• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gruwelijke Lekkage, maar niks stuk ?

Jeroenske

Member
Haha ik heb mijn eerste "echte" lekkage achter de rug hoor :033:
Ik had al eerder problemen met tops maar dit sloeg alles.

Ik zat midden in een game toen oppeens een slang van de pomp-out naar de radiator los schoot !
En voordat ik ook maar iets kon doen viel de stroom ook nog uit...daar zat ik dan in het donker. :107:
Eerst maar eens de stekker uit de voeding getrokken en toen op zoek naar de aardlek schakelaar in de meterkast.
Na wat gedoe in het donker met een mobiel als zaklamp was de stroom weer aan.

Terug in de kamer trof ik de computer aan in een rode plas feser one bloed.
Het zag er naar uit en ik verwachte dat de slachting in de kast minstens 3 keer zo erg was.
Het viel mee en het meeste was gelukkig via luchtopeningen in de kast meteen naar buiten gespoten.
Alleen wat druppels en spetters op mijn videokaarten en een plasje op de voeding en bodem van de kast.

Alles uit de kast gehaald, schoon gemaakt en laten drogen.
Later alle onderdelen los een voor een in mijn andere computer getest en nog eens getest en gek genoeg werkt alles prima !
Achteraf bleek dat ik net die ene slang niet strak genoeg had geklemd.
Tygon is wat flexibeler dan feser en de klem was een tandje te los omg.

Weet iemand hoe kan het dat er niks stuk is ?
Komt het door Feser One, een geaard stopcontact, geluk of een combi van die 3 ? Ik ben iig zo blij als een kind :001:
 
Laatst bewerkt:
De stroom was uitgevallen door kortsluiting neem ik aan?
Of het was supertoevallig :D

Feser vloeistof is minder geleidend dan normaal kraanwater en dus minder kans op kortsluiting op jouw hardware.
Alhoewel nog wel riskant.

Denk dat de snelle stroomval de redding is geweest.

En opzich kan hardware wel wat water hebben, als het maar goed is opgedroogd, voordat je er weer stroom op zet.

Het lijkt mij een combi van de drie :)

Je hebt in ieder geval een goed lesje erbij geleerd, denk dat iedereen die dit leest en jijzelf voortaan wel de aansluitingen driedubbel checked :D
 
Oh ik heb absoluut mijn lesje geleerd hehe :D

Jup kortsluiting maar met aarde gaat de overtollige spanning de grond in toch?
Ik denk ook dat een combi van de 3 en snelle stroomval idd de redding is geweest.
 
Ja klopt, je moet zoiezo een geaard stopcontact hebben.
Als je dat niet gebruikt is gewoon vragen om problemen (ook als je geen waterkoeling hebt, dus met alle PC's).
 
REST IN PEACE 9800GTX, see you @ the crossroads.

man, geaarde stopcontact is een must. anders kan je kast ook onder stroomstaan.

ik heb een speciale (2 om precies tezijn) die ook een bliksem beveiliging en piek beveiliging in 1 meer voudige wcd.
die is chill, een aardlek+bliksembeveiliging +piek spanning beveiliging+ overstroom beveiliging (Volt en ampere zijn anders) gekocht bij de gamma voor maar 30 euro. het kan echt je hardware redden
 
moet maar ff een kabeltje gaan trekken voor de aarde.
stopcontact zit er wel, maar de groen/gele kabel is volgens mij niet aangesloten. ik zei het nog tegen mam, maar vond het niet nodig :p dus vanavond toch nog maar een keer doen!

dat 30,- ding van de gammel, is dat zo'n USP ding? zo'n accu waar je pc nog 30min op kan draaien?
 
Maomanna das jammer van die GTX joh. :(

Het is is week of 2 geleden dat er bij mijn vader in de wijk een spanningspiek is geweest door werkzaamheden.
Magnetron, stereo en printer stuk en de voeding in zijn pc opgeblazen.
Hij lekte gewoon bruine smurrie ! Die is inmiddels al vervangen en nu doet zijn pc het gelukkig weer.

Nu begint het getouwtrek met nuon. Zijn gaan uit van de dagwaarde en daar koop je nu dezelfde spullen niet voor terug.
Er zijn mensen in de straat die er slechter vanaf komen en zowat alles dat op het lichtnet zat stuk hebben.

Ik ga denk ik dus ook zo'n piekspanning beveiligde stekkerdoos kopen.
Better save then sorry :)
 
wel een hele goede. het zekere voor het onzekere.

eerst aarde aanleggen en dan een overspanningsbeveiliging regelen :D

zwaardere zekering erin 25A ipv 16A ofzo kan waarschijnlijk niet ivm de dikte van die zekering. Zijn er ook voedingen die modulair zijn en overspanningsbeveiliging hebben? Dat zal je een hele hoop schelen.
 
Ja die zijn er en ik ben zelf voor een zalman zm850-hp met heatpipes gegaan.
Deze heeft Over-Voltage, Over-Current, Short-Circuit, Under-Voltage en Over-temperature protection :033:
Mag ook wel voor de prijs.

Het is een grote voeding met een 140mm fan die tot 500~600w load super stil blijft.
Mooi is ook dat hij modulair is maar er al genoeg kabels direct aan de voeding zitten en ik slechts 1 extra kabel nodig heb :)

Het ging mij vooral om de stilte onder load en het totaal aantal mogelijke aansluitingen.
 
Zo en ik heb me eerste lekkage in me 1STe keer Watercooling ook achter de rug.

Pomp is al twee keer niet opgestart dus cpu heet water zet uit slangen worden slap DUSSS toen pomp weer aangezet werd, je raad het al LEKKAGE boven op me dure lieve 4870 x2 card.
Snel water uit laten lopen en op verwarming gelegd (Damn 25 graden in de kamer is warm lol).
Hij doet het wel weer maar echt ik ga er een flowmeter tussen doen (is het dan zo dat ik tijdens opstarten al wordt gewaarschuwd indien pomp niet doet????)

*veegt zweet van zijn voorhoofd*
 
Phew ! man das nog luckier dan ik ! :icon_mrgreen:
Want mijn mobo heeft na wat uurtjes Far Cry 2 dan toch het loodje gelegd.
Op zoek naar een ander sli bordje dus en ik zit te denken aan een Asus p5n-d of een EVGA 750i FTW.

Edit.
ik heb mijn pomp rpm sensor aangesloten op de Scythe Karma Fan Controller. Mocht hij ermee ophouden
dan begint de Karma als een gek te piepen.
 
Laatst bewerkt:
mmm das mss ook nog een optie me pomp op zon ding.
Kan dat met de linag pomp????

En lucky? DAMN ECHT LUCKYYYYYY want jesum man kwam nog best wel wat uit lopen :(

Gelijk op verwarming gelegd met een theedoek ertussen en verwarming op 25 graden gezet.

Hoop dat ie het blijft doen (iig wel 3dmark06 test gerunned erna met 16800 punten ofzo dus hoop da da zo blijft :O)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Lekkage tijdens lektesten, moederbord nat, en nu? Waterkoeling 5
B Testen op lekkage? Waterkoeling 4
KnuX Lekkage test Waterkoeling 8
K Je eerste lekkage? Waterkoeling 2
Flythe LET OP: Kans op lekkage door te lange schroefdraad van fitting Handleidingen en Installatie Tips 23
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
J Perfecte levering, maar nu verder ..... HighFlow Testimonials / Shopreviews 7
T Waterkoeling: afgifte niet via lucht maar warmtewisselaar Waterkoeling 5
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
retrorick Even voorstellen dan maar... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
H Pc loopt maar voor de helft leeg met aftappen Waterkoeling 7
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
B moest me maar ff voorstelen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
R Kom er maar niet uit.. Advies Waterkoeling Setup 7
S klein maar krachtig Gallery & Build Logs 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
C Companion gaat zich toch maar even introduceren... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
z999 Bottleneck @ audiosoftware.. Maar waar? Problemen & Oplossingen 0
T posative ervaring hier maar negatieve ? HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
A ff voorstellen dan maar Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
H Lurkte al een tijdje rond, maar bij deze de kennismaking! ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Cryingsoul, moet me toch maar eens voorstellen ^^. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
W Ik vraag het maar even aan de kenners!!! Waterkoeling 8
NielsKorell Zal me dan ook maar eens voorstellen! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Robin026 Dan komt Robin ook maar in tha house. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 82
Luculenus Waterkoelingsetje voor nu maar ook voor AMD Bulldozer. Advies Waterkoeling Setup 9
neorej Jeroen Beerens stelt zich dan ook maar ff voor :). Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan