• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

H70 zelfde temps Z600

S

siqo

Guest
Ik heb sinds vandaag de Corsair H70, deze meteen geïnstalleerd na het frustrerend demonteren van de CM Z600 (wat me 3 uur heeft gekost door meedraaiende schroefjes:( ). Nu start ik mijn pc op en zie ik dat de temps PRECIES hetzelfde zijn, namelijk: 38 24 28 39. Kan het zijn dat de sensoren kapot zijn ofzo? Ik vind het namelijk wel erg raar. Temps zijn hetzelfde bij everest ultimate, real temp en core temp.

Iemand een verklaring?
 
Ja dat moest ik idd nog testen, met prime95 gedaan en hoogste temp was 45 graden. Doet het dus toch goed, maar hoe kan het dat idle de temps echt precies gelijk zijn... Heb nu trouwens de standaard koelpasta erop zitten, klopt het dat deze beter is dan andere pasta? Heb hier nog mx-3 liggen dus zou het eventueel nog kunnen vervangen.
 
zou ik wel vervangen ;)
ik gebruik NOOIT standaard pasta... scheelt altijd wel (voor de fabrikant is goedkopere pasta toch weer kostenbesparing)
zou zelfs idle zomaar 1/2 graden kunnen schelen ;)
 
Had juist gelezen dat dit een van de weinige was die standaard al heel goed was, nja als ik hem eens opnieuw moet mounten zullen we zien wat beter was:p
 
Had even zo'n snelle test van realtemp gedaan met prime95 die duurt 10 minuten ofzo? Zo eens bfbc2 doen en dan zal ik de temps wel weer posten. Heb hem nu trouwens op 3,4ghz lopen.
 
Nou hij zit er nu op en ga het voorlopig niet vervangen :p Na bijna een uur battlefield heeft hij de 50 graden aangetikt, gemiddeld 45 graden en soms uitschieters naar de 48-50 voor één core iig. Max temp: 50 40 47 45 dus ik ben tevreden. Is het trouwens normaal dat er zoveel verschil tussen 2 cores is? idle 12-14 graden en load 10?

edit: Dit topic was dus eigenlijk een beetje overbodig :schaam en het hoort ook nog in waterkoeling lijkt me. Maar toch handig voor de mensen die ook een h70 hebben of willen :D
 
10 graden verschil lijkt me eerlijk gezegd wel heel veel :O. Misschien is de koelpasta niet goed uitgespreid?

En wat de anderen zeggen: idle temperaturen zeggen niets. Zelfs met stock koeler kan je vandaag de dag dat soort idle temps krijgen. (okee, das een tikkie overdreven, maar je snapt wat ik bedoel ;).) Een verbetering in koeling zie je pas echt bij load.

Even ook een korte uitleg waarom (ik verveel me, dus ik kan wat schrijven):

Bij hitte overdracht tussen twee objecten hangt de snelheid van de overdracht af van het verschil in temperatuur tussen de twee. Wanneer de twee objecten dus dicht bij elkaar zitten qua temperatuur, dan gaat de overdracht erg langzaam.

In ons geval proberen we warmte af te geven aan de lucht, die op kamertemperatuur is (hoeveel precies maakt niet uit). Bovenstaande beschrijving anders gezegd: Hoe dichter we bij de omgevingstemperatuur komen, hoe lastiger het wordt om nog lager te komen. Logisch, want zonder introductie van externe energie zoals koelers kan je nooit onder kamertemperatuur komen ;).

Dit is de reden dat hedendaagse koelblokken in idle bijna allemaal dezelfde koelkracht hebben. Pas wanneer je zo'n koeler een hittelading geeft, dan kan je zien hoe goed hij daadwerkelijk is :).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M [Waterkoeling] xxxEuro, 2x GTX470. Icm: 2x Corsair H70 Advies Waterkoeling Setup 16
animal baars [VERKOCHT] Gemodde Corsair H70 Verkocht 3
MASTERBLASTER H70 hoe heet wordt jouw CPU?? Waterkoeling 10
C [GEZ] Corsair H50/H60/H70 Gevonden 8
B [INACTIVE] Prolimatech Megahalems en/of Corsair H50/H70 cpu cooler Gevonden 0
Robin corsair h20 H70 Waterkoeling 88
Vissa [VERKOCHT] Corsair H70 Verkocht 11
Legendary1985 Radiator lek test (H70) Waterkoeling 2
S Lian Li T60 fan mount voor H70 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Roel1966 Corsair H70 standaard fans vervangen? Waterkoeling 19
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
Freddy Bawls Guarana + Corsair H70 actie! HighFlow Computer Cooling Shop 10
Thierry Corsair H70 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Bas9466 2 pompen appart wel op zelfde reservoir Waterkoeling 2
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
D 2 verschillende merken videokaart zelfde serie Hardware & Software 1
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
T Socket 1150, backplate zelfde als 1155? Waterkoeling 1
Zwelgje [GEVONDEN] Fan's 4x Tacans Spiro ice -Of- 25x zelfde soort fan's Gevonden 2
M 3 Fans van radiator zelfde rpm laten draaien Advies Waterkoeling Setup 5
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
R advies wc setup tav temps Waterkoeling 19
N Temps pc Overige Koeling 17
Ludwig Core i7 920 D0 OC en temps Overclocking 18
K Temps Waterkoeling 3
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
V i7 990x temps Overclocking 15
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
SillentWolf IOH Temps Asus Rampage III Extreme. Hardware & Software 31
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
Bullus mcw60-r ,1 gpu hogere temps Waterkoeling 5
fasster wc temps vallen tegen! Waterkoeling 45
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
R EK supreme -> temps Waterkoeling 14
Forseti Gpu-z temps Overige Koeling 5
L Foto's (hoge temps etc) Advies Waterkoeling Setup 19
D Temps core i7 920 met WC setup Waterkoeling 10
S te hoge temps Waterkoeling 17
E Steeds blauw scherm met goeie temps Overclocking 19
B WC Temps i7 920 Overclocking 4
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan