• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gizzernl voorstelrondje

Gizzernl

Member
Beste Highflow forum bezoekers,

Bij deze stel ik me ook even voor. Gizzernl en op tweakers Gizzy. Ik ben nu al weer aardig 9 jaar actief in het bouwen van systemen. Ooit begonnen met overlocken in het AMD Socket A tijdperk met een 1700+ en later een 2400+m op een Epox 8RDA3+. Toen vooral aan de gang met luchtkoeling.

Sindsdien vooral op luchtkoeling gedraaid, totdat de clc systemen kwamen. Daar ben ik begonnen met een H50, maar al snel geswitchet naar een antec 620 ivm hoogte van de pomp en het koelbok. Dat alles zat in een SG07 van silverstone, dus vandaar dat de hoogte wel belangrijk was. Vervolgens begon het toch te jeuken en ben ik eerst geswitched naar een Fractal design Define mini met de gedachte 2 H20 620's te gaan gebruiken. 1 op mijn GTX 670 FTW en 1 op mijn 2500k. Op de 2500k gaf de 620 niet genoeg ruimte voor de gewenste OC en toen kwam ik voor de keus, H80i of custom. Ik wilde custom wel eens proberen en zodoende kwam ik bij Highflow.

In de tijd dat ik mijn waterkoel spulletjes aan het verzamelen was, werd ik gevraagd om een highend build te doen voor een kennis. 3930k en een GTX titan. In het proces van het verzamelen van onderdelen voor deze kennis kon ik nogal cheap een Rampage Gene kopen. Dat deed mij besluiten om dan maar meteen over te stappen naar socket 2011. Mijn eigen Maximus Gene IV incl 2500k en Mushkin geheugen verkocht en begonnen om ook hardware voor socket 2011 te verzamelen. Nu heb ik een I7 3820 en een Rampage Gene.

Nu de 3930k build af is en geleverd gaat worden deze week, kan ik me weer wenden aan mijn eigen systeem. Dat gaat uit de volgende onderdelen bestaan, want alle onderdelen zijn inmiddels binnen:
Fractal Define Mini
Asus Rampage Gene IV
Intel i7 3820
Corsiar Vengeance LP 1866 Rood (voor nu wordt weer mushkin ridgeback geheugen)
EVGA GTX 670 FTW (670 op 680 PCB)
Corsair Force GT 60GB SSD
Samsung F103J 1TB HDD

Watercooling onderdelen
Thermochill PA 120.2
EK 150 standard multioption Res
Aquacomputer Aquastream Ultra
Aquacomputer Aquaero VFD 4.0
Aquacomputer inline tempsensor 2x
Aquacomputer flowsensor inline 1x
EKWB LTX CSQ Plexi
Antec H20 620 inclusief Dwood bracket voor op de GTX670
Als koeling gaan er 6 Scythe GT-AP 15's gebruikt worden die hopelijk maar 1000rpm hoeven te draaien

Hier alvast een kleine foto van hoe de Define mini erbij stond voor de verbouwing. Een kleine verbouwing was namelijk noodzakelijk om de PA120.2 kwijt te kunnen. Een buildlog etc ga ik nog plaatsen, als alles af is. Heb namelijk nog geen idee hoe lang het allemaal gaat duren. Mijn klustijd is sporadisch.

full.jpg
 
Terug
Bovenaan