• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GT200/RV770 software voltmodden!

ten eerste ja, zodat je hogere clocks kunt behalen, maar zelfs een sapphire vga op zelfde speed als mijn vorige MSiOC's scoorden minder, de OC editions is bios totaal anders en ja, sommige merken van OC's hebben stock andere voltages, en meestal kleine interne veranderingen van koeling.

Tis daarom dat k zo een mega score behaal, waar andere niet aan komen.

Met dat statement stel je me wat teleur als OC'er ;)
Elke grafische kaart is anders, je moet geluk hebben met wat je in handen krijgt ook. Zelfde met de reviews, denk je dat ze meerdere samples testen tegen elkaar per merk? Das 1 kaart 1 merk tegenover een ander. Dus uit reviews bijvoorbeeld mag je nooit geloven dat een OC editie op dezelfde clocks als een reference model beter is als het een frame beter scoort, terwijl het met een ander sample van de dezelfde kaarten even goed andersom zou kunnen zijn. Als jouw oc editie op dezelfde clocks als een sapphire beter scoorde dan zal het ten eerste zeer miniem geweest zijn en meer liggen aan de kaart zelf of de setup dan aan het feit dat per definitie die OC versie beter is dan de reference. Het ligt er allemaal aan wat je in handen krijgt en vooral wie het in handen krijgt zoals je zelf al gezegd hebt.
Hoe verklaar je anders dat zelfs mensen die echt vmodden soms resultaten tot 5% verschil in max overclocks bereiken op dezelfde kaarten.
 
Laatst bewerkt:
Zeer awesome :)

ben ook ff met die 2de link aan de slag gegaan en had denk ik dezelfde waardes als jou met mijn 4870x2 zal ze ff posten:
Dev0
reg15 45 (1.1025)
reg16 49 (1.0625)
reg17 57 (1.1625)
reg18 65 (1.2625)

Dev2
reg15 45 (1.1025)
reg16 49 (1.0625)
reg17 57 (1.1625)
reg18 65 (1.2625)
Groen = idle Rood = Load

Ik kon dus ook eigelijk gewoon dezelfde line gebruiken als jij al in je startpost had neergezet alhoewel ik eerst dacht dat ik alleen /sd0 en /sd2 hoefde te doen. Maar nadat ik het met alleen sd0 en sd2 probeerde werd alleen de 1e core voltage onder load veranderd. Daarna ff /sd3 en /sd4 erbij gedaan en toen werkte het :)
 
k ben nu afgestapt van dit OC gedoe, k heb nu een tooltje met een patch waamee k in stappen van 0.001v kan zetten met schuiver tot 2.000v op me vga's, dus beetje makkelijker.

@ NightHawk : jij bent nie mee met de zaak wat k eigenlijk bedoel, is zo moeilijk uit te leggen.

Int kort : Met OC Editions kun je iets verder, meestal omdat voltage tikje hoger ligt en de clocks al iets sneller staan, zo is de max van de vga ook iets hoger als een standaard vga.
Snap je wat k bedoel?
 
Int kort : Met OC Editions kun je iets verder, meestal omdat voltage tikje hoger ligt en de clocks al iets sneller staan, zo is de max van de vga ook iets hoger als een standaard vga.
Snap je wat k bedoel?

Ma hier heb je toch nix meer aan als je met trucjes zoals deze ook je voltage omhoog kunt gooien, en dan vind ik de extra waarde van zon OC editie niet gelijk staat in wat je er extra voor moet betalen. Magoed, zoiets is persoonlijk :033:

Magoed tot voor kort kon je voor mijn 4870x2 eigelijk helemaal nix software/flash matig doen om voltage omhoog te krijgen. Zit nu ff te clocken en ben nu rond 870 core en nog geen artifact gezien :023:
 
Ok het werkt hier dus nog niet helemaal zo geweldig. Het lijkt erop dat hij soms gewoon weer 1 core op de default voltage laat draaien bv nadat ik een game afsluit. Maar ik zit dus net ff L4D te spelen at 900mhz, nix aan de hand todat hij vanuit het niets crashte. Nu dacht ik de 2e keer ff op 890 te draaien en dacht ik dat hij na een tijdje weer ging crashen maar toen kon ik nog snel op mijn G15 zien dat 1 van de voltages op dat moment veranderde naar 1.26 ipv 1.375 en begon dus ook de game meteen te artifacten.

Ik moet het blijkbaar ook na elke reboot herhalen.. Heb jij hier ook last van, en blijven de voltages bij jou gewoon altijd 1.375 of herken je mijn probleem :p
 
Int kort : Met OC Editions kun je iets verder, meestal omdat voltage tikje hoger ligt en de clocks al iets sneller staan, zo is de max van de vga ook iets hoger als een standaard vga.
Snap je wat k bedoel?

Inderdaad, maar 9 kansen op 10 is de OVP toch dezelfde, dus het eindresultaat is meestal ook hetzelfde als je gaat overclocken of beter gezegd overvolten. Anyway, het is allemaal een kwestie van voorkeur :)
 
Laatst bewerkt:
Ok het werkt hier dus nog niet helemaal zo geweldig. Het lijkt erop dat hij soms gewoon weer 1 core op de default voltage laat draaien bv nadat ik een game afsluit. Maar ik zit dus net ff L4D te spelen at 900mhz, nix aan de hand todat hij vanuit het niets crashte. Nu dacht ik de 2e keer ff op 890 te draaien en dacht ik dat hij na een tijdje weer ging crashen maar toen kon ik nog snel op mijn G15 zien dat 1 van de voltages op dat moment veranderde naar 1.26 ipv 1.375 en begon dus ook de game meteen te artifacten.

Ik moet het blijkbaar ook na elke reboot herhalen.. Heb jij hier ook last van, en blijven de voltages bij jou gewoon altijd 1.375 of herken je mijn probleem :p

Zeker dat overdrive uit staat? Kan conflicten geven met rivatuner...
Ik heb er toch geen problemen mee tot nu.
 
Tot 870Mhz core gebeurt dit niemeer.. Dus misschien gewoon mijn max bereikt... Alhoewel ik het toch vreemd vind dat hij daarboven gewoon na 5 minuten zonder artifacts in een keer vastloopt en mijn G15 1,4 + 1,3 volt laat zien op dat moment.

Magoed 870 is ook al mooi :p
 
Tot 870Mhz core gebeurt dit niemeer.. Dus misschien gewoon mijn max bereikt... Alhoewel ik het toch vreemd vind dat hij daarboven gewoon na 5 minuten zonder artifacts in een keer vastloopt en mijn G15 1,4 + 1,3 volt laat zien op dat moment.

Magoed 870 is ook al mooi :p

Ja hij zal het misschien wel doen zonder artifacting maar daarom wil het nog niet zeggen dat het stabiel is. Ik heb zelf nog niet uitvoerig getest, ik heb slechts kleine testjes gedaan tot nu toe, te weinig om te kunnen zeggen of hij 900mhz aankan, maar een benchmark leek alvast te lukken. Dat wil natuurlijk nog niks zeggen :)
Zelfs met hardware voltmods zijn er mensen die maar net de 900mhz stabiel halen, met hogere voltages, dus de winst die je nu haalt is zeker al mooi.
 
OMG, super lang bezig geweest, maar tis gelukt. Mijn GTX295 draait nu op 1.25v :)
Ben nu Futuremark aan het draaien.

--- update ---

Na reboot onthoudt die de voltage niet :(
Is het op een of andere manier in te stellen, dat die altijd de voltmod toepast?
 
Laatst bewerkt:
OMG, super lang bezig geweest, maar tis gelukt. Mijn GTX295 draait nu op 1.25v :)
Ben nu Futuremark aan het draaien.

--- update ---

Na reboot onthoudt die de voltage niet :(
Is het op een of andere manier in te stellen, dat die altijd de voltmod toepast?

Whahahaha je hebt gewoon dezelfde frustratie als mij.. Ik zou zeggen download ff die tool en doe het daarmee. Had ik mezelf veel tijd mee kunnen sparen en heeft ook een "Set to startup" functie ;)

VoltageFactory - the easy way to softmod your gt200/RV770 - OCXtreme.org Forums

Moet ook nog ff een paar profiles maken voor rivatuner zodat mijn clocks niet altijd 870 op 1.38v loopt aangezien dit nogal wat hitte in mijn loop dumpt, en onnodig energie verspilt :p
 
Na reboot onthoudt die de voltage niet :(
Is het op een of andere manier in te stellen, dat die altijd de voltmod toepast?

Ja, er is een manier om die command line te laten uitvoeren bij opstarten van rivatuner bij booten. Ik zou wel ff moeten zoeken waar ik dat nu weer gelezen heb, maar het was zeer eenvoudig. Als ik het vind dan post ik het hier wel.

EDIT: hier staat het ongeveer
http://www.ocxtreme.org/forumenus/showpost.php?p=63794&postcount=48
Is dus gewoon via een profile, en dat profile laat je autostarten bij starten van RT.

rt-a.png


Gewoon ff kort:
- in "launcher tab" maak je een item aan en je kiest voor "associated application" en daar vul je de command line in.
- als dat gedaan is ga je naar de "scheduler" tab en daar kan je het profile dat je net hebt aangemaakt laten booten bij windows startup en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
Zeer interessant dit, ik heb mijn GTX-295 nu op 725/1563/1250 geklokt en voltage op 1138 mV gezet (zonder voltmod kreeg ik artefacts in FurMark, met deze kleine verhoging niet meer).
Het kan waarschijnlijk nog wel hoger, gezien het feit dat de temp 60 werd met FurMark Xtreme Burning test :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Swiftech MCW60-GT200 & MCW-NBMAX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
maomanna aquagratiX voor HD 4870 Typ 2 (RV770 XT) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Aqua Computers D5 Next Software Problemen & Oplossingen 6
M Gebruiksvriendelijke monitoring software? Gaming 2
Sw333t Shoutbox software HighFlow Forum 2
P temp software Hardware & Software 6
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
W software, must haves Hardware & Software 23
Fedmas Videobewerkings software? Welluk! Hardware & Software 0
Source [INACTIVE] Datacolor Spyder 3 Pro met Elite software Verkocht 12
Sw333t Software voor bewerken audio van onze trouwfilm Hardware & Software 11
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
dopestuff foto DVD software Hardware & Software 10
M MCubed Navigator software Waterkoeling 2
B Pc start niet op software/hardware Hardware & Software 19
D Software/ Hardware problem Hardware & Software 19
Caveman Superflower digimaster software??? Hardware & Software 2
stravinski website building software Hardware & Software 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan