• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Goedkope Arcade Stick upgraden :)

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik had een tijdje terug zo'n cheap ass Arcade Stick gekocht voor iets van 25-30 euro om te proberen.
Leuke stick, maar je voelt wel aan dat het goedkoop is, heel licht, knoppen en stick klikken niet zo lekker.

En vorige week deden de twee linker knoppen opeens niet meer of Windows sloeg beide knoppen aan als je er maar eentje indrukte.

Toen dacht ik, laat ik eens alle knoppen vervangen voor kwalitatieve Sanwa knoppen en een Sanwa JLF joystick :)

Zo ziet ie er standaard uit:
tAzF3vg.jpg



Open gemaakt en het blijkt dat de knoppen geen eigen switch hebben, maar met carbon rubber op een printplaat drukt.
Dat verklaart het goedkope gevoel van de knoppen :)
bDjFkrx.jpg


eHd288O.jpg




Die grote printplaat voor de knoppen zijn verbonden aan de controller PCB, deze ga ik hergebruiken, zodat Windows de stick nog ziet :)
iwpf2Pv.jpg



Nu best wat gedaan, helaas vergeten foto's te maken.
Wat ik heb gedaan:
- De Sanwa knoppen zijn 30mm, iets groter dan de standaard knoppen, moest daarom met een dremel alle 10 gaten wat groter slijpen.
- De 12 draadjes gedesoldeerd van de controller PCB en 12 nieuwe draadjes aan gesoldeerd die naar de knoppen gaan.
- Omdat ik mijn krimptang op de zaak heb gelaten, kon ik de kabelschoentjes niet aan de andere zijde van de draadjes krimpen, heb toen maar alle draadjes gewoon gesoldeerd aan de knoppen.
- Bij de behuizing nog wat plastic weggedremeld, zodat de Sanwa joystick past en twee gaatjes geboord om het vast te kunnen schroeven.
- Op de bodemplaat nog een oude waterblok van EK (een FC480 ofzo) vastgeschroefd, zodat de stick zwaarder aanvoelt en steviger staat :)
- Het ziet er dan zo uit van de binnenkant:
d6zn08A.jpg




Het resultaat:
r5wkS5o.jpg





Ohja en nog Lian Li SD-02A voetjes eronder gezet :)
GsuzyqH.jpg





Zojuist even aangesloten op de PC en alles werkt naar behoren en het speelt zo een stuk fijner :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DieHard Goedkope winkel met een shitload aan spullen :D Algemene Discussies 6
Dustyrick [IN-ACTIVE] Goedkope ledstrip Verkocht 0
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
H goedkope stille mini loop Advies Waterkoeling Setup 11
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Mame arcade cabinet Electronica 5
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
F Arcade Stick en andere items HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
Freddy Blast Galaxy - Arcade Club Amsterdam Gaming 0
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
Freddy Daytona USA Twin Cab (Arcade) Overige Builds 46
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
Freddy Star Wars Battle Pod arcade game Gaming 0
Aequitis [IN-ACTIVE] Madcats Streetfighter 4 Tournament Edition Arcade Fight Stick Verkocht 4
Wouter Arcade Games HighFlow Forum 6
HighSpeed^ [Arcade] Toernooien Gaming 5
Wouter Nieuwe games in de arcade hall. HighFlow Forum 0
Freddy Old skool Arcade Kasten! Gaming 8
Freddy Arcade: Nieuwe Games! HighFlow Forum 16
Freddy [Arcade] Daytona USA 2 & Sega Rally Gaming 0
Freddy Arcade Wedstrijd: Tetris! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Arcade Wedstrijd: Snake! HighFlow Computer Cooling Shop 41
Freddy Arcade Wedstrijd: Breakout HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Arcade Highscore / Toernooi prijzen? HighFlow Computer Cooling Shop 5
E [VERKOCHT] Terratec Cinergy Hybrid Stick Verkocht 5
Johnny USB stick welke? Hardware & Software 19
Freddy Wat is zuiniger? Films afdraaien vanaf USB-stick of Hard Disk? Hardware & Software 20

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan