• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Groenteshakes / Raw Food

DannyHvE

New member
Gezonde voeding hoeft niet perse een verschrikking te zijn om binnen te krijgen. Het kauwen van groente is voor vele het probleem en natuurlijk niet het verteren :048:

Mijn oplossing hiervoor is om het in een blender te stoppen met wat vruchtensap en/of fruit en dan te malen tot een vloeistof. Niet alle groente zijn geschikt om rauw te eten, maar genoeg kunnen wel gewoon in de blender zonder dat ze verschrikkelijk smaken.

Zelf maak ik elke morgen een shake van:

Witlof, bleek selderij, radijsjes, courgette, soms rauwe spinazie, andijvie, boerenkool of spitskool, citroen, grapefruit, hero multifruit, en soms wat extra fruit.

Kan even wennen zijn, maar na een tijd drink je zo 0.6 to 0.8 liter weg en kijk je er ook naar uit om er weer een te maken. Ik heb het geprobeerd met rauwe brocolli, maar dat is echt smerig, haha. Rauwe bloemkool gaat nog. Je kunt natuurlijk ook paprika, uien of wat dan ook gebruiken. Verder kunnen er ook dingen zoals yoghurt en suiker toegevoegd worden. Heb het geprobeerd met yoghurt, maar vind het zelf zonder lekkerder.
 
Ik ben zelf een vervent kauwer van rauwe broccoli en bloemkool. Ook al eens geexperimenteerd met de blender, maar dan smaakt broccoli idd niet echt je van het. Een mix van bloemkool, wortel, peterselie, kiwi, banaan, walnoten en een beetje yoghurt gaat er overigens wel regelmatig in.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
coolfris Tygon® B-44-4X Food, Milk and Dairy Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan