• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Guilty

Update!!!

Sponsored by:

Allereerst wil ik een nieuwe sponsor welkom heten: Lumenledverlichting
Dit bedrijf sponsored mijn builds al vanaf het begin en altijd met perfecte kwaliteit strips en andere led benodigheden.

Zo ook in deze build weer een mooie partij rode ledstrips binnen gekregen,

Wat weer goed van pas gaat komen.

Maar eerst even over de bekabeling. Omdat ik al veel sleeve gebruikt heb bij de PSU heb ik gekozen om in de mid section flatcables te gaan gebruiken. Voor de GPU voedingen heb ik zo strak mogelijk een sleuf gemaakt waar net aan de kabels door kunnen. Dit om een mooie strakke lijn te krijgen.

Onder de midplate

Voor de 24 pins moet ik nog een mooie strakke flatkabel maken, maar het komt zo te zitten.

En het geheel.

Zo heb ik nog wat kleine wijzigingen aangebracht mbt de plaatsing van de ledstrips
Leds bij de PSU cover heb ik beneden geplaatst ipv boven, omdat dit best fel scheen.

PSU heb ik ook weer terug geplaatst en de cover waar de kabels doorheen gaan van kleur veranderd

Nu ik toch weer rode ledstrips op voorraad heb, kwam er gelijk een idee. Een cover met case feets
Hiervoor heb ik de omtrek van de bestaande scratch uitgezaagd en gevijld

12 plaatjes uitgezaagd en waarvan 6 zwart gemaakt. Dit alles heb ik op elkaar gelijmd met acrifix

En 3 ledstrips van 60cm bevestigt...strips aan

Om toch een mooie egale gloed te krijgen wat doorloopt heb ik 6 single leds in de case feets geplaatst

En gemonteerd

De plate en feet

Even alles aangesloten

En de componenten ook weer terug geplaatst

En in the dark

SPONSOR Update!!!

Provided by ASUS :

Afgelopen Donderdag ben ik het huis maar niet uitgeweest, dit omdat ik wist dat er een heel mooi pakket onderweg was naar mij toe.

Thank god for tracking ;)

En s'middags was het dan zover, het geel/ rode mannetje kwam weer lekker rustig aanlopen.

Omg nu wordt het spannend :)

ASUS heeft me 2 geweldige GTX 780 DirectCU II kaarten gestuurd, de ASUS GTX780-DC2OC-3GD5

En uiteraard gelijk Unboxing:

The box,

En nog een box,

De accesoires:
- 1 x Power cable
- 1 x SLI Bridge
- ASUS GPU Tweak & Driver

En toen kwam toch echt de kaart tevoorschijn,

Wat een plaatje hé

De ASUS GTX780-DC2OC-3GD5 GeForce GTX 780 3GB 384-bit GDDR5 PCI Express 3.0 HDCP Ready SLI Support Video Card

• Graphics Engine: NVIDIA GeForce GTX 780
  • Bus Standard: PCI Express 3.0
  • Video Memory: GDDR5 3GB
  • Engine Clock: GPU Boost Clock : 941 MHz/ GPU Base Clock : 889 MHz
  • CUDA Core: 2304
  • Memory Clock: 6008 MHz ( 1502 MHz GDDR5 )
  • Memory Interface: 384-bit

De kaart beschikt over een zelf ontworpen PCB dat is voorzien van een 10-fase VRM.
Dit zorgt ervoor dat de kaart tot 30% meer voltage kan leveren en er minder ruis aanwezig is

Op de kaart is de nieuwste generatie DirectCU II koeler aanwezig. Deze beschikt net als eerdere modellen over twee ventilatoren. Eén ervan is een zogenaamde CoolTech fan, deze combineert twee typen ventilatoren en creëert hiermee meerdere luchtstromen dat de koelcapaciteit ten goede komt.

Onder deze ventilatoren is een aluminium koeloppervlak aanwezig waardoor vijf heatpipes lopen. Vier ervan hebben een dikte van 8 mm.

De centrale heatpipe meet 10 mm.

Power Connector: 6 pin / 8 pin

Ports:
  • HDMI 1 x
  • DisplayPort 1 x
  • DVI 2 x

En een mooie aluminium backplate is ook aanwezig,

En nog even wat mooie plaatjes van beide

Ik was even bang dat ze niet zouden passen ivm de afmetingen (28.7 x 14.73 x 4.06 cm)
Maar valt gelukkig mee :)

Het wachten is nog even op de mooie EKWB waterblokken, maar deze zijn onderweg.
Tot die tijd.....lekker testen :)

Update!!!

Sponsored by:

Daar is ie weer!!!

Heeft even geduurt maar we gaan weer verder waar we gebleven waren. Allereerst een grate dankbaarheid naar Highflow toe, voor de mooie sponsoring op nog benodigde artikelen.
Wat zouden we zonder Highflow moeten???

Wat heb ik besteld voor onder andere deze build:

Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

Een NZXT Frontpanel Cable Set

PSU 24-Pin Verleng Kabel

En nog een PSU 8-Pin CPU Verleng Kabel

Ook had ik nog wat adapters nodig en heb gekozen voor de Alphacool HF 5-Way Splitter

En de Alphacool HF 3-Way Splitter

Ook ben ik wat dingen aan het uitproberen met wat Lamptron switches, bijvoorbeeld de Lamptron 19mm DOT Red

En 2x een Lamptron 19mm RING Red

Hier later meer over. Uiteraard mogen wat afsluiters niet ontbreken:

En uiteraard niet te vergeten een mooie Highflow T-shirt

Thanks Highflow en Freddy

Ook heb ik wat mooie SSDs mogen overnemen, welke zeer goed van pas komen in deze build

Thanks Peter :)

De achterkant zoals hij was

Een stuk acryl op maat gemaakt met 4 SSDs erin

Welke zo komt te zitten

Een rood stuk acryl waar de SSDs op gemonteerd zijn...en weer makkelijk demontabel is

Plaatje erover

En een sparing voor de kabels eruit gezaagd

Dit geheel zwart gemaakt

En een LED strip erachter geplaatst, maar hier moet nog 1 bijkomen zoals u ziet (onder)

De 24pins verleng heb ik zo geplaatst

Ook ben ik in de weer geweest wat betreft een mooie rad grill en de cover van de PSU aan de voorzijde.
Normaal doe ik alles met de hand, maar ben een goede vriend tegen gekomen met een home made CNC machine. Thanks Pascal van Veen...top werk man
Dus voor deze ben ik van mn geloof afgestapt ;)

Eerst een filmpje:

Zoals in het filmpje te zien is kwam hier een geweldige rad grill uit

En een super mooie cover met EKWB

En niet te vergeten ASUS

=Totaal

Ook hier ben ik creatief met LED strips geweest van lumenledverlichting

Dat was hem weer voor deze update...more to come!!!

Terug
Bovenaan