• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hallo allemaal

blingbling

King of shit
Hallo allemaal!
Ik ben Benjamin, ik ben 16 jaar en ik woon in Nieuw-Vennep.
Ik doe nu eindexamen HAVO, en ben van plan om volgend jaar Elektrotechnieken te gaan studeren.
Ik ben hier gekomen via Tweakers.
Ik ben al vanaf mijn 8ste jaar met computers bezig, en dit heeft tot het volgende systeem geleid:

Intel Core 2 Quad Q6600
Asus Striker II Formula (ben een van de weinige die er geen problemen mee heeft :p)
2x OCZ XTC Platinum OCZ2P8002G (4GB in totaal)
2x EVGA Geforce 9800GTX
2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB (in RAID)
Thermaltake Toughpower 850 wattvoeding.
Dit alles huist zich in een Gigabyte 3DAurora 570

Samen met een Samsung Syncmaster 245B (24")
BenQ FP93GX (19")
Logitech Z-5500
Logitech G15 en een Logitech G5

Ik ben ook al sinds mijn veertiende bezig met waterkoeling. Ik ben toen begonnen met een Thermaltake Bigwater SE setje, maar omdat dat pompje amper pompte, begon ik langzamerhand de onderdelen te vervangen wat tot dit WC systeem heeft geleid:

Alphacool 720l pomp
Black Ice Stealth 240 rad
NexXxos X2 HIGHFLOW Plexi
8/10 PUR slangen (UV groen) en UV groene vloeistof. (uiteraard met wat UV balkjes :p)
Coolplex 25 Pro reservoir (met tempsensor)

Ik heb alleen mijn radiator niet optimaal geplaatst, wat leid tot stressed temperaturen van 54 graden van mijn CPU en mijn vloeistof bereikt diezelfde temperatuur na een tijdje. Ik heb ook al 2 nieuwe Scythe fans besteld bij Highflow die tot lagere temperaturen zouden moeten leiden. Als dit goed uitpakt wil ik mijn 2 9800GTX'en op 2 EK-FC9800GTX'en koelen.

Nog wat foto's:
2ebfw1x.jpg

sf9kz4.jpg

141oxhu.jpg


mvg,
blingbling
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook nooit problemen met de Striker II Formula, prima bordje :)
Kan de radiator niet bovenin de kast?
Wat mij betreft veel overzichtelijker en netter :)

Ik gebruikte trouwens een backplate met daarin schroeven waardoor de draadeinden dus uitstaken en ik het waterblok er zo overheen kon schuiven zeg maar.
Socket 775 mounting holes zijn exact gelijk aan die van een 80mm fan en daarom had ik aan de onderste 2 schroeven van het waterblok ook een 80mm fan hangen die gelijk de passieve northbridge van frisse lucht voorzag, dit kan op geloof ik alle socket 775 bordjes :)
Met overklokken is een wat koelere Northbridge nooit weg ;)

Check bijgevoegde foto
Pomp -> vga2 -> vga1 -> cpu -> radiator -> reservoir -> pomp etc. etc.
 

Bijlagen

  • Striker II Formula.jpg
    Striker II Formula.jpg
    209,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ik had ook nooit problemen met de Striker II Formula, prima bordje :)
Kan de radiator niet bovenin de kast?
Wat mij betreft veel overzichtelijker en netter :)

Ik gebruikte trouwens een backplate met daarin schroeven waardoor de draadeinden dus uitstaken en ik het waterblok er zo overheen kon schuiven zeg maar.
Socket 775 mounting holes zijn exact gelijk aan die van een 80mm fan en daarom had ik aan de onderste 2 schroeven van het waterblok ook een 80mm fan hangen die gelijk de passieve northbridge van frisse lucht voorzag, dit kan op geloof ik alle socket 775 bordjes :)
Met overklokken is een wat koelere Northbridge nooit weg ;)

Check bijgevoegde foto
Pomp -> vga2 -> vga1 -> cpu -> radiator -> reservoir -> pomp etc. etc.

Die 80 mm fan is wel een goeie tip. Heb je die standaard mosfetkoelers dan niet meer nodig? Zou wel lekker zijn, zo zonder die stofzuigers :icon_lol:
Ik vind het nog altijd jammer dat Asus op andere modellen wel de NB's van waterkoelblokken voorzag die je evt. kon aansluiten. Dit was zoveel stiller geweest.
 
Die 80 mm fan is wel een goeie tip. Heb je die standaard mosfetkoelers dan niet meer nodig? Zou wel lekker zijn, zo zonder die stofzuigers :icon_lol:
Ik vind het nog altijd jammer dat Asus op andere modellen wel de NB's van waterkoelblokken voorzag die je evt. kon aansluiten. Dit was zoveel stiller geweest.

Die mosfetkoelers daar zitten dikke thermal pads onder, dus sowieso zijn het geen koelmonsters qua prestatie.
 
mooie kast trouwens =)
je radiator hangt niet op een ongelukkige plek, de airflow in deze kast is gwn ronduit pauper
k heb de case ook, en open geeft het temperturen van 32 graden idle, maar closes al tegen de 46 graden!
daarom ben ik ook van plan om paar van mijn drivebays open te werken met mesh oid. en zo dus een goeie, en voldoende airflow creëren :D

EDIT: Tri-Sli zonder TRi? XD
 
Laatst bewerkt:
ja dat kan ik ook wel ff doen. Mesh ervoor en een fannetje erachter. En dat Tri-Sli ding heb ik er maar opgedaan omdat ik niet zeker wist of de normale Sli brug op het eerste of 2de connectortje moet. Ik weet niet of het wat uitmaakt. Denk zelf van wel, want mijn Sli opstelling is niet echt snel. Ik ga morgen een normale brug proberen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
D hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
D Hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
O Hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
I Hallo Allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
A Hallo allemaal, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
HighFlowSTER hallo allemaal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
J Hallo allemaal! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
vincent hallo allemaal ff voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 26
T Hallo, ik ben Leon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
W Hallo Ik ben Jan Willem Advies Waterkoeling Setup 4
C Hallo Ik ben Melvin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Hallo ik ben Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Hallo ik ben stijn Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T hallo ik ben thomas! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Hallo Johan stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Madbull Hallo daar! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Hallo luitjes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
F Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
A Hallo , even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
AverageNinja Hallo daar! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
iwanscholten Hallo mensen - Iwan S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
D Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
H Hallo ik ben Dylan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
L Hallo mij naam is Parish de Boer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
john hallo alle maal dit is flippmode Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
C Hallo, ik ben Joost Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
T Hallo iedereen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Hallo iedereen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
J hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
corecrusher Hallo een eenieder Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
R Hallo Iedereen! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
S Hallo van Nieuw Zeeland Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
U Hallo! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
J Hallo HF Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
N Hallo iedereen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
M Hallo, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
G Ook ff hallo zeggen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne Paasdagen allemaal! (maandag 13-04-20 geen verzendingen) HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
K Hoi allemaal, ik ben Raymond Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Bart D Heeey allemaal - Bart D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan