• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

gtx 670 of 680 of 670 met 680 pcb?

canonchiel

New member
Heey


Ja het is zover ik heb geld bij elkaar voor 2 nvidea kaarten.
maar ik weet niet wat ik moet doen,

2 670 met een 680 pcb en dan 2 waterblocken er op,

of 2 680 zonder waterblocken en dan met luidruchtige lucht cooling.



de kaarten die ik in gedachten heb zijn.

Tijdelijke vergelijkingstabel | Hardware.Info Nederland

evga 670 ftw 2gb
evga 670 sc 4gb
evga 680 sc 2gb
evga 680 stock


als ik de 670 ftw neem kan ik er 2 waterblocken op drukken incusief backplate.


Mijn bedrag dat ik kan uitgeven is zoon kleine 900 euro
iets meer of iets minder.
nou weet ik dus niet wat ik moet kiezen,
en zijn de 670 met 680 pcb nog wel iets overclockbaar?


ik heb al wel naar info gezocht maar ik dacht hier op highflow hebben ze er wel ervaring mee.


groeten chiel
 
Ik zou twee GTX670's helemaal als optie laten vervallen en die vervangen voor GTX660Ti's.
Die bezitten namelijk hetzelfde aantal reken kernen, enkel heeft de 670 een hogere geheugenbus.
Iets wat natuurlijk wel beter presteert, maar je nauwelijks merkt en de meerprijs zeker niet waard is in mijn ogen.

Een GTX680 betaal je dan een hengst meer voor, maar is ook gelijk een stuk vlotter doordat hij (net als de 670) een hogere geheugenbus heeft, maar vooral ook meer reken kernen.
 
Dat was mr vraag niet haha. Nee ik wil toch sli maarja welke. En ram krijg ik als ik slaag voor me rij examen

Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk

ik zou liever eerst zorgen dat mn pc 100% loopt door de juiste componenten te nemen..dus 1x 680 en geheugen...dan kan je ook geld ipv geheugen krijgen voor het slagen en koop je dan de 2e 680 (die overbodig zal zijn in je systeem)
 
Zo'n vergelijkingen zeggen eigenlijk maar zeer weinig. Ik sluit me aan bij sir serial, een 680 is zwaar genoeg dat die alle games probleemloos kan draaien tenzij je op meerdere schermen gaat gamen, en dan nog zal die niet slecht presteren. Het scheelt je ook flink wat omdat je een koelblok/backplate minder nodig hebt, geen sli-bridge, extra fittingen, etc, maar ook omdat de hittedump van 1 680 kleiner is dan van twee andere kaarten. Wat performance betreft is 1 680 en de rest van je systeem goed zetten dus eigenlijk de beste optie.

Wil je perse 2 grafische kaarten omdat het er beter uitziet, dan is de 660ti de aan te raden kaart, qua performance zal je toch geen verschil merken tov. een 680, 2 670, 2 680's, etc, maar je hebt wel wat je wilt dan, en de prijs valt redelijk mee. Bovendien zie ik niet in hoe je met jouw budget 2 van de andere kaarten kan koelen? Met alles wat er bijkomt komen zelf die 670 FTW niet in aanmerking...
 
als je ziet hoeveel problemen meerdere kaarten vaak geeft met games zou ik het zeker op 1 kaart houden, mooi 1 680 met waterblokken (4gb) en je hoeft je de eerste tijd geen zorgen te maken over de power...dan geheugen erbij en je hebt een top pc..houd je ook nog geld over voor andere dingen voor in de pc bijv.


2e kaart is gewoon weg gegooid geld..leuk 2 kaarten waarvan je er 1 nog niet eens voluit gebruikt :)
 
als je ziet hoeveel problemen meerdere kaarten vaak geeft met games zou ik het zeker op 1 kaart houden, mooi 1 680 met waterblokken (4gb) en je hoeft je de eerste tijd geen zorgen te maken over de power...dan geheugen erbij en je hebt een top pc..houd je ook nog geld over voor andere dingen voor in de pc bijv.


2e kaart is gewoon weg gegooid geld..leuk 2 kaarten waarvan je er 1 nog niet eens voluit gebruikt :)

nu gebruik ik zelf nog de 580's in sli maar kan niet zeggen dat ik ooit problemen hebt gehad met sli
met nieuwe games moet je soms even wachten op sli profielen (farcry3) maar problemen nooit eigenlijk
 
nu gebruik ik zelf nog de 580's in sli maar kan niet zeggen dat ik ooit problemen hebt gehad met sli
met nieuwe games moet je soms even wachten op sli profielen (farcry3) maar problemen nooit eigenlijk

Ik lees veel vaker problemen maar goed, blijft wel dat 2 kaarten met 1 24 inch (of 25) monitor gewoon overbodig is en alleen voor de leuk doodzonde is, vooral als je geheugen niet in orde hebt..dus mocht je problemen krijgen Chiel hoef je niet verder te zoeken hehe.

Maar goed hij heeft sli in zn hoofd dus 2 kaarten worden het toch haha :D
Ik ben uitgepraat hier..succes Chiel :)
 
Zoals ik al eerder zei, 2x670 is prima zat. Twee keer 680 is uiteraard weer iets beter.
Ik denk dat je er verstandig aan doet ZELF de keuze te maken. Er is voldoende leesvoer op de verschillende fora welke een goed beeld geven over wat de kaarten kunnen.
Je zult voor jezelf na moeten gaan waar je het voor gebruiken wilt, of je perse WC op de kaarten wilt, of een x aantal fps jou op gaan vallen tov die twee kaarten. Dit alles is terug te lezen in tig reviews. Daaruit zul je zelf een keuze moeten maken die past bij jouw wensen. Er is namelijk simpelweg niet specifiek iets "beter" of "slechter" in dit opzicht.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
J [CLOSED]2 x GTX 670 Gesloten 2
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
M [VERKOCHT] POV TGT GTX 670 Performance boost Verkocht 1
E alphacool nexXxos GTX 670 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
Adam Vandervorst EVGA GTX 670 4 gig VS GTX 660 TI NVIDIA 4
C asus gtx 670 DCII waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Thieutje EVGA 670 GTX waterblock? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 38
J EVGA roept bepaalde reeks GTX 670 Superclocked terug NVIDIA 0
J Gtx 670 WC blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Wasmachineman_NL Hardware Labs GTX radiators in ongewone maten (80/160 en 92/184mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
R EK-FC GeForce GTX FE 980 ti Waterkoeling 1
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
XenoMorpH EK-FC1080 GTX Ti Strix - Acetal+Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
DBRichard [VERKOCHT] MSI GTX 980 Ti GAMING 6G (compleet met garantie) Verkocht 3
F GTX 1080 hydro copper Waterkoeling 1
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
W [VERKOCHT]3x PALIT GTX 780 Verkocht 3
S Waterkoeling 300 euro GTX 970 I5 2320 Advies Waterkoeling Setup 3
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
M Backplate voor MSI GTX 970 Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy GTX 980 Ti waterblock = Titan X waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
MisterIce Ek-fc780 gtx wfc HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
Bjorn@demichiel.nl Waarde GTX 690 Gesloten 9
Ubbidude [Waarde bepaaling] MSI GTX 980 Gesloten 7
Ahtlon EK-FC780 GTX Ti heeft een bruin kleurige plek op de gpu kanaaltjes Waterkoeling 3
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
M Aquacomputer Kryographics GTX 980 Acrylic Glass edition, Nickel plated version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
AQuAKiNG waterblock voor gtx 970 hof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan