• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gold Leader Reporting in!

Gold Leader

New member
Beste Mensen :)

Nou, ik ben dus Gold leader en Obi-Wan Kenobi van veel zeer bekende hardware en software sites :)

mijn oorsprong is 2CPU.com, dat is het eerste forum waar ik lid van was geworden , kom er nog best vaak, aangezien mijn computer interesse echter alleen op 2CPU gebied ligt, do more with two, over one ;)

De oude 2CPU Slogan was ooit zo:

2CPU.com because two are better than one! heb ook een beker ervan,, lachte me kapot toen ikd eze binnen kreeg:

2CPU.com: Because two is deffintely better than one!



Ding is ook heerlijk MEGA GROAT!!! [groat is flakkee's voor groot :003:] echter buutgeweun! :003:

Maargoed, al mijn systemen hebebn op zijn minst 1 CPU of meer, de meeste hebben er twee :)

all configs zijn dus deze:

Blue-Leader SMP 2009


Dual Quad Core AMD OpteronDP 2380 C2 Shanghai HT1.1 8x 2500Mhz, 8x 512KB L2, 2x 6144KB L3
4x 4096MB PC2-6400 ECC Reg Kingston Value Ram in Quad Channel DDR2-800 mode [Two Dual Channel DDR2-800 Pools in system one per Quad Core CPU, hence two CPU's, thus Quad Channel DDR2-800]
Supermicro H8DAE-2 NVIDIA NFORCE 3600 Professional + MCP55 Pro + IO55
1x Supermicro SIM LP-B IPMI 2.0 Card 16MB SDRAM
Zotac GeForce GTX 480 PCI-E 1536MB 384 Bit GDDR5 Rev.A3 1510
In 32 Lane 2-Way SLI with
EVGA GeForce GTX 480 PCI-E 1536MB 384Bit GDDR5 Rev.A3 2110
Onboard Realtek HD Audio
2x Broadcom 1Gigabit Ethernet Adapters
4x Western Digital Caviar 500GB RE3 24/7 series 32MB Cache RAID0
Antec True Power Quattro Series 1000Watt EPS12V + 2.3V
Lian Li PC-A7010 Black Server Tower
iiyama ProLite B2403WS-B1 24" TFT

Sveta SMP 2004



Dual AMD OpteronMP 850 CG Sledgehammer HT1.0, 2x 2405Mhz , 2x 1024KB L2
2x 1024MB PC-3200 ECC Reg Kingston Value Ram in Dual DDR-400 mode, on one ram pool for the main CPU with this system]
Micro-Star International MS-9130 K8T Master2-FAR VIA K8T800 chipset
Hightech Industry Systems ATi Radeon HD 3850 ICEQ3 Turbo AGP 512MB 256Bit GDDR3 aka HIS HD 3870 AGP as Main VGA
3dfx Interactive Voodoo5 5500 PCI Macintosh 64MB 256Bit SDR [in practical 2x 32MB 128Bit SDR] PC Flashed to Bios 1.18_LCD as Secondary VGA
Onboard Realtek AC'97 2.1 sound Vervangen door een Auzentech X-Fi Prelude 7.1 PCI 64MB X-Ram
1x Broadcom 1Gigabit Ethernet Adapter
1x Intel Pro 100/S Desktop Adapter as secondary network device
1x 250GB Western Digital Caviar SE 16MB Cache UATA 133 Main HDD
1x 320GB Western Digital Caviar RE2 16MB Cache SATA II 300 @ SATA I 150 Secondary HDD
Enermax Modu82+ 525Watt PSU EPS12V + 2.3V
Addtronics 6896-A Entry Level Server Tower aka High Tower
Compaq S710 17" CRT

And this is my lanbox and test system for all my PCI-Express cards in my VGA card collection:

Gradinko SMP 2000



Dual Pentium!!!/EB 1000Mhz Coppermine
ABiT VP6 Raid Ver 1.0
4x 512MB PC-133 ECC Reg CL2.5 HP / Micron Crucial
Pine XFX GeForce 6800 Ultra AGP 256MB 256Bit GDDR3 Rev.A1 0435 @ AGP x4
3dfx Voodoo5 5500 PCI 64MB 256Bit SDR Rev.A1 2900 [in practical 2x 32MB 128Bit SDR]
Creative Sound Blaster Audigy2 Platinum eX
Intel Pro/1000 MT Fast Ethernet Adapter
ASUS NEC 4 ported USB 2.0 PCI 32 bit card
1x Maxtor Diamondmax 10+ 160 GB 7200 rpm Ultra ATA 133 HDD @ Ultra ATA 100
1x Seagate Barracuda V 10+ 80 GB 7200 rpm Ultra ATA 133 HDD @ Ultra ATA 100
1x NEC DVD-RW ND 1300A Ultra ATA 100
Addtronics 7896A Server Tower
Enermax EG365VE 350 Watt PSU
CompaQ S710 17" CRT Max Reso 1280 x 1024 x 32 @ 60 Herz;
Used reso: 1024 x 768 x32 @ 85 Herz

WinXP Pro USA + SP3
DirectX9 August 2009 Release
Forceware 81.24 WHQL for GF 6800 Ultra AGP
SFFT Alpha 41 Modified by ps47 for V5 5500 PCI

Yoda


Dell Inspiron 9100 Xtreme Limited Edition [1 of 2000 Made Worldwide]

Intel Pentium4/E 3400 HT @ 3400Mhz 1x 1024KB L2, 800Mhz FSB
Intel i865 GE Mobile Chipset based Motherboard
2x 512MB PC-3200 CL3 Infineon in Dual Channel DDR-400 Mode
ATi M18 Mobility Radeon 9800 AGP 256MB 256Bit DDRII
1x Hitatchi 100GB ATA 100 4200 rpm HDD
15,4" WUXGA TFT Max Reso: 1920 x 1200 x32 @ 60 Herz, most usable Reso: 1280 x 800 x32 @ 60 Herz


En joa het beest, wat nog under construction is:

Firefox SMP 2011


2x AMD Deci Core Opteron 6176 SE @ 24x 2300Mhz, 24x 512KB L2 en 2x 12288KB L3
Supermicro H8DG6-F Dual G34 Based Motherboard, unless 16 Core Opty prices are too high lolz :003:
16x 4096MB PC3-10600 Kingston Value Ram ECC Reg
2x EVGA Geforce GTX 580 Super Clocked Editions to try the SLI Hack
1x Lucid Hyrda PCI-E x8 cards to force multi GPU via Hydra Mode with the GTX 580 SCE's if SLI Hack won't cut it.
Auzentech X-Fi Forte 7.1 PCI-E 64MB Sound Card
6x 240GB OCZ Vertex2 E Class series in Raid 0, starting off with 2 first.
Lian Li Tyr PC-X2000B + Side window
1x 10cm Blue CCFL from Sharkoon for Gold Leader's Y-Wing Hangar Bay Mod
2x 30cm Green CCFL's from Sharkoon
2x 30cm White CCFL's from Sharkoon
1x Silverstone Strider 1500 Watt PSU, just to keep the power flowing

Er zijn nog meer dingen die ik wil vertellen maar dat hou ik wel voor later ;)
 
Laatst bewerkt:
Red leader standing by
04.jpg


Welkom, nice pctjes :p.

-edit- ghehe Sander
 
Laatst bewerkt:
prachtig haha thx voor jullie welkom :)

Gold Leader: "Red Leader, this Is Gold Leader, we are preparing our attack run."
Red Leader: "Copy Gold Leader."

Maargoed was wel effe leuk om die Squad calls weer is te zien :) Voor de rest ben ik de computer wereld ingegaan onder het verzamelen van 3dfx VGA kaarten waaronder ook vele Engineering Samples die nooit de markt hebben bereikt, zoals de befaamde 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB of de Voodoo5 5000 AGP en PCI 32MB en wat andere, deze verzameling heb ik ooit weg moeten doen van wegen geld nood en andere problemen wat met de gezondheid betrof, geestelijk ging het ook nietecht, was meer een soort van depressie enzo, dan verkoopt men dingen die je eigenlijk geen afstand van kan maken, helaas is het wel gebeurd maare nu dat ik aan de goede medicaties ben toe gekomen, gaat alles een stuk beter.

De 3dfx kaarten die ik gehad eb kunnen jullie het beste in deze sub gallery van mij bekijken:

Click to Enter :) De albums Avenger & Napalm zullen de meeste het meest interessants vinden :)

Wat de VGA verzameling nu betreft, is dat ik ook weer aan de 3dfx gedeelte aan het werken ben, om de beste 3dfx kaarten die mij goede herinneringen gaven, terug te kopen van andere 3dfx verzamelaars, en dat is tot nu toe wel erg goed gelukt, ik heb ze in een IKEA vitrine tafel gelegd met andere ATi, NVIDIA en Matrox VGA kaartjes, er liggen 3 ATI Engineering Samples in de Tafel en 2 van NVIDIA.

De tafel staat in mijn woon kamer en ziet er nu zo uit:



Buiten dit om heb ik ook s'werelds grootste Descent /Freespace Verzameling, dat ook geconstateerd werd door Interplay en alle Descent forums en communities.

Hier de main thread @ Interplay,waar ik onder de nick name Obi-Wan Kenobi begaat:
http://www.interplay.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=912&start=60#p27809

Hier een filmpje er over :)
http://www.youtube.com/watch?v=OOKTkk4qdgM

Er is ook een topic er van @ EVGA Forums :)
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=803032

The Descent Rangers is ook de oudste en meest actieve Descent Caln, ik werd door KoolBear uitgenodigd om er bij te komen, komt ook door die verzameling en mijn zeer grote Descent & Freespace archief, maar ook omdat ik een van de main Beta Testers bent van DXX-Rebirth, een project dat het mogelijk maakt om Descent 1 en 2 op new-gen Operating systems te laten draaien, de laatste jaar hebben we het voor elkaar gekregen om UDP te implenteren, hierbij kunnen gebruikers met Win6 en 7 als elk ander 32 als 64Bit OS van Apple Macintosh en Linux multiplayer doen zonder de nood te hebben van IPX/SPX wat infeite met de meeste newgen Operating Systems ontbreekt.

We hebben ook veel bug fixes ontstaan, zoals missing packages, dissapearing powerups after a pilot's death en ook enekele syntax errors, als beta tester zoekt men juist dit soort dingen op, men maakt een rapport er van en stuurt het naar de hoft programmeur, die geeft je dan een nieuwe beta met een work around voor het probleem en ga zo maar door, het is echt zeer leuk werk :) aangezien ik 100% bent afgekeurd, steek ik de meeste van mijn tijd in DXX-rebirth en het zoeken van dit soort problemen.
De DXX-rebirth site kunnen jullie hier bekijken:
http://www.dxx-rebirth.com

Mijn Descent Rangers Pilot Page is hier te bezien:
http://www.descent-rangers.net/publ...index.asp?page=pilots_biography&PilotID=25055

En ja buiten dit om had ik vroeger ooit Dino-Riders verzameld en wat kranten knipsels van nieuwe vondsten, boeken en ook musea replica modellen en die heb ik ook nog in de originele staat :)
die kunnen jullie het beste in deze gallerie bekijken:


En ja wat die Dino's betreffen dat was nog toen ik in Australia woonde van 27 Januari 1980 tot 17 December 1990, bijna 11 jaar, ben daar ook opgegroeid,maar ook een iets mindere tijd gehad.

Was blij om toch vanwegen de bad ride terug te gaan naar NL, maar ook dat bracht zich issues met zich mee., moest de taal binnen 4 jaar leren waarbij een normale NLér al die 11 jaar voor gekregen heeft. Maar ach het is nu zo'm 20+ jaren verder en ik vind dat ik het wel oke gedaan heb voor de rest, dat ik 100% afgekeurd bent zegt niets dat ik geen geld heb voor PC hobbies, gewoon slim verkopen en sparen en je komt er er ook wel doorheen, je leert er mee om te gaan over de jaren, ik zit al zeker meer dan 7 jaar thuis, maar elke dag is toch weer geleeft.

Ik heb zelf ook een zeldzame imuun ziekte wat Sarcoidose heet in engels heet het Sarcoid, hierbij ben ik 1 van de 4% die een zeer lastige variant heeft die zeer lastig te behandelen is, en ja elke dag heb ik pijn, maar dankzei die projecten zoals DXX-Rebirth dan kan ik me er wel goed doorheen slaan.

Het leven is net perfect en dat hoeft ook niet, met mijn Mahjong uitkering en de goede zorg van het Sjaloom Stichtig waar k ook begeleidend woont ben ik er van zeker dat het niet beter anders kon zijn, in de zomer doe ik dagbesteding , zoals het mee helpen met mijn vaders tuin of met een tuin groep op stap gaan en dat doet me wel wat goeds, niets doen elke dag, dat is echt niet de bedoeling.

Nou ja dat was het wel zo'n beetje.
 
Laatst bewerkt:
Welkom :D

zeer mooie systemen.

zeker geen bensch tests mee gedraaid of iets

En zeer veel info die je daar typt. PFoeh dat was ffe lezen

je hebt in iedergeval een zeer mooie collectie Video kaarten even eens als die freespace apparaten
heb er eigelijk nooit van gehoord maar wel mooi


Vannos
 
neu Benchmarks doe ik niet aan, dat zijn maar gare cijfertjes imo, de progs die ik draai vertellen mij genoeg van wat ik moet verwachten van mijn systemen, om eerlijk te zijn ben ik niet zo op dat commerciele 3D Mark of andere wat benchmarks en al dat gebeuren, die boeien mij niet echt om eerlijk te zijn. ;)

3D Mark staat ook bekend vanwegen zijn zeer onnauwkeurigheden, wat resultaten betreffen, de programma's zoals FSX Deluxe Editon + REX zeggen me veel meer dan een paar gare cijfertjes van een of ander benchmark progsel. :108:
 
Geweldige intro ! :p
Volgens mij ben ik wel eens een verkoop topic van je tegen gekomen op tw.net
Prachtige pc's daar man.
Draait die ene pc ook al, daar waar nog geen cpu's inzitten ?

Ben zelf ook altijd verliefd geweest op 3DFX kaarten.
Kan het me nog als de dag van gister herinneren.
Need for speed 1 op een P1 200 met een S3 Virge wilde amper.
En toen kreeg ik een Diamond Monster 3D 4MB.
Samen met de SSD de mooiste vooruitgang in de PC wereld die ikzelf heb mogen meemaken :)
Daarna nog een Diamond 8 MB 3DFX gehad als ik het goed heb.
En vervolgens een 12 MB Creative 3DFX gehad.
Vervolgens overgestapt op TNT en Geforce.
Heb daarna nog wel eens een Voodoo 3000 16MB gehad, maar de Geforce was toch iets sneller ^^
 
de GeForce was sneller als de GF3 ja maar de V5 was in meeste games van zijn tijd de heer en meester :)

3dfx Glide API zag ook het mooiste er uit, de Voodoo5 6000's hebben de performance van een geFore3 met de laatste SFFT 1.5 drivers :)
die kan je hier vandaan halen :)

Firefox SMP 2011 draait nog niet nee, staat ook duidelijk vermeld :) Maar hopelijk rond October of Augustus draait ie wel :)
Ik ga er rusitig over doen, en zorgvuldige keuzes maken.
Voodoo 4 en 5
3dfxzone.it - 3dfx Channel -> Voodoo4 4500 and Voodoo5 5500 -> Drivers

en voor Voodoo3:
3dfxzone.it - 3dfx Channel -> Velocity and Voodoo3 -> Drivers
 
DXX-Rebirth Beta testing mainly, voor de Descent Rangers hehe, hier onze website:
Descent Rangers : INDEX

Forum is hier:
Descent Rangers | Index page

DXX-Rebirth
http://www.dxx-rebirth.com/

Hier het forum :)
http://www.dxx-rebirth.com/frm/index.php

We zijn actief van 1996 tot 2011, ik bouw hoofdzakeijk 2CPU systemeen vanwegen de zeer goede kwalliteit's onderdelen die met zich mee brengen, met 1 CPU sysemen heb ik veel tramalant gehad waaronder defect bios chips, instabiele crashes enzo, gewoon vanwegens slechte ervaring ben ik 2CPU gegaan en sids dat ik dit soort systemen bouw, heb ik geen probs meer en ook nooit spijt van gehad heeh :)

Ze gaan ook veel langer mee, ze schalen ook veel beter met VGA kaart en CPU generaties enzovoorts, de Socket change heeft men ook minder last van, alles is van hogere kwalliteiten en het gaat gewoon langer mee.

Voor Flight Simulaators zijn 2CPU systemen heel erg geschikt des te meer cores des te beter, OC'en heeft wiening impact, ik will meer cores, de techniek er achter is ook meer boeiend voor me :)

Ieder zijn ding weet je, maare dit doet me veel goeds, het omzetten van zelf gemaakte filmpjes van de vakantie in DivX is ook heerlijk op die 8 core bak, dat gaat erg rap allemaal.

Ja die PC's is ook meer een soort van 2CPU system verzameling hehe.
 
Wow, nooit gezien zoiets/iemand die paar computers heeft met 2 cpu's!

Welkom trouwens :)

zijn dat trouwens dan niet server moederborden? (van oorsprong dus) Aangezien ik alleen servers weet dat ze er 2 hebben en niet computers zoals wij hebben die er twee hebben ;p
 
hehe bedankt :)

Het zijn Server /Workstation idd, ik was hier al een tijdje hoor, maar ik dacht van ik post het wel hier, om heir voor een nieuwe topic te maken dat is ook weer zo iets toch :p

Maare idd, drie 2CPU systeempjes de vierde ben ik nog aan het samenvatten en bouwen,das die G34 bak die op mijn eet tafel staat aka Firefox SMP 2011, als je eht filmpje bekijkt, kom je hem tegen, hier de log topic er van :)
http://forum.highflow.nl/f34/firefox-smp-2011-van-gold-leader-9151/

van links naar rechts:

Blue-Leader SMP 2009, Sveta SMP 2004 en Gradinko SMP 2000

Specs van die drie staan in de eerste post van dit topic :)
 
Hmm dat gaat nog even duren de helft van de onderdelen die ike r voor zoekt zijn nog niet op demarkt, maar dat is niet erg, ik wacht op de Opteron 6200 Interlagos CPU's, PC3-12800ECc Reg ram support en informatie wat de nieuwe Bulldozer Bios voor mijn Supermicro H8DG6-F, van wat ie ondersteund qua Bulldozer CPU's en ram enzovoorts, dat bios informatie moet ik hebben om verder te gaan :)

Het liefste een tweetal 2600mhz a 3000Mhz 16 Core Opterons, wat wel zeker is, is dat deze 16 core CPU's eind Q2 op de markt komen, dus ik sla pas in rond Q4, ook dat dit project een jaar gaat duren, vnd ik het niet erg, het liefste alles gelijk goed dan dan halverwegen met iets zitten waarvan je er spijt van krijgt. ;)

Zo heb ik Blue-Leader SMP 2009 ook gedaan, dat duurde ook een jaar ongeveer maar echter geen spijt van gehad :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
brazen Firefox SMP 2011 van Gold Leader? Gallery & Build Logs 59
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
maomanna Sata gold Pins HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
F Silverstone Strider Gold ST85F-G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Freddy Swiftech Apogee HD CPU Block - GOLD - LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
ShaquilleMoreno [REFUSED] Lian-Li PC-A7110 Gold Edition Verkocht 3
D-foX OCZ 1250 gold HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [VERKOCHT] OCZ Gold DDR3 PC3-17000 4GB LV (2x2Gb) Verkocht 3
Sw333t OCZ Gold geheugen Gesloten 3
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
Robert [INACTIVE] CoolerMaster Silent pro Gold 700W Nieuw in doos Verkocht 0
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
Demolisher Bitspower True silver/gold fittingen en andere nieuwe producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
Freddy Cooler Master Silent Pro 80plus Gold voedingen op voorraad :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Ac ryan Gold plated pins Handleidingen en Installatie Tips 15
dietje1908 bitspower gold HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Source DDC355 ''Gold'' Top & Apogee GT Copper Bracket Waterkoeling 34
X Lian-Li PC-A70 Gold Edition Gallery & Build Logs 219
ShaquilleMoreno Lian-Li PC-A7110 Gold Edition Gallery & Build Logs 125
Gold Leader Blue-Leader SMP 2009 Mid-Life Upgrade Gelukt! Gallery & Build Logs 0
naim380 Naim reporting for duty SIR! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
X Reporting a bug/request HighFlow Forum 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan