• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gruffi 2.0

Gruffi

New member
Hoi ben ik weer :)

Een tijdje terug heb ik mijn eerste wc-setup samengesteld.

Sommige dingen gingen goed, andere dingen gingen minder goed en een dode video kaart was ---.
Ondertussen heb ik in garantie een andere kaart gekregen dus kan ik weer aan de slag.
(De videokaarten heb ik niet bij HF gekocht)

Mijn huidige opstelling is als volgt:
Coolermaster HAF X
Intel Core I7 2600K
Asus P67 Sabertooth REV B3
Corsair 16GB KIT (4X4GB) 1600Mhz DDR3
Corsair 750W
2x Asus ENGTX570 DCII (SLI)

Met de huidige setup ben ik maar matig tevreden, het was mijn eerste poging en heb dus wat verkeerde beslissingen genomen :)

gruffiwc10.jpg

De idioot lange slangenzooi is omdat het bruggetje van de vgakaarten niet pastte.

Het reservoir Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps en combinatie met pomp Laing / Swiftech DDC-1Plus MCP355 12V maakt een takkeherrie.
Ik ondervolt de pomp momenteel met een externe voeding naar 10V en dat gaat stukken beter, ik denk dat de pomp gewoon te sterk is voor mijn kleine loop.

1. Ik zie een leuke controller Aqua-Computer Aquaero 5 XT USB fan controller, graphic LCD, touch control, IR remote control maar ik weet niet of ik daar ook m'n pomp mee kan regelen/ondervolten?

2. Ik heb ook ondervonden dat 1/2 tubes niet zo handig werken en ik vraag me af of 3/8 tubes niet beter zouden zijn, maakt het echt erg veel verschil uit voor de flow? Kan ik nog steeds m'n pomp stilletjes zetten met 3/8?

3. Het bruggetje EK-FC Bridge DUAL Serial was fout en moet EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot zijn.
Ik zie dat niemand op de site zo'n bruggetje gebruikt maar kiest voor Bitspower Crystal Link Tube For 3-Slots (SLI/CF) BP-CLTAC-S3 linkjes, zijn die beter?

4. Fittingen: De Lamptron Liquid Hose Clamp - Red 3/4 ID hose clamps waren waardeloos en passen helemaal niet, als je je pc in een aquarium wil veranderen moet je zeker deze klemmen nemen.
Ik wil de schroeffittingen van bitspower gebruiken (eerst nog beslissen of ik 1/2 of 3/8 tubes neem). Ik moet bovenaan van de radiator naar net daaronder het bayreservoir. De tube die ik daar nu voor gebruik staat op springen (veel te kort). Hoe los ik dit best op? 3 keer 90 graden fittingen? De radiator omdraaien gaat niet want het moederbord zit in de weg.

resrad.jpg

5. Doordat 1 vga kaart stuk was heb ik het waterblok moeten losmaken, de thermal pads zijn niet zo netjes meer. De pads zijn 1mm dik en ik wil deze vervangen. Ik vind enkel 0,5mm en 1,5mm ik veronderstel dat deze dan wel goed zijn Thermalpad Ultra 5W/mk 100x100x1.5mm (1 Stuk) ?

6. Ik zoek ook nog een flowmeter en tempmeter die bij m'n pomp en controller past.

7. Niet vergeten: Feser One Cooling Fluid - PURE / NO UV, Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
 
1. Ik zie een leuke controller Aqua-Computer Aquaero 5 XT USB fan controller, graphic LCD, touch control, IR remote control maar ik weet niet of ik daar ook m'n pomp mee kan regelen/ondervolten?
Dat is mogelijk, zie meer info over de Aquaero 5 hier: http://forum.aquacomputer.de/images-ac/aquaero_5_eng.pdf

2. Ik heb ook ondervonden dat 1/2 tubes niet zo handig werken en ik vraag me af of 3/8 tubes niet beter zouden zijn, maakt het echt erg veel verschil uit voor de flow? Kan ik nog steeds m'n pomp stilletjes zetten met 3/8?
Het maakt niet veel uit, je kan dus zonder zorgen 3/8" slang nemen als je dat fijner vindt werken.

3. Ik zie dat niemand op de site zo'n bruggetje gebruikt maar kiest voor Bitspower Crystal Link Tube For 3-Slots (SLI/CF) BP-CLTAC-S3 linkjes, zijn die beter?
Die zijn niet beter. Het gaat erom wat je mooier vindt.

4. Ik moet bovenaan van de radiator naar net daaronder het bayreservoir. De tube die ik daar nu voor gebruik staat op springen (veel te kort). Hoe los ik dit best op? 3 keer 90 graden fittingen? De radiator omdraaien gaat niet want het moederbord zit in de weg.
Met 90 graden fittingen moet je dat inderdaad kunnen oplossen, eventueel met Bitspower Snake fittingen:
Extenders en Adapters


5. Doordat 1 vga kaart stuk was heb ik het waterblok moeten losmaken, de thermal pads zijn niet zo netjes meer. De pads zijn 1mm dik en ik wil deze vervangen. Ik vind enkel 0,5mm en 1,5mm ik veronderstel dat deze dan wel goed zijn Thermalpad Ultra 5W/mk 100x100x1.5mm (1 Stuk) ?
Ja die kan je gebruiken, de 1mm hebben we nu ook toegevoegd aan de shop:
EK Thermal Pad Full Cover 60x50x1mm

6. Ik zoek ook nog een flowmeter en tempmeter die bij m'n pomp en controller past.
Flow Meters
Temp Meters
Genoeg keus :) Ook hier geldt welke je mooi vindt.

7. Niet vergeten: Feser One Cooling Fluid - PURE / NO UV, Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
 
Naar België is inderdaad ook 1 dag.
Je kan bij opmerkingen vermelden dat het ook bij je buren bezorgd kan worden, dan vermelden wij dat op de verzendlabel.
Als je niet thuis bent en je buren ook niet, dan gaat het naar de dichtsbijzijnde GLS depot.
Daar kan je het ophalen of je kan gratis een tweede bezorgafspraak inplannen.

Je kan natuurlijk ook een ander verzendadres adres opgeven, bijvoorbeeld je werk of familie/vrienden die wel overdag thuis zijn.
 
Terug
Bovenaan