Ward0, als je uitlezing niet stabiel is, komt dat waarschijnlijk omdat er kleine luchtbelletjes gaan plakken in het radje. Deze zijn erg klein en je moet er met je neus bovenop gaan zitten om ze te zien.
De belletje hebben een hoog "plakgehalte", en komen moeilijk los van het wieltje.
Je kan overwegen de witte bus te gebruiken.
Met een standaard setje TT, cpu + VGA blok, kwam deze meter vertikaal gemonteerd gewoon stil te staan!
Ik heb hem hierdoor uit de loop gehaald.
Eh, moet er wel bij vermelden dat ik de witte bus er niet in had........
Is je flow niet erg hoog, dan moet toch de witte bus erin voor een stabiele werking.
Het ligt er ook aan waarom je deze meter in je loop wilt. Als je heb in het zicht monteerd heb je meteen een idee of je water nog rondgaat
Ik kan je vertelllen dat het er met acid uv green in ieder geval mooi en goed en duidellijk uitziet.
Edit berekenen:
Type 1: 492 Pulse per Liter.
Type 2: 1200 Pulse per Liter.
Dit geeft aan hoe naukeurig de meter is, hier reken je volgens mij niet mee uit hoeveel flow je hebt.
Ik denk dat je deze formule moet gebruiken. Waarbij de faktor 8,2 liter/minuut geld voor type 1 en 2.
Q=F/8.2(liter/min)
Q: Flow rate (liter/min)
F : Pulse signal (Hz)
Hoewel de producent opgeeft dat beide types vertikaal en horizontaal gebruikt kunnen worden, kan je hem volgens mij het beste niet vertikaal monteren, tenzij je echt een loop met hele hoge flow hebt.
Als ik de meter weer ga inbouwen, dan komt hij horizontaal, de lucht is er dan eerder uit.