Beste mensen ,
Om te beginnen ben ik nieuw op dit forum en ben ik nog een leek op het gebied van waterkoeling.Via hardware.info ben ik hier terecht gekomen.
Ik heb een paar dagen terug de Prolimatech Megahalems Rev B gekocht met Noiseblocker 120 mm S-Series MF12-P fan.Maar omdat ik koeling heel belangrijk vindt ben ik van gedachten veranderd en wil ik een volledig watergekoelde systeem hebben ook omdat het me wel leuk leek om is iets anders te proberen.
Zodra de intel core i7 930 processor op de markt verschijnt (28 februari geloof ik) wil ik voordat hij komt een volledig watergekoelde systeem hebben.
Nu heb ik al het een en ander in mijn hoofd zitten maar zou graag jullie advies willen horen of dit allemaal wel gaat werken en of ik niet het een en ander mis etc.
Het systeem dat ik wil gaan aanschaffen :
Intel Core i7 930.
Evga X58 Classified.
Corsair Dominator GT 6GB DDR3-1866 CL7 triple kit.
2x Asus Matrix 5870.(nog niet aangekondigd maar verwacht hem toch)
Fractial Design Newton R2 1000W single 12v. rail voeding.
Behuizing heb ik al - Antec Twelve Hundred.
Mijn samen gestelde waterkoeling systeem :
CPU Block : Koolance CPU-350AC (CPU), Acrylic
Pomp : Koolance Pump PMP-400
Reservoir : XSPC UV Blue Single 5.25 Bay Reservoir
Radiator : XSPC RX120 Black
2x Vga Block : Koolance VID-AR587 (Radeon HD 5870/5850) VID-AR587
Schroeffitting : 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack)
Slang : Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - BLUE
Mocht ik nog memory blocks nemen dan neem ik deze : Koolance RAM-33 (Single DDR/DDR2/DDR3/SD)
Zou dit allemaal goed werken ? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Om te beginnen ben ik nieuw op dit forum en ben ik nog een leek op het gebied van waterkoeling.Via hardware.info ben ik hier terecht gekomen.
Ik heb een paar dagen terug de Prolimatech Megahalems Rev B gekocht met Noiseblocker 120 mm S-Series MF12-P fan.Maar omdat ik koeling heel belangrijk vindt ben ik van gedachten veranderd en wil ik een volledig watergekoelde systeem hebben ook omdat het me wel leuk leek om is iets anders te proberen.
Zodra de intel core i7 930 processor op de markt verschijnt (28 februari geloof ik) wil ik voordat hij komt een volledig watergekoelde systeem hebben.
Nu heb ik al het een en ander in mijn hoofd zitten maar zou graag jullie advies willen horen of dit allemaal wel gaat werken en of ik niet het een en ander mis etc.
Het systeem dat ik wil gaan aanschaffen :
Intel Core i7 930.
Evga X58 Classified.
Corsair Dominator GT 6GB DDR3-1866 CL7 triple kit.
2x Asus Matrix 5870.(nog niet aangekondigd maar verwacht hem toch)
Fractial Design Newton R2 1000W single 12v. rail voeding.
Behuizing heb ik al - Antec Twelve Hundred.
Mijn samen gestelde waterkoeling systeem :
CPU Block : Koolance CPU-350AC (CPU), Acrylic
Pomp : Koolance Pump PMP-400
Reservoir : XSPC UV Blue Single 5.25 Bay Reservoir
Radiator : XSPC RX120 Black
2x Vga Block : Koolance VID-AR587 (Radeon HD 5870/5850) VID-AR587
Schroeffitting : 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack)
Slang : Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - BLUE
Mocht ik nog memory blocks nemen dan neem ik deze : Koolance RAM-33 (Single DDR/DDR2/DDR3/SD)
Zou dit allemaal goed werken ? Alvast bedankt voor jullie hulp.