam is Patrick, afkomstig uit België, 41 jaar oud en sta juist voor de aanschaf van een nieuw systeem.

Mijn oude systeem is nu ongeveer 8 jaar oud en bestaat nog uit een intel pentium 4 die draait aan 3 GHZ.
Ondertussen wel een SDD harde schijf ingeplaatst maar toch niet echt meer courant materiaal te noemen :)
Wel met een leuke monitor in de vorm van de Dell U2711.

Wat gaat het worden in de nabije toekomst
(systeem is besteld maar nog wachten op de processor die er hopelijk binnen een kleine week zal zijn):

Asus P9X79 Deluxe Moederbord
Intel i7 3930K processor
Noctua NH-D14 SE2011 koeling
Kingston HyperX 32 GB DDR3-1600, 8 x 4 GB
Corsair Force GT 240 GB met Windows 7 home premium 64 bit geïnstalleerd
Corsair Force GT 180 GB
Corsair Obsidian 800D
Asus Xonar DX/XD PCI-E
Asus ENGTX570 DCII/2DIS
2 x Sony Optiarc blu ray BD-5300S-0B
Corsair CMPSU-850AX gold

Verder wil ik nog de standaard Corsair Fans uit de kast vervangen door Be Quiet Silent Wings USC 140 mm fans en wil ik 2 Cougar Vortex PWM fans bovenin de kast monteren als uitlaat fans.

De Obsidian 800D staat immers bekend als een prachtige kast maar staat ook bekend als niet de beste kast op vlak van airflow.

Het enigste waar ik constant aan twijfel is de gekozen koeling.

Heb gekozen voor de Noctua omdat deze zeer stil is en toch zeer goed zou koelen. Nadeel is wel dat hij heel omvangrijk is en boven de ram modules gaat hangen.

De Corsair H100 koeling heb ik ondertussen wel honderd keer bekeken en tientallen reviews van gelezen gezien deze qua montage toch nog een mooier systeem zou maken qua layout en ook qua koeling meer capaciteit heeft.
De H100 is echter volgens alle reviews zeer goed maar ook niet echt stil te noemen in de middelste en hoogste stand.
Alternatief zou zijn om de H100 te combineren met twee of vier van de Cougar Vortex fans.
Ik vraag me dan echter nog steeds af of hij beter zal koelen dan de Noctua koeler en vooral of hij even stil zal zijn vermits de lucht dan ook bovenaan de kast zal worden uitgeblazen.

Volgens een test die ik gevonden had, was de Noctua NH-D14 op een overclocked systeem ongeveer 1.3 graden koeler dan een Corsair H100 met vier van de standaard fans op de laagste setting (1300 RPM).
De H100 met de twee standaard fans op de hoogste setting (2600 RPM) gaf exact hetzelfde resultaat als de Noctua NH-D14.
Heb deze info hier gevonden:
Corsair H100 Hydro Series Extreme Performance Liquid CPU Cooler - Results Overclocked (Ascending order)

Mijn bedoeling is ook om het systeem te overklokken naar 4.5 à 4.7 GHZ maar dan met een maximaal voltage van 1.41V zodat het veilig blijft voor 24/7 gebruik.

Als het systeem klaar is dan zal ik nog een paar foto's publiceren en ook wat resultaten qua prestaties, overclock en temperaturen.
 
Thanks voor al de welkomposts :)

Heb uiteindelijk vandaag de beslissing genomen om toch voor de H100 koeling te gaan :)
Meteen ook 4 Vortex Cougar PWM fans besteld om push pull te kunnen doen op de H100.

Verder ga ik de standaard Corsair Case fans vervangen door 2 x 140 mm fans van Be Quiet.

De fan voor de hard drives ga ik niet gebruiken want het zijn toch twee SSD schijven die normaal niet warm worden.

Speel met het idee om de 140 mm fan op de achterzijde van de kast te gebruiken als inlaat en ook aan de andere kant van het moederbord een 140 mm fan te plaatsen. Beiden zouden dan zorgen voor koeling van het moederbord en geheugen en naar elkaar toe blazen. Met de lucht die dan van onder de kast naar boven geblazen wordt, gaat alles richting de H100 ventilatoren die het dan bovenaan de kast uitblazen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Hallo iedereen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Hallo Iedereen! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
N Hallo iedereen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
D hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
D hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
T Hallo, ik ben Leon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
W Hallo Ik ben Jan Willem Advies Waterkoeling Setup 4
C Hallo Ik ben Melvin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Hallo ik ben Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Hallo ik ben stijn Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T hallo ik ben thomas! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Hallo Johan stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Madbull Hallo daar! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Hallo luitjes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
S hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
F Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
A Hallo , even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
AverageNinja Hallo daar! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
iwanscholten Hallo mensen - Iwan S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
D Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
H Hallo ik ben Dylan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
L Hallo mij naam is Parish de Boer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
john hallo alle maal dit is flippmode Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
C Hallo, ik ben Joost Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O Hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
J hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
corecrusher Hallo een eenieder Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
S Hallo van Nieuw Zeeland Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
U Hallo! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
I Hallo Allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
J Hallo HF Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
A Hallo allemaal, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
HighFlowSTER hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
J Hallo allemaal! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
M Hallo, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
G Ook ff hallo zeggen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
blingbling Hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
vincent hallo allemaal ff voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 26
olympus Kun jij het snelst typen van iedereen? Algemene Discussies 31
E Dag iedereen :p Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
l3p Gelukkig 2012 iedereen! Felicitaties 14
M Aangenaam iedereen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Fryslanboy Hoe LANNEN met 5 man terwijl er niet voor iedereen een internetkabel is? Hardware & Software 8
7 Even voorstellen aan iedereen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan