• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag een advies

Guppie

New member
Hallo allemaal,

Drie jaar geleden heb ik voor het eerst een waterkoeling in mijn pc gebouwd en dat is me tot nu altijd goed bevallen! Echter ben ik nu wel aan een upgrade van mijn pc toe dus ook van mijn WC.

Ik weet alleen niet welke pomp en CPU block ik het beste kan gebruiken.
De processor die ik wil aanschaffen is de Intel Core i7 960 die ik zeker een OC krijgt tot minimaal 4Ghz. Verder begin ik met een ATI Radeon 6950 die ik flash tot een 6970 en deze krijgt indien dat nodig is er ooit nog een broertje bij.

Ik was zelf aan het denken aan deze pomp: Laing D5-MCP655
En voor het CPU block: D-Tek FuZion Universal v2 S1366
Is dit voldoende of is er misschien een beter alternatief?

Tevens ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het standaard watergekoeld geheugen van Kingston: Kingston HyperX 6 GB DDR3-2000 Tri-Kit H2O

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een 360 radiator hebt, kan je het beste 3x 120mm fans op plaatsen.
Dat zorgt ervoor dat de lucht door de radiator heen wordt geblazen, met die 2x 180mm fans gaat de lucht langs de radiator heen, omdat het de airflow niet goed afsluit.
Dat kost dus koelcapaciteit.

Temperatuur display is toegevoegd aan de shop:
Thermosensor G1/4 met C/F Display (blauw)

Je kan die eventueel boven in de dop draaien, maar dan heb je wel deze nodig:
M20x1.5 to G1/4” Reservoir Fill Cap Adapter

Of anders een T-splitter gebruiken en de sensor ergens tussen de loop doen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan