• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D

robbyvw

New member
hallo iedereen,

ik heb helaas geen reactie gekregen op mijn vorige post, maar daarin tegen heb ik de afgelopen week veel tijd besteed aan uitzoek werk mbt waterkoeling en het e.e.a. gekocht/gewijzigd aan mijn computer.

inmiddels heb ik de volgende setup:
I7 3770k
Asus Maximus formula V, met waterkoeling aansluiting (ASUS - Moederborden- ASUS Maximus V Formula)
XFX HD7970 1x
Corsair Obsidias 800d kast

Ik zat zelf te denken aan de volgende loop:
pomp-rad-moederbord-cpu-res-pomp
de radiator komt aan de bovenzijde van de kast, push/pull oid ben ik nog niet over uit..
in de toekomst komen er een hd7970 en worden deze toegevoegd aan de loop. dan wil ik misschien een 2e loop maken met een extra rad aan de onderzijde van de kast.
iig, toekomstmuziek, eerst het een, dan het ander.

De spullen die ik uitgezocht heb staan alvast klaar in de winkelwagen, volgens mij zijn het allemaal wel de juiste spullen voor dit project:
Winkelwagens :: Winkelwagen3 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

aangaande de opstelling heb ik nog wel een vraag:
de aansluiting van het moederbord is een buisje 3/8 OD, maar wil eigenlijk de loop voorzien van 1/2 ID. nu heb ik hier een bitpower verloop voor opgenomen, maar iemand misschien een netter idee hiervoor?
geeft dit trouwens nog eventuele problemen voor de loop, met een vernauwing 3/8 erin?
of misschien alles wijzigen naar 3/8 slang, als dit geen problemen geeft voor de flow?

haakse koppelingen ed moet ik nog even bezien, denk dat ik de bestelling in 2 delen ga doen..

volgens mij heb ik voor de rest alles (de fans worden ergens anders gehaald, die staan niet in de webshop), mocht iemand nog een aanvulling hebben, let me know!

ik hoop dat iemand de moeite kan nemen om de vragen te beantwoorden, in iedergeval alvast bedankt!
 
zeker een fijne kaart! had eerst een sabertooth z77, maar vond deze toch mooier en veel meer mogelijkheden!

even een ander vraagje, eigenlijk 2:
wat is een mooie 90grad oplossing voor 3/8id 1/2od slang? de slang moet achter de kast een haakse hoek maken, maar zie in de shop nog niet een mooie oplossing staan...
edit: zag deze staan en is precies wat ik zoek, alleen jammer genoeg niet op voorraad en niet in het zwart..
10MM (3/8) Schroeffitting 90 graden - 2x schroef
wordt de totale levering dan vertraagd als deze er niet is, of later nagezonden?
edit 2:
als ik deze 2 nu eens combineer met 2 schroeffittingen?:
http://highflow.nl/aansluitingen/fi...nector-g1-4od-to-g1-4id-deep-black-17045.html
http://highflow.nl/aansluitingen/fi...ol-hf-socket-2x-g1-4-id-deep-black-17048.html

verder heb ik deze pomp uitgezocht:
Swiftech MCP35X Pump
met deze top:
Bitspower BP-DDCTP-BK DDC TOP - POM Version
gaat dit passen?

ik wil niemand opjagen maar sta eigenlijk met de vinger bij de bestelknop, dus mocht iemand tijd hebben :)

thanks!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan