• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GT200/RV770 software voltmodden!

Thanks Chiller!
Ik weet niet of ik nog tijd heb om over te clocken voor Energylan.
Moet eerst alles draaiende krijgen en goed instellen (en games installeren natuurlijk).
Als ik dan nog tijd over heb, ga ik met overclocken aan de slag.
Anders doe ik het wel op de Lan als ik daar tijd ervoor heb, dan kan je gelijk over mijn schouder mee kijken :)
 
zal k wel over u schouder meekijken,

kijk ma es na mijn nieuwe score, op na de 33K lol, k wou dit weekend over de 32K komen, en zie hier 32001 haalde k, en nu met die Vmod, haal k net iets meer : 32800 en beetje.

Dus het helpt wel.
 
kheb ff een vraagje misschien dat iemand antwoord erop heeft :
Ik heb de hd4870 GS 1Gb van Gainward dus.

Edit: laat maar ff verder lezen:018::
cause its a non reference PCB :093:
 
Laatst bewerkt:
Ja die guide vind ik ook de beste, weet je tenminste wat je gedaan hebt ook ;)
En geen bios flashes of whatever nodig. Voor de eerste keer is het overclocken van je vga's een beetje zoals het overclocken van je cpu, vcore bijgeven en frequentie omhoog. Hopelijk wordt het in de toekomst meer en meer zo. Er is toch een vooruitgang bezig op dat gebied want EVGA bijvoorbeeld is ook al bezig voor een app te maken waarmee je sommige van hun kaarten kunt overvolten. Andere fabrikanten gaan sowieso wel volgen dan, je hebt altijd een pionier nodig voor zulke dingen.

EVGA Voltage Tuner
 
leuk, dat ben k nu dus zelf al aant doen lol, ze draaien nu bij mij op 1.25v alle vier.

Maar zo een tooltje is dan natuurlijk weer handiger.

--- update ---

Heb de Voltage tool van Evga en heb gelijk me vga's geregistreerd ook.
K was daar al lid mits k al meerdere Evga products heb gehad, k ga de tool nu gelijk uitproberen lol.

--- update ---

Met die tool van Evga kun je niet meer dan 1.18v geven, dat is max, daar ben k dus nie veel mee, dan houd k t wel op mijn methode waar k mee tot 1.29v kan gaan wat de max is vo de vga's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat betwijfel k ten sterkste, al geprobeerd de bios aan te passen dan met andere voltages ?

Niet zelf nee, is ook niet nodig, er zijn meerdere threads op XS waar users het geprobeerd hebben en heb er genoeg over gelezen. Jij hebt toch ook X2's gehad voor je gtx 295's? Dacht dat jij dat wel zou moeten weten als echte overclocker ;)
Het lukt bij niemand via bios flashes, noch met de stock bios noch met de asus top bios. Ik vraag met trouwens echt af waarom zovelen dat top bios gebruiken, ze halen er niks extra mee, geheugen kan iets hoger klokken ja, maar ten eerste voel je daar weinig van en ten tweede scoor je niet beter want de timings zijn gewoon losser, tis hetzelfde dus.

En anders Trimmers op solderen en Vmodden he.

Niet iedereen durft dat aan eh.
Ik zou het wel es willen doen, maar zie er tegenop om zo direct mn waterkoeling te demonteren om die vmod te doen. Vandaar dat ik blij was dat ik mn max voltage met die softmod nu kon opdrijven van 1,26V naar 1,37V. Scheelt toch al een pak.
 
Laatst bewerkt:
Die Asus TOP, Msi OC Editions, Gainward golden sample, Gcube OC Editions,

al deze 4870X2's zijn iets anders kwa bios, en JA, het doet wel echt af welke bios je erin hebt zitten, anders zou k niet speciaal voor Evga gaan en OC Editions.

En zouden ze anders hun vga's ook niet flashen naar andere bios versies he....
 
kheb 0.0 ervaring met bios flashen enz
, maar als ik in RBE kijk kan ik maar kiezen uit 4 verschillende voltages:
1.038
1.143
1.203
1.263
standaard word 1.263 al gebruikt, dus hoger kom ik hier niet mee
en solderen etc. vind ik weer tever gaan.
volgende keer maar geen speciale kaart voor mij dan. Koeling is wel 10x beter, maar de rest...
 
iedere kaart is anders he....

Zekers de GTX295, op hwi degene die met nr2 staat met Vantage daar onder mij, vraagt zich ook af hoe k mijn voltage op vier VGA's omhoog krijg, bij hem lukt t alleen maar met twee van de Quad sli.

Het licht aan de vga's en aan de persoon zelf ook kwa ervaring.

Ergens op internet zul je wel vinden hoe en wat hoor.
 
Die Asus TOP, Msi OC Editions, Gainward golden sample, Gcube OC Editions,

al deze 4870X2's zijn iets anders kwa bios, en JA, het doet wel echt af welke bios je erin hebt zitten, anders zou k niet speciaal voor Evga gaan en OC Editions.

En zouden ze anders hun vga's ook niet flashen naar andere bios versies he....

De enige reden waarom er zovelen naar dat beroemde top bios geflasht hebben is omdat rivatuner nog niet overweg kon met het overclocken van de X2's. Door die top bios te flashen werd in Catalyst de max overclock in overdrive opgetrokken tot 900mhz, en overclocken via overdrive was op dat moment de enige manier. Er was geen enkel ander voordeel, en nog steeds niet voor zover ik weet. Nu kan je alles doen met rivatuner, daarom begrijp ik niet waarom ze bij dat top bios blijven, misschien te lui om terug te keren naar het stock bios, who knows.

Soms is het inderdaad het geval dat de ene fabrikant betere kaarten brengt dan de andere zoals een bios dat iets meer kan, of een hoger maximaal voltage om te overclocken, maar bij de X2's is er voor zover ik weet geen uitschieter. Jij hebt ze ook gehad en dat waren dacht ik OC versies van MSI neen? Ik kan niet geloven dat die kaarten beter zouden zijn dan bijvoorbeeld mijn reference sapphire kaarten, ze zijn gewoon standaard wat hoger geclockt, ik denk niet dat je door ze nu te gaan softmodden als je ze nu nog zou gebruiken, dat je betere resultaten zou krijgen dan mij.

Fabrikant speelt inderdaad een rol, op voorwaarde dat er afgeweken wordt van het reference model zodat de max OC hoger zou kunnen liggen, en meestal is dat enkel de OVP's die hoger liggen dan. En zulke zaken moet je echt al gaan onderzoeken om het te weten.
Begrijp niet zo goed waarom jij zweert bij OC editions ;) Tenzij je echt zou weten dat je meer koopt dan de extra OC natuurlijk die je zelf ook zou kunnen doen.

Om maar een voorbeeld te geven, van al die GTX 285's dat ze de laatste tijd getest hebben lijkt de EVGA GeForce GTX 285 SSC de beste te zijn. Die lijken het verst overclockt te kunnen worden en ze zijn standaard ook overclockt. Hoe komt dat je ze verder kunt overklokken? Blijkt (dacht ik toch) dat ze standaard op een iets hoger voltage lopen stock tegenover die andere kaarten. Verder geen verschil. De OVP limiet is waarschijnlijk dezelfde, dus als je zou gaan softmodden (wat nu nog niet kan voor de 285), zouden al die kaarten waarschijnklijk tegen dezelfde voltagelimiet aanlopen en ongeveer even ver overclocken. Is die dan echt beter...
 
Laatst bewerkt:
ten eerste ja, zodat je hogere clocks kunt behalen, maar zelfs een sapphire vga op zelfde speed als mijn vorige MSiOC's scoorden minder, de OC editions is bios totaal anders en ja, sommige merken van OC's hebben stock andere voltages, en meestal kleine interne veranderingen van koeling.

Tis daarom dat k zo een mega score behaal, waar andere niet aan komen.

Zelfde als Vantage, k heb twee Evga GTX295, en degene met twee XFX GTX295 komt niet aan mijn scores ook heeft hij hogere clocks, en dus ja, er zit verschil in, k doe dit al meer als 5jaar, en in die 5jaar heb k al een ent ander door me vingers gehad van hardware, en zit dus wel degelijk verschil van performance.

Ma k blijf hie nie over discusieren, k weet wa k weet, en k behaal me scores er ook mee.
K doe gewoon me ding.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Swiftech MCW60-GT200 & MCW-NBMAX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
maomanna aquagratiX voor HD 4870 Typ 2 (RV770 XT) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Aqua Computers D5 Next Software Problemen & Oplossingen 6
M Gebruiksvriendelijke monitoring software? Gaming 2
Sw333t Shoutbox software HighFlow Forum 2
P temp software Hardware & Software 6
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
W software, must haves Hardware & Software 23
Fedmas Videobewerkings software? Welluk! Hardware & Software 0
Source [INACTIVE] Datacolor Spyder 3 Pro met Elite software Verkocht 12
Sw333t Software voor bewerken audio van onze trouwfilm Hardware & Software 11
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
dopestuff foto DVD software Hardware & Software 10
M MCubed Navigator software Waterkoeling 2
B Pc start niet op software/hardware Hardware & Software 19
D Software/ Hardware problem Hardware & Software 19
Caveman Superflower digimaster software??? Hardware & Software 2
stravinski website building software Hardware & Software 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan